Hallo,
Ik las elders op het forum dat iemand zei dat de MY2001 problemen (kunnen) krijgen op LPG vanwege het type cilinderkop.
Mijn vraag is, geldt dit voor alle type motoren?
Is bij Volvo een auto uit 2001 (bijv okt) ook MY2001 of is dat al MY2002?
Tot slot nog de vraag, hoe (on)verstandig is de aankoop van een T5 uit 2001 met 250k die dealer onderhouden is en ook bij een dealer aangeboden wordt om deze vervolgens op LPG te zetten.
Thanks!
LPG MY2001 - Cilinderkop problemen
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- iMav
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.05.2009 - 15:21
Dank,
Het feit van de hydraulische naar de mechanische klepstoters ken ik. Maar ik dacht ook te lezen dat er specifiek gesproken werd over MY2001 met cilinderkop problemen op lpg ten opzichte van MY2002 en later.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Het feit van de hydraulische naar de mechanische klepstoters ken ik. Maar ik dacht ook te lezen dat er specifiek gesproken werd over MY2001 met cilinderkop problemen op lpg ten opzichte van MY2002 en later.
Of heb ik dat verkeerd begrepen?
You can drive your Volvo the first time you see it, without having to take it to dinner or meet it's mother....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Af en toe de klepspeling laten controleren is een vereiste en verder zijn er met de cilinderkop niet echt veel problemen,een turbo op LPG is niet echt een aanrader!
- iMav
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 15.05.2009 - 15:21
Ok dus resumé.
Een V70 MY2001 2.4 170pk gaat prima op LPG mits klepspeling regemaltig gecontroleerd wordt.
Heeft de installatie van een klepsmeersysteem hier nog positieve invloed op?
Een V70 MY2001 2.4 170pk gaat prima op LPG mits klepspeling regemaltig gecontroleerd wordt.
Heeft de installatie van een klepsmeersysteem hier nog positieve invloed op?
You can drive your Volvo the first time you see it, without having to take it to dinner or meet it's mother....
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik zelf geloof er niet in,er zijn hier mensen genoeg die zo,n systeem hebben.iMav schreef:Ok dus resumé.
Een V70 MY2001 2.4 170pk gaat prima op LPG mits klepspeling regemaltig gecontroleerd wordt.
Heeft de installatie van een klepsmeersysteem hier nog positieve invloed op?
Ik heb cilinderkoppen vergeleken met en zonder dat spul,zie geen verschil!
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.06.2010 - 10:01
Wat is "MY"2001/2002 etc?
Ik overweeg om in mijn V70 2.4 140 pk met 240.000km LPG te laten zetten. Is dat raadzaam?
Ik overweeg om in mijn V70 2.4 140 pk met 240.000km LPG te laten zetten. Is dat raadzaam?
Volvo V70 2.4 140pk > 170pk
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heel kort, nee
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik durf het bijna niet te zeggen maar, ach weet je fritsflow, dit forum heeft een zoekfunctie. Gebruik die even en neem verder van mij aan, het advies hierboven zou ik ten zeerste ter harte nemen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
En fritsflow, MY staat voor Model Year 

-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.06.2010 - 10:01
Zoekfunctie ken ik... 944 resultaten...
Volvo V70 2.4 140pk > 170pk
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Waarvan 900 negatief waarschijnlijk.fritsflow schreef:Zoekfunctie ken ik... 944 resultaten...
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heerlijk om uit 944 resultaten te kunnen putten
Volvo for life
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Er zijn heel wat voorbeelden van my2001 die zonder koprevisie nog steeds goed op lpg rijden. Met flashlube ed kom je heel ver. Rijd ook met tact en beleid, een turbo moet je ook niet aftrappen, dus als lpg de boel gevoeliger maakt denk daar dan ook om.
Mijn heeft 270.000 met meer dan 100.000 op lpg zonder kop problemen. Die van m@rcel is ook al een heel eind als ik het me goed herriner (en nog een S60 op lpg 170 pk). Denk om de klepspeling en rijd met beleid.
Het forum staat vol met tips, dus de juiste installatie + kleppensmeersysteem vinden is niet moeilijk. Specialisten genoeg wat dat betreft (hier en aanbieders).
Kijk ook maar eens naar de hoogste kilometerstand lijst. De lpg's doen niet onder voor de diesels en die hebben echt niet allemaal koprevisies gehad....
Vooral met alles nieuw (lpg installatie), zou dit geen problemen moeten geven.
