Is originele Volvo Xenon achteraf in te bouwen?

Rob2u
5th Gear member

asta schreef:Rob2u heeft Xenon ingebouwd maar niet origineel.
Je mag dan wel de lampunits gebruikt hebben maar bij mij is origineel ook werkelijk origineel en identiek aan fabriek af.
Dus hoogteregeling, koplampsproeiers, software en GEEN gaatje in de shunt (of heeft een Xenon fabriek af dit tegenwoordig ook :wink: )

Dus Eggieburdie, er zal NIEMAND zijn die je voor 600 euro naar een dealer kan sturen waar ze het origineel voor je inbouwen, NIEMAND!
Als je genoegen neemt met aftermarket, dan wel met originele lampunits dan kan b.v. Rob2u je wellicht een adres geven of is er wellicht iemand op het forum die samen met jou een zaterdagje wil sleutelen?
Ik wist niet dat je kwaad werd hoor :-x

Ik wil alleen een mede-forummer helpen met een oplossing die ik, naar volle tevredenheid, heb toegepast! Daarbij heb ik nooit beweerd dat dit een gelijke oplossing is als af-fabriek maar ook zeker geen 'Sjonnie-oplossing 'met aftermarket spul.....

Het moge uit voorgaande ook duidelijk zijn dat je de af-fabriek oplossing nooit helemaal kan realiseren maar mijn oplossing komt een aardig eind in die richting. En wil je toch een af-fabriek installatie dan koop je toch gewoon een 'nieuwe' wagen met deze optie...... :wink:
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
945i
8th Gear member

Rob2u schreef:Ik heb in mijn V70 originele Xenon's later ingebouwd!
Sorry, wij hebben dit dan verkeerd geïnterpreteerd.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
eggiebirdie
2nd Gear member

Nou, denk dat we na de uitleg van Rob dit topic wel kunnen sluiten.

Leuke nabrander - waarmee het gelijk van o.a. Asta aangetoond wordt:

Heb nog even nagebeld naar degene die de set lampen wilde verkopen.
Kwamen 2 apen uit de mouw (wel eerlijk dat hij na beetje doorvragen het wel netjes uitlegde):
- Het waren niet alleen xenon maar ook nog eens 'adaptive' lampen. Wist niet eens dat er XC90 waren met adaptive koplampen. Innovatie alom zullen we maar zeggen. Oftewel - technisch NOG complexere lampen.
- Hij HAD al gewone xenon op zijn XC90 en wilde graag daar adaptive van maken. Maar zelfs DAT is dus NIET gelukt - gewone xenon (waar dus de hoogteregeling en wasinstallatie en knopje op dashboard al wel zit) en 'adaptive' is ook heel ander en NIET compatible systeem.
Hij had alle problemen die men op andere topics beschrijft: hoogteregeling werkte niet, adaptive functie werkte niet, shunt doorgeboord, waarschuwingslampje elke als je start, geen waarschuwing voor kapote lamp meer.

De beste man had ook met een overijverige-in-de-avonduren-bijklussende Volvo monteur er aan gewerkt en van alles geprobeerd. Ook via de dealer waar die man werkte officieel geprobeerd maar is gewoon te complex / risicovol / duur.

Enige wat 'over' bleef was dat die 'adaptive' lampen er voor de kenner een stuk mooier uit zien.
Tja.

Leuke casus voor als iemand met een "schade XC90 die al adaptive had" goedkoop nieuwe lampen zoekt. Of zo.

En voor Bart: DIT is dus WEL andere hardware - geen software ding dat alleen op basis van wil of onwil aangepast kan worden.

IK ga er in ieder geval niet aan beginnen - met dank voor al uw deskundige input.
Weer wat geleerd.

PS 1 De vraag waarom ik niet gewoon bij de aankoop van de auto xenon er bij genomen heb: in de USA koop je een auto direct vanaf de parkeerplaats bij de dealer. Bestellen kennen ze daar eigenlijk niet en als je dat zou doen valt er ook niets te onderhandelen.
Was wel mooi verhaal: huurauto contract liep af, op ZONdag om 16.00 naar de dealer met de vrouw. Staan er 6 precies zelfde op een rij, enige keus is beige of zwart interieur. Nou, doet u maar zwart maar dan wel voor wat minder geld graag. Nou, das goed, krijgt u 10% korting.
Oh, ik wil die S80v8 ook wel er bij. Demo model van vorige model jaar. Prima, dan krijgt u daar 40% (!) korting op. 1,5 uur papierwerk, sticker met je tijdelijke kenteken voor het raam en om 18.30 waren we thuis met twee autos.
De volgende dag komt de dealer nog even persoonlijk langs om de check (!) op te halen (want ja, wij wisten ook niet dat het zo snel ging dus hadden niet eens checkbook bij ons).
Lang verhaal om te vertellen dat xenon helaas dus niet op de autos zat zoals ze die hadden staan. Xenon en navigatie ingebouwd is nog lang niet zo populair in de US als het in NL is, vreemd genoeg.

PS 2 (/Dagdroom) - Kansje dat we met werk nog eens iets bij Volvo gaan doen. Mocht dat gaan gebeuren dan wil ik best eens denken over korting geven als ze in de fabriek mijn auto eens een upgrade geven ;-) ;-) (/Dagdroom)

PS 3 Ik zie inderdaad op de Volvo site dat ook de XC90 die adaptive lights kent. Leuk hoor, zo goed hou ik dat ook niet bij.
http://www.volvocars.com/nl/all-cars/vo ... tures.aspx
Actieve Bi-Xenonlichten (ABL)
Actieve Bi-Xenon-koplampen zijn niet alleen zowat 230 % krachtiger, ze verbeteren ook ’s nachts het zicht in bochten met 90 %. De gemotoriseerde lampen zijn microprocessorgestuurd en draaien tot 15 graden mee naar links of naar rechts, voor een optimale verlichting van de weg. Een schemersensor schakelt de aanpassingsfunctie overdag uit.

... En ik zie dat 'mijn' auto (zo goed mogelijk zelfde geconfigureerd, summum 3.2 maar dan wel met standaard adaptive xenon) nog steeds 99.850 euro kost... auw...
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”