Pierburg LMM

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
ivoandriessen
5th Gear member
Berichten: 1212
Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
Locatie: Numansdorp

Zag net op Marktplaats iemand die zo'n Bosch LMM aanbiedt ;-)

Niet nieuw meer.....
Afbeelding

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

ivoandriessen schreef:Zag net op Marktplaats iemand die zo'n Bosch LMM aanbiedt ;-)

Niet nieuw meer.....
Ik voel me af en toe net Malle Pietje ;)
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gebruikersavatar
bas850
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
Locatie: lelystad

Turbodesk schreef:Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.
En dat moet de dealer doen?
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

bas850 schreef:
Turbodesk schreef:Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.
En dat moet de dealer doen?
Als je zelf geen Volvo Vida Dice hebt, dan heb je weinig keus.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

@Marcel: Hoe bevalt de LMM? Zijn er nog verschillen in loopkarakteristiek van je motor?
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
bas850
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
Locatie: lelystad

Turbodesk schreef:
bas850 schreef:
Turbodesk schreef:Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.
En dat moet de dealer doen?
Als je zelf geen Volvo Vida Dice hebt, dan heb je weinig keus.
Geldt volgens mij niet voor modellen voor 2004?
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Gebruikersavatar
sdirkx
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 27.10.2010 - 11:26
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Hoe zat het met nou met het calibreren? Geldt dat ook voor de Bosch?
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Het motormanagement zal zichzelf automatisch aanpassen aan de gewijzigde LMM. Dat kan (maar hoeft niet) merkbaar zijn in de eerste 50km (stationair toerental bv). Komt vanzelf goed.
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Maus-met-Volvo schreef:@Marcel: Hoe bevalt de LMM? Zijn er nog verschillen in loopkarakteristiek van je motor?
(sorry, zie je vraag nu pas)
Motor loopt er prima mee. Ook op-en-neer naar Portugese bergen geen centje pijn. Inmiddels ruim 8.000km verder.

Inmiddels heb ik ook de TCV+slangen en de CBV+slang vervangen. Vooral de CBV en de slangen is nogal wat werk, maar het is net of er een nieuwe motor in gelegd is. Reageert onmiddelijk op het gas en accelereert veel beter. Omdat je minder gas hoeft te geven voor een bepaalde aktie, schakelt de bak ook minder vaak de lock-up uit en wordt er minder teruggeschakeld.

Ik heb nu wel het vermoeden dat ik wat druk verlies. Binnenkort het hele inlaattraject (intercooler?) maar eens controleren.
Gebruikersavatar
Mrlten
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Ik heb afgelopen vrijdag mijn bestelde Pierburg LMM binnen gekregen en in dit weekend een halve dag moeten besteden aan de montage :evil: De connector paste totaal NIET; het plastic was niet goed gevormt waardoor ik 3 uur bezig was met het schuren en slijpen aan de binnenkant van de connector om het passend te krijgen. Ik heb hem nu met moeite vast gekregen.

Verder wilden de twee beveiligde torx schroeven niet los met zowel een speciaal gekocht sleutelsetje als met de schroevendraaiers van de Volvo dealer. Ik was er zo flauw van geworden dat ik maar met een ijzerzaag twee gleuven heb gezaagd en met een platte schroevendraaier het spul los heb gekregen. Nu zitten er twee mooie kruiskop schroeven in.

Ondanks dat ik vele uren van mijn leven kwijt ben die ik nooit meer terug ga krijgen ;) ben ik toch wel positief over de werking van de Pierburg. De oude LMM was nogal vies en met de nieuwe merk ik dat de motor net iets vlotter reageerd op het gas. Of het verder zo nuttig was weet ik niet, maar ach na 8 jaar en 3,5 ton mocht het wel eens worden vervangen :D
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

Vreemd. Met een beetje overredingskracht past de connector bij mij wel. Ook de schroeven heb ik met een smalle platte schroevendraaier gewoon los kunnen draaien.

Maar mooi dat het gelukt is. :)
Gebruikersavatar
Mrlten
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bij mij brak de kop van de schroevendraaier af toen ik dat probeerde... het zat me niet echt mee volgens mij!
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Mrlten schreef:Ik heb afgelopen vrijdag mijn bestelde Pierburg LMM binnen gekregen en in dit weekend een halve dag moeten besteden aan de montage :evil: De connector paste totaal NIET; het plastic was niet goed gevormt waardoor ik 3 uur bezig was met het schuren en slijpen aan de binnenkant van de connector om het passend te krijgen.
Heb je niet de verkeerde LMM dan? Ik kon bij mijn S60 D5 163 pk de originele connector gewoon op de pierburg LMM schuiven.

Al die hobbels en gleuven die in die connector zitten zijn een passing om te voorkomen dat je de verkeerde LMM monteerd.
Gebruikersavatar
Mrlten
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Het is zeker de goede, het typenummer had ik vooraf gecontroleerd. De gleuven komen ook overeen behalve dat twee daarvan net 1 milimeter opzij zaten waardoor ik het overtollige plastic moest wegschuren.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”