Mijn heeft 270.000 met meer dan 100.000 op lpg zonder kop problemen. Die van m@rcel is ook al een heel eind als ik het me goed herriner (en nog een S60 op lpg 170 pk). Denk om de klepspeling en rijd met beleid.
Het forum staat vol met tips, dus de juiste installatie + kleppensmeersysteem vinden is niet moeilijk. Specialisten genoeg wat dat betreft (hier en aanbieders).
Kijk ook maar eens naar de hoogste kilometerstand lijst. De lpg's doen niet onder voor de diesels en die hebben echt niet allemaal koprevisies gehad....
Vooral met alles nieuw (lpg installatie), zou dit geen problemen moeten geven.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.06.2010 - 10:01
Neuh, zoeken op "LPG inbouwen". 900 gingen helemaal niet over LPG.bartv70 schreef:Waarvan 900 negatief waarschijnlijk.fritsflow schreef:Zoekfunctie ken ik... 944 resultaten...
Volvo V70 2.4 140pk > 170pk
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Zet er eens het woordje AND tussen (zie links op het zoek-scherm)fritsflow schreef:Neuh, zoeken op "LPG inbouwen". 900 gingen helemaal niet over LPG.bartv70 schreef:Waarvan 900 negatief waarschijnlijk.fritsflow schreef:Zoekfunctie ken ik... 944 resultaten...
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.06.2010 - 10:01
Dat werkt inderdaad beter.
maar al die draadjes lezende kom je niet echt verder. De ene helft is wild enthousiast over LPG, de andere helft heeft het alleen over alle problemen er mee.
Ik rij ca 20.000km/jr. (en dat gaat 25 a 30k worden) en dat scheelt toch snel € 1500 (brandstofkosten/wegenbelasting) per jaar. Onderhoudskosten van installatie zitten er dus nog niet in.
Bi-fuel auto kopen is ook geen optie: dan ben je de besparing ook kwijt.
maar al die draadjes lezende kom je niet echt verder. De ene helft is wild enthousiast over LPG, de andere helft heeft het alleen over alle problemen er mee.
Ik rij ca 20.000km/jr. (en dat gaat 25 a 30k worden) en dat scheelt toch snel € 1500 (brandstofkosten/wegenbelasting) per jaar. Onderhoudskosten van installatie zitten er dus nog niet in.
Bi-fuel auto kopen is ook geen optie: dan ben je de besparing ook kwijt.
Volvo V70 2.4 140pk > 170pk
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Mijn antwoord dan maar? 
Mijn 2.5T loopt al bijna 150.000km prima op LPG zonder rare dingen (en zonder klepstellen), maar...
Met de moderne blokken moet je rekening houden met mogelijke extra kosten (kleppen stellen/vervangen). Daardoor loont het eigenlijk niet de moeite om zelf een installatie in te laten bouwen. Een gebruikte wagen kopen waar al een LPG installatie in ligt is een ander verhaal. Met een beetje zoeken kun je deze nogal eens voor een scherpe prijs vinden. Maar ook dan dien je een potje van zo'n 2.500 Euro apart te zetten voor kleptoestanden.
Het loopt verder heerlijk en veel stiller dan een diesel.

Mijn 2.5T loopt al bijna 150.000km prima op LPG zonder rare dingen (en zonder klepstellen), maar...
Met de moderne blokken moet je rekening houden met mogelijke extra kosten (kleppen stellen/vervangen). Daardoor loont het eigenlijk niet de moeite om zelf een installatie in te laten bouwen. Een gebruikte wagen kopen waar al een LPG installatie in ligt is een ander verhaal. Met een beetje zoeken kun je deze nogal eens voor een scherpe prijs vinden. Maar ook dan dien je een potje van zo'n 2.500 Euro apart te zetten voor kleptoestanden.
Het loopt verder heerlijk en veel stiller dan een diesel.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04.06.2010 - 10:01
Daar ga ik inderdaad maar eens aan rekenen..Maus-met-Volvo schreef:Ik zou een D5 kopen, ben je ook van die 900 negatieve topics af....
Volvo V70 2.4 140pk > 170pk
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B
Saab 900ng 2.3 cabrio 150pk
Renault Espace 2.0T
Opel Zafira 1.8
Volkswagen Golf Cabrio
Susuki Vitara cabrio
Volvo 440 GLE
Opel Kadett GT
Opel Rekord Caravan
Seat 132
Opel Kadett B