Aankoopstips Volvo V70 of XC70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat is verwaarloosbaar
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20.08.2011 - 22:36
Beste Tsjemp,
Bedankt voor je berekening. Bizar dat op de site www.omslagpunt.com de berekening maakt dat je bij ongeveer 58.000 pas voordeel hebt. Werk met bijna dezelfde gegevens??? Jouw berekening lijkt met duidelijk en simpel, dus blijven beide opties open.
gr Willem
Bedankt voor je berekening. Bizar dat op de site www.omslagpunt.com de berekening maakt dat je bij ongeveer 58.000 pas voordeel hebt. Werk met bijna dezelfde gegevens??? Jouw berekening lijkt met duidelijk en simpel, dus blijven beide opties open.
gr Willem
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
zoek er eentje bij een dealer in .de (www.autoscout24.nl selecteeer landen ook duitsland) en neem iemand zoals wegdam in de armWLeijten schreef:Beste,
Ik ben op zoek naar een tweedehands V70 of XC70 uit ongeveer 2004-2006. Vanwege mijn km kan zowel diesel als benzine is redelijk om het even. Ik ben op zoek naar nuttige tips voor deze modellen voor aankoop bij of particulier of autobedrijf. Hieronder mijn wensen, waarmee jullie wellicht wat gerichter tips kunnen geven.
- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
Bij voorhand bedankt voor de tips en nuttige opmerkingen en ik hoop snel mezelf als Volvo rijder te kunnen betitelen.
Mvg Willem
diesel schrijft in nederland sneller af dan benzine, ook voor 2e hands
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
De totale kosten per jaar bij 15000 KM
Benzine Diesel
Brandstofkosten € 2277 € 1350
Wegenbelasting € 864 € 1636
Afschrijvingskosten € 0
Totale kosten € 3141 € 2986
Prijs per km € 0.21 € 0.2
Een dieselauto is € 155,- goedkoper
Een dieselauto kan uit vanaf: 12488 KM
Heeft u hier wat aan gehad? geef ons dan een +1 op Google.
Benzine Diesel
Brandstofkosten € 2277 € 1350
Wegenbelasting € 864 € 1636
Afschrijvingskosten € 0
Totale kosten € 3141 € 2986
Prijs per km € 0.21 € 0.2
Een dieselauto is € 155,- goedkoper
Een dieselauto kan uit vanaf: 12488 KM
Heeft u hier wat aan gehad? geef ons dan een +1 op Google.
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- Tsjemp
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 20.10.2010 - 23:43
berekend via www.omslagpunt.com
V70 d3 lim.edition V60 d6 Summum, V70 d5 momentum, V40 d2 momentum, V70 d5 edition1, V70 alt, 850 TDI, V40 lpg oud, 244 DL, 245GL, 242DL eva
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Ron Bosman van BOMA heeft mij destijds prima geholpen. Hij kent de meeste dealers in Duitsland, Belgie en Frankrijk en doet daar zaken mee. Een aantal NL dealers neemt ook bij hem af.WLeijten schreef:Vooral nieuw is opties in buitenland, alleen twijfel ik over de praktisch uitvoering hiervan. Je moet zelf gaan kijken en vervolgens de import regelen of laten regelen maar daarmee verlies denk ik veel voordeel??
Overigens wordt mijn opdracht specifieker naar een benzine motor. Met mijn km 15000pj blijkt na berekeningen toch benzine stuk gunstiger te zijn, eens??
Vwb benzine vs. diesel: Ik denk dat je gelijk hebt.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- nieuwedaf V70
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 25.06.2009 - 22:19
Altijd kiezen voor een diesel, zojuist terug uit Italie met een zware sleurhut (1700 kg) ik heb alleen maar vlakke weg gezien. Een D5 is zo sterk dat er geen bergen zijn voor de auto. Als je mijn eerdere vraag over de keuze ziet van 2 jr geleden (8 sep 2009) dan stond ik voor de zelfde keus gelukkig heb ik toen de juiste gemaakt een D5 met handbak!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Heb net mijn V70R uit italie laten komen (nog wat spannender dan duitsland).WLeijten schreef:Beste allen,
Ten eerste veel dank voor de vele tips. Ga eens even rustig kijken. Vooral nieuw is opties in buitenland, alleen twijfel ik over de praktisch uitvoering hiervan. Je moet zelf gaan kijken en vervolgens de import regelen of laten regelen maar daarmee verlies denk ik veel voordeel??
