-Een motor met veel cc's, weinig vermogen en veel koppel.menjo schreef:Welke motor bedoel je?Marcel schreef: Een oude waarheid is dat je veel cubic inches nodig hebt om relaxed te rijden en geen nerveuze hoogtoerige mileutechnisch geknepen hoogvermogende motor.
En een benzine turbo motor voldoet daar niet aan?De nieuwe waarheid is dat je met de laagtoerige hoogkoppelige diesels heerlijk rustig kan rijden en veel zo niet heel veel vermogen paraat hebt.
Klets nou niet zo dom, er zijn hier al verschillende mensen die uit de praktijk anders beweren. Een T4 zal vast meer verbruiken bij constante snelheid, het zijn de acceleraties waarbij je winst gaat maken qua benzineverbruik, maar dat staat vast niet vermeld in de autoweek gegevens, of wel?Een T4 is erg leuk, maar een diesel idem. De beweringen dat een T4 voor woonwerkverkeer geschikt zou zijn en dit ook nog bij een lager verbruik als een minder vermogende versie doet gaat er alleen niet in. Voor de zekerheid heb ik op de autoweeksite gekeken naar de verbruiksgegevens van de verschillende varianten en dit bevestigd mijn gevoel.
Heb je eigenlijk ooit wel eens met een T4 (of vergelijkbare auto) gereden?
-Een benzinemotor zoals bedoeld voldoet daar niet aan.
-Acceleraties geven een lager verbruik? Constant rijden levert een lager verbruik op.
-Jaren met een RAWD gereden en verschillende keren met een T4 op pad geweest. Daarnaast nog een lang verleden met potente scheurijzers. Emotie kostte in alle gevallen benzine.
Mijn ervaring met een T4, over ong. 25000km, is dat het een nerveuze auto is die zijn vermogen niet op de weg kan brengen en daarnaast in een andere categorie valt wat betreft onderhoudskosten in vergelijking tot een lager vermogende V40.
Dom kletsen? Dan in ieder geval uit eigen ervaring.