Ik heb wel een vermoeden van het 160/180k onderscheid.
Volgens mij loopt een D5 met een 6 bak bij 120 in de 6 veel minder toeren dan in 5 bij een 5bak. Gemiddel genomen zal de motor in die 160k bij de 5 bak dus ongeveer evenveel omwentelingen gemaakt hebben als een motor met een 6bak bij 180K.
lijkt me een logische verklaring :roll:
Aankoop advies V70 2.4D 163pk
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En de geartonic versies dan ?
Mijn MY06 heeft een 6 traps GT en een MY07 heeft net dezelfde bak, mijn auto moet op 150k een riemwissel en een MY07 op 180k....
Ach wat maakt het ook uit op een autoleven
Mijn MY06 heeft een 6 traps GT en een MY07 heeft net dezelfde bak, mijn auto moet op 150k een riemwissel en een MY07 op 180k....
Ach wat maakt het ook uit op een autoleven
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- ajschot
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.02.2009 - 09:50
- Locatie: Lelystad
Niet veel haha... ik ga het toch eens vragen bij de dealer! Want ook 5 of 6 bak maakt niet uit want die 6 bak kan ook in de modellen tussen 2005 en 2006 zitten en dan is het ook bijvoorbeeld een D5244T5 met MA66 net als die van mij... lekker vaag dus. Hetzelfde geld dus ook voor de GT dat is leuk! Ik denk toch dat ze het hebben aangepast bij Volvo.BlackcurrantV70 schreef:En de geartonic versies dan ?
Mijn MY06 heeft een 6 traps GT en een MY07 heeft net dezelfde bak, mijn auto moet op 150k een riemwissel en een MY07 op 180k....
Ach wat maakt het ook uit op een autoleven
Maar ik moet nog wel wennen aan de 6bak... volgende wagen een 7bak

Citroën ZX 1.4
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
Renault Megane 1.4 16v RXE break
Volvo V40 1.9D Europa 102PK 2001 (342.500... Is met pensioen!)
Volvo V70 2.4D 163pk (Rica 205pk) 08-2006 (MY2007)
Volvo V70 D4 181pk 12-2015 (MY2016) Magic Blue, Premium Audio, IntelliSafe Pro
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Rippie V70, voor de filosofie: +1.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik wacht op de Concept You estate met 8 traps GT 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8518
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb geduld 
Ik heb nog maar 111.000km op de V70 dus die zou nog heeeel lang mee moeten kunnen

Ik heb nog maar 111.000km op de V70 dus die zou nog heeeel lang mee moeten kunnen
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Een MY 06 of later heeft altijd een 6-bak of het nu een GT is of een handbak.Rippie V70 schreef:Ik heb wel een vermoeden van het 160/180k onderscheid.
Volgens mij loopt een D5 met een 6 bak bij 120 in de 6 veel minder toeren dan in 5 bij een 5bak. Gemiddel genomen zal de motor in die 160k bij de 5 bak dus ongeveer evenveel omwentelingen gemaakt hebben als een motor met een 6bak bij 180K.
lijkt me een logische verklaring :roll:
Enkel de 130(126) pk versie heeft een 5-bak
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Bij mij GT is 3000 toeren ca 163 op de teller. Ik weet dat de 5 bak GT rond de 200 ca 300 toeren meer draait
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
6M doet bij 120 2100 RPM.
Ik rij nooit 163, dus weet ook niet hoeveel toeren die dan maakt..
Ik rij nooit 163, dus weet ook niet hoeveel toeren die dan maakt..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Grapping, in mijn 131 paardjes sterke en van een 5 bak voorziene voiture draai ik het zelfde aantal RPM bij 120 km/h.6M doet bij 120 2100 RPM.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dus dat kan de reden niet zijn.....V70/2.4D/2003 schreef:Grapping, in mijn 131 paardjes sterke en van een 5 bak voorziene voiture draai ik het zelfde aantal RPM bij 120 km/h.6M doet bij 120 2100 RPM.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Da's apart dan!!!! de mijne loopt bij 120 toch echt 2450 rpm. een 130PK MY2005 V70, origneel. Ik heb al meer D5 gereden en ie zitten allemaal (M5) op hetzelfde toerental!Citeer:6M doet bij 120 2100 RPM.
Grapping, in mijn 131 paardjes sterke en van een 5 bak voorziene voiture draai ik het zelfde aantal RPM bij 120 km/h.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Mijn wissel is gedaan bij 160.000 km bij aankoop. 2 jaar later staat de km teller op 268000. En na de vakantie en nog een vakantie en nog een vakantie dan staat de teller in december (2 1/2 jaar later na aankoop) op 275.000. Dus volgend jaar mei bij de grote beurt, kan na 3 jaar er weer een nieuwe distrubutieriem op.V70/2.4D/2003 schreef:Het is óf bij 160 óf bij 180, afhankelijk van de motor.
Even los van wat de fabriek voorschrijft: Een tijdige wissel van de distrubutie verdient ten alle tijde de voorkeur. Als dat ding knapt ben je heel veel verder van huis!
Mijn wissel is gedaan bij 135.000 (aankoop) en ik heb nu nog een ton te gaan. Tijd zat om er voor te sparen zeg maar.

Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 612
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Waarom zit er eigenlijk geen ketting op? Onderhoudsvrij. Net als toen bij mijn Opel Omega 2.5 TD.............
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
kostentechnisch is een riem voor de fabrikant goedkoperVoorn schreef:Waarom zit er eigenlijk geen ketting op? Onderhoudsvrij. Net als toen bij mijn Opel Omega 2.5 TD.............
dan een ketting.
vwb. de levensduur en betrouwbaarheid,is de ketting superieur aan de riem.
geen glans zonder wrijving