Als je 'm opkrikt, dan komt de laatste winding vrij waardoor je de isolator er tussen schuift; belast je de veer, dan komt het uiteinde door de isolator iets los van de veerschotel waardoor de geluiden verdwenen zijn...Rob2u schreef:Toch gaat dit wel!edraket schreef:Ik blijf erbij dat dit niet kan werken. De veer maakt geluid omdat hij over de schotel van de veerpoot schuift tijdens het in of uitveren. De isolator krijg je nooit tussen de veer en veerpoot zonder de veer los te maken van de veerpoot, dus met behulp van veerspanners.
Ik heb erbij gestaan toen ze dit bij de dealer bij mijn V70 monteerden. Enkel opkrikken zodat de onderste winding deels vrij komt en je kunt de isolator ertussen aanbrengen.
Kraken en bonken bij oneffenheden in de weg.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik kan me wel voorstellen, dat de isolator beter zit nog, wanneer je de veer oprekt met een veerspanner. Wat dat betreft snijdt het verhaal van Edraket wel hout. Maar niets is echter onmogelijk. Wanneer de ervaring is dat het geluid compleet weg is, heeft deze manier ook gewerkt. Bij mij hoor ik nog wel geluiden, maar ik weet niet of het er aan ligt dat de isolator nog verder moet worden geschoven. Mijn auto gaat (volgende week) de brug op, ik zal de monteur eens vragen om er naar te kijken en hem eventueel nog wat verder te duwen, met behulp van een veerspanner.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Als je de isolator over de vrij liggende wikkel schuift is het geen probleem, maar origineel wordt de isolator tussen het laatste stuk van de veer en de veerpoot gemonteerd, en dat stukje komt echt niet vrij te liggen als je de auto opkrikt.
Wel prettig dat het zo ook werkt, maar ik sluit niet uit dat de isolator toch weer verschuift na een tijdje.
Wel prettig dat het zo ook werkt, maar ik sluit niet uit dat de isolator toch weer verschuift na een tijdje.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ja, ik zie wat je bedoelt. Ik ga het toch wel even laten bekijken hoor... Wie weet is dat toch het beetje dat er bij mij voor zorgt dat alle kraakjes weg zijn...
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05
Ik volg dit topic met de nodige nieuwsgierigheid...
Edraket zegt "Ik blijf erbij dat dit niet kan werken" en dat is exact het gevoel dat ik op basis van logisch redeneren ook heb. Twee weken terug voor 7 euro 2 isolatoren gehaald onder het motto "baat het niet, dan schaadt het zeker niet". En wat schetst mijn verbazing, het is helemaal stil.
Dus hoe het komt, doet er niet toe, dankzij het forum is mijn V70 weer stil en ik blij!
Edraket zegt "Ik blijf erbij dat dit niet kan werken" en dat is exact het gevoel dat ik op basis van logisch redeneren ook heb. Twee weken terug voor 7 euro 2 isolatoren gehaald onder het motto "baat het niet, dan schaadt het zeker niet". En wat schetst mijn verbazing, het is helemaal stil.
Dus hoe het komt, doet er niet toe, dankzij het forum is mijn V70 weer stil en ik blij!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Ik denk dat Edraket niet zegt dat het niet kan werken, maar dat hij zegt dat de montagehandleiding voorschrijft de isolator verder tussen de schotel en onderste winding te plaatsen. Klaarblijkelijk heeft het bij jou wel gewerkt. Bij mij niet afdoende, dus ik twijfel nu of ik met een veerspanner aan de slag moet, of moet denken aan andere delen van de veerpoot.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Update: Het kraken is de afgelopen weken eigenlijk gebleven. Ik had een beetje de instelling om maar te leren leven met het kraken, maar... dat blijkt niet zo eenvoudig. Nu las ik afgelopen dagen ergens in een topic dat iemand siliconenspray in de bovenkant van de veerpoot heeft gespoten. Dat leek mij niet gek. Ik heb dat gisteren ook eens gedaan met WD40. Vanochtend was het (inmiddels vertrouwde) gekraak met 95% verminderd. Sterk spul... die WD40. Daardoor rijst bij mij het vermoeden dat de rubbers wel aan vervanging toe zijn binnenkort. Of is het dan eerder terecht om toch de lagers te verdenken?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ook daar had ik geschreven dat je beter geen WD40 kunt gebruiken. Dat is nl geen smeermiddel.
Als je het bovenin spuit kon je niet echt bij het veerrubber, dus denk inderdaad het lager.
Als je het bovenin spuit kon je niet echt bij het veerrubber, dus denk inderdaad het lager.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Hier gelezen? http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=46066jpwg001 schreef:Nu las ik afgelopen dagen ergens in een topic dat iemand siliconenspray in de bovenkant van de veerpoot heeft gespoten.
Teflon had ik gebruikt.
