Aankoop advies V70 2.4D 163pk

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Ik heb wel een vermoeden van het 160/180k onderscheid.

Volgens mij loopt een D5 met een 6 bak bij 120 in de 6 veel minder toeren dan in 5 bij een 5bak. Gemiddel genomen zal de motor in die 160k bij de 5 bak dus ongeveer evenveel omwentelingen gemaakt hebben als een motor met een 6bak bij 180K.

lijkt me een logische verklaring :roll:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

En de geartonic versies dan ?

Mijn MY06 heeft een 6 traps GT en een MY07 heeft net dezelfde bak, mijn auto moet op 150k een riemwissel en een MY07 op 180k....

Ach wat maakt het ook uit op een autoleven
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
ajschot
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
Locatie: Lelystad

BlackcurrantV70 schreef:En de geartonic versies dan ?

Mijn MY06 heeft een 6 traps GT en een MY07 heeft net dezelfde bak, mijn auto moet op 150k een riemwissel en een MY07 op 180k....

Ach wat maakt het ook uit op een autoleven
Niet veel haha... ik ga het toch eens vragen bij de dealer! Want ook 5 of 6 bak maakt niet uit want die 6 bak kan ook in de modellen tussen 2005 en 2006 zitten en dan is het ook bijvoorbeeld een D5244T5 met MA66 net als die van mij... lekker vaag dus. Hetzelfde geld dus ook voor de GT dat is leuk! Ik denk toch dat ze het hebben aangepast bij Volvo.
Maar ik moet nog wel wennen aan de 6bak... volgende wagen een 7bak ;-)
Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)

Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Rippie V70, voor de filosofie: +1.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik wacht op de Concept You estate met 8 traps GT :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Voordat die er is heb jij waarschijnlijk al een paar distri-riempjes moeten laten vervangen. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8518
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ik heb geduld :-)

Ik heb nog maar 111.000km op de V70 dus die zou nog heeeel lang mee moeten kunnen
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Rippie V70 schreef:Ik heb wel een vermoeden van het 160/180k onderscheid.

Volgens mij loopt een D5 met een 6 bak bij 120 in de 6 veel minder toeren dan in 5 bij een 5bak. Gemiddel genomen zal de motor in die 160k bij de 5 bak dus ongeveer evenveel omwentelingen gemaakt hebben als een motor met een 6bak bij 180K.

lijkt me een logische verklaring :roll:
Een MY 06 of later heeft altijd een 6-bak of het nu een GT is of een handbak.

Enkel de 130(126) pk versie heeft een 5-bak

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Wat is het toerental bij 120 km/h dan, van een 5 resp.6 bak?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Bij mij GT is 3000 toeren ca 163 op de teller. Ik weet dat de 5 bak GT rond de 200 ca 300 toeren meer draait

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

6M doet bij 120 2100 RPM.

Ik rij nooit 163, dus weet ook niet hoeveel toeren die dan maakt..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

6M doet bij 120 2100 RPM.
Grapping, in mijn 131 paardjes sterke en van een 5 bak voorziene voiture draai ik het zelfde aantal RPM bij 120 km/h.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Hmmm
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Andere bakken met andere verhoudingen.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

V70/2.4D/2003 schreef:
6M doet bij 120 2100 RPM.
Grapping, in mijn 131 paardjes sterke en van een 5 bak voorziene voiture draai ik het zelfde aantal RPM bij 120 km/h.
Dus dat kan de reden niet zijn.....
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Citeer:6M doet bij 120 2100 RPM.


Grapping, in mijn 131 paardjes sterke en van een 5 bak voorziene voiture draai ik het zelfde aantal RPM bij 120 km/h.
Da's apart dan!!!! de mijne loopt bij 120 toch echt 2450 rpm. een 130PK MY2005 V70, origneel. Ik heb al meer D5 gereden en ie zitten allemaal (M5) op hetzelfde toerental!
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

V70/2.4D/2003 schreef:Het is óf bij 160 óf bij 180, afhankelijk van de motor.

Even los van wat de fabriek voorschrijft: Een tijdige wissel van de distrubutie verdient ten alle tijde de voorkeur. Als dat ding knapt ben je heel veel verder van huis!
Mijn wissel is gedaan bij 135.000 (aankoop) en ik heb nu nog een ton te gaan. Tijd zat om er voor te sparen zeg maar.
Mijn wissel is gedaan bij 160.000 km bij aankoop. 2 jaar later staat de km teller op 268000. En na de vakantie en nog een vakantie en nog een vakantie dan staat de teller in december (2 1/2 jaar later na aankoop) op 275.000. Dus volgend jaar mei bij de grote beurt, kan na 3 jaar er weer een nieuwe distrubutieriem op. :P
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
Gebruikersavatar
Voorn
4th Gear member
Berichten: 612
Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22

Waarom zit er eigenlijk geen ketting op? Onderhoudsvrij. Net als toen bij mijn Opel Omega 2.5 TD.............
Groeten van Eddy
________________

Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Die Opel motor was eigenlijk een geknepen BMW 3/5/725TDS motor, maar doe overleden ook nog wel eens vroegtijdig aan iets anders... :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Voorn schreef:Waarom zit er eigenlijk geen ketting op? Onderhoudsvrij. Net als toen bij mijn Opel Omega 2.5 TD.............
kostentechnisch is een riem voor de fabrikant goedkoper
dan een ketting.
vwb. de levensduur en betrouwbaarheid,is de ketting superieur aan de riem.
geen glans zonder wrijving
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”