De Pilot Xenon Pro set is ingebouwd

Geleverd vanaf 2003
Mickyman
4th Gear member

audio_nl schreef:
Mickyman schreef:@bart s, wat een leuke kennismaking zo met jou op het forum zeg, ben je altijd zo kinderachtig, snel op je tenen getrapt, respectloos en onbeschoft tegen mensen die een andere mening hebben dan jij? gezellig wordt het dan voor mij hier als nieuw lid, tjonge jonge zeg, je mag dan 18.000 posts hier op je naam hebben, dat maakt je niets meer dan elke andere persoon hier. Ik heb gisteren avond de moeite gedaan om dit hele topic te lezen, en 1 ding valt heel erg op, jou onprettige manier van communiceren naar mede forumleden toe en alleen omdat je een andere mening hebt, ik vind dit erg jammer en totaal onnodig.

@diesel01, Ik ben Automonteur van opleiding, ik weet echt wel wat er met strooilicht wordt bedoeld, als er in 165.000km nooit geknipperd wordt, dan hebben de tegenliggers er gewoon geen last van, zo simpel is het.

Mij bevalt het goed, en in de nieuwe V50 komt er gewoon weer een setje 4300k in (maar ja ik heb dan gelukkig wel koplampsproeiers) :thumbleft:
Idd Mickeyman,

Ik had al opgemerkt wat jij nu schreef of meneer Simpson, deze man heeft vast en zeker heel veel geld en kan zich alles direct veroorloven te
doen zeggen en kopen.

Vind het idd ook erg jammer dat er niet normaal over onderwerpen gesproken kan worden.
Ik ben ook pas nieuw op dit forum en hoop ook wat wijzer te worden over mijn volvo en andere volvo's.
Heel erg veel plezier beleef ik er nog niet aan, dit heb ik op andere forums wel anders gezien.

Hopen dat het beter word.

Ps. ik heb weinig zin om berichten te gaan schrijven waar zulke vreemde reacties op komen.

Groeten Marcel

Heb trouwens vanavond net een Xenon set ingebouwd Pilot pro! Is een stuk beter dan het halo licht.
Ik wil er eigenlijk niet veel meer over zeggen, maar Bart S heeft dit keurig met mij opgelost (via PM) en ook hier op het open forum.

Naar jou toe wil ik wel even 2 dingen kwijt, nummer 1 is 4500 is veel geler dan "6000" nl hoe lager de kelvin hoe beter de lichtopbrengst maar wel hoe minder blauw het er uitziet,

nummer 2 is dat jij je nu op de zelfde manier opstelt als waar je Bart van beticht en dat schiet natuurlijk niet op toch?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
diesel01
Geartronic member

Kijk samen komen we er wel...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
audio_nl
1st Gear member

Klopt ik heb er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in zo.

Ik wil helemaal niemand aanvallen of tot last zijn, maar wil ook geen vervelende steken onder water krijgen van mede forum leden.
Ik heb nogal een kort lontje dat is een algemeen gegeven!

Ik zal mijn best doen rustig te blijven, en hoop dat anderen dat dan ook doen.

Er staat immers veel leuke info op dit forum waar een ieder wat aan kan hebben.
Volvo v50 2.0d momentum high performance mystic silver my05 17"; Sculptor Pilot Pro Xenon 6000k
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
Suzuki Gsxr 1000 k5 Full Delcevic titanium exhaust, K&N, Titax
audio_nl
1st Gear member

diesel01 schreef:Kijk samen komen we er wel...

Denk en hoop het wel

Tot later, ik ga nu lekker met het hondje aan de wandel!
Volvo v50 2.0d momentum high performance mystic silver my05 17"; Sculptor Pilot Pro Xenon 6000k
Vw Lupo 1.4 16v open air alles zwart in de lak my00 15"; schmidt Modern line Kamei grille in kleur Remus sportuitlaat midden
diesel01
Geartronic member

Het feit dat jij een kort kontje hebt betekend niet dat als jij je ook hier zo gedraagt dat een ieder dat maat hoeft te pikken.
Ga dan lekker pseudoniem naar autoweek.nl of op vw-forum.
Korte lontjes hebben we genoeg in de wereld, daar zitten we hier niet op te wachten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Mickyman
4th Gear member

Oceanracer schreef:Als ik naar het onderschrift kijk, verbaast mij die 6000k xenon-set totaal niet. :D
dat mis ik dan even, want ik heb een pilotset 6000k in mijn A4 avant

elke kelvin bestaat, de vraag is alleen welke fabrikant brengt welke uit, je hebt ook 4300 en 4500, eigenlijk gelijk, sommige fabrikanten leveren standaard 4300, sommige 4500.
ergens tussen 4300 en 5500 ligt het meeste licht opbrengst, de sjonnie xenon begint bij 6000/ 8000 erg afhankelijk van de lamp- unit en de chrysler gaat daar gewoon lekker bovenuit (zo lijkt dat in iedergeval)
945i
8th Gear member

Het ging over xenon.... diesel01, is er geen extrajus met xenon?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
audio_nl
1st Gear member

Klaar nu?

Laten we het er bij laten nu!
diesel01
Geartronic member

945i schreef:Het ging over xenon.... diesel01, is er geen extrajus met xenon?
Jazeker, alleen imo niet te betalen, ik heb 2 van die dingen op het dak van een truck gehad.
Zodra er bebording aankwam moesten ze uit zoveel weerkaatsing...
V90 T6 Recharge Rdesign
Mickyman
4th Gear member

trouwens nog even een correctie op mijn opmerking over hoe lager hoe meer opbrengst, das natuurlijk tot om en nabij 4000-4300, als je veel lager gaat wordt het natuurlijk geler en roder tot rood (das voor de wallen);)
diesel01
Geartronic member

Mickyman schreef: das natuurlijk tot om en nabij 4000-4300, als je veel lager gaat wordt het natuurlijk geler en roder tot rood (das voor de wallen);)
Bij de Old