Overigens wordt mijn opdracht specifieker naar een benzine motor. Met mijn km 15000pj blijkt na berekeningen toch benzine stuk gunstiger te zijn, eens??
Mvg Willem
Perfect gedaan door michiel wegdam en team .
http://www.wegdam.nl
http://www.zorgeloosimporteren.nl/
Daar hebben ze lokaal contacpersoon die voor hun bekijkt, testritje maakt en zorgt dat geen kat in de bak is, daarna op transport en door hun hier de laatste technische check en kleine onderhouditems indien nodig.
Die van mij is op transport gegaan op oplegger, maar ophalen door een medewerker van hun kan ook.
Vond bijvoorbeeld ook erg netjes (er waren 4 nieuwe banden nodig) dat hij zelf een scherpe vredestein prijs noemde, gewoon erg nette prijs. Die wilde ik niet, ik wilde andere premium banden.
Maar zei dat ik online moest kijken en dat hij daarna zou kijken of hij daar in de buurt van kon komen. Zo niet dan mocht ik ze zelf kopen en bij hem af laten leveren. Uiteindelijk zat hij 7 euro boven online prijs, dus gewoon door hem laten doen.
Maar zijn van die kleine dingen op het einde. Erg netjes.
Garantie(verzekering) bijkopen kan ook bij hun op importautos, maar ikzelf draag liever zelf risico. Als je verzekering doet , doe dan 12 of 24mnd, dan heb je ook kans dat het er in die periode ook uit komt.
Bijkomend voordeel in duitsland bij normale dealers/handelaren dat ze aan moeten geven (wetttelijk) of een auto unfahlfrei is... dus geen schadeverleden heeft.
Als je zelf importeert natuurlijk goedkoper dan laten doen, maar ik wilde zelf geen fouten hebben in papierwerk en ik zit te krap in tijd om in buitenland nog auto te gaan bekijken.
Succes met keuzes maken !
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Dankjewel?MyDJ schreef:Gefeliciteerd met je R :bday:
;o) Heb jij 1 van de laatse R oude stijl?
Ik wilde bewust heen geartronic maar 5.9 0-100 ipv 6,9
Dus handbank 2003-2007 was mijn verlanglijst.
Maar rijd super, zelfs in vergelijking met mijn oude rica T5 is het een grote verbetering... heeeeerlijk
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Gefeliciteerd, forumstickert erop en foto's schieten zodat we ons er allemaal aan kunnen vergapen.... 

Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
ja een 131 PK uitvoering zal best een caravan van 1,5 ton kunnen trekken. Zeker op vlak terrein. Wil je ook naar Zuid-Frankrijk en niet met 30 km/h op de Peage op een 6% helling zitten dan heb je toch echt een 163 pk uitvoering nodig. Ik spreek uit ervaring.V70/2.4D/2003 schreef:* Handgeschakeld = +1- handgeschakeld (zowel persoonlijke voorkeur als minder risico qua onderhoud)
- km rond de 150.000 (bij benzine) en tot 200.000 (bij diesel).
- goed interieur en exterieur heeft zeker de voorkeur.
- minimaal 163pk (170pk bij benzine) ivm vouwwagen/caravan
- budget ongeveer 10.000 - 12.500 (beetje extra speling voor mooie kans aanwezig)
* Vwb interieur de tijd nemen, er zijn er zat te koop die redelijk "loaded" zijn.
* Ook een 131 PK trekt met groot gemak een caravan van 1,5 ton om over een vouwwagen maar te zwijgen.
* Voor een 2003 tot 2005 moet daar echt wel iets te vinden zijn.
En tot slot: Dieseltje nemen, dat loopt monsterachtig mooi.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km