Even een korte tekstuele update na al die maanden:
De 440 bevalt nog steeds goed, heeft alweer heel wat meegemaakt, aanhangers erachter, complete verhuizing (ja, een hele studentenkamer, in de 440, zónder aanhanger! Inclusief wasmachine, droger, koelkast en bed! Succes, met een 25cm dik 1.80 matras... Ik doe t niet snel nog 'ns!

) Ik kan echt niet meer zonder auto. Het is echt een privilege om elke ochtend in een auto te kunnen stappen, en ook al is het koud, even de kachel en stoelverwarming aan, genieten! Om heel eerlijk te zijn heb ik de 440 gekocht omdat ze zo goedkoop waren, maar ik ben echt steeds meer waardering gaan krijgen voor de Volvo's. Ik zie mezelf later nog steeds wel in een mooie Volvo rijden. Maar dan wel 'n echte, met een zee van ruimte en een lekker dikke motor erin
Maar hopelijk red ik het in ieder geval tot het eind van mijn studententijd en de eerste paar jaar na mijn studie met mijn huidige rode Volvo/Rolvo. Misschien dat hij nog wel doorschuift naar mevrouw Broabander, als zij tegen die tijd een rijbewijs heeft. Ik acht de kans trouwens wel ietwat klein, want 'hij is rood en hij heeft een spoiler'. Tsja.
Enniewee, hoe het er nu voor staat:
- de teller staat inmiddels bijna op de 133.000
- er zit een nieuwe uitlaat onder
- achter zitten nieuwe Sachs gasdrukdempers
- bougies zijn gewisseld
- thermostaat is vervangen
- lambdasonde is vervangen
- er zit een nieuwe antenne op (noodzaak, oude is afgebroken door vandalen)
- hij is voorzien van centrale deurvergrendeling (zat er al op) met afstandsbediening en klapsleutel
- Nieuwe nummerplaat voor (lelijke deuk in de bumper, zie je gelukkig niet)
- 'geel' licht van 2 verschillende soorten lampen verwisseld met 'wit' licht (nee, geen blauwe nepxenon)
- een keer goed met de hand gewassen, gepolijst en gewaxt met topspul van de forumsponsor
- vast nog wel wat dingetjes die ik vergeten ben
Toe doe:
- foto's maken en plaatsen in dit topic
- nog steeds nieuwe speakers voorin
- andere antenne (lange, electrische, deze is te kort->matige ontvangst)
- roest in de wielkasten 'oplossen' (tips (liefst redelijk low budget) zodat ik nog een paar jaar kan rijden?)
- uitvinden waarom hij toch wel vrij onzuinig is
- airco bijvullen als ik nog 'ns naar een warm land op vakantie ga
- remmen vervangen, hobbelt nu wat bij remmen, misschien 'n kromme remschijf

Voor vragen en opmerkingen, post ze maar of PM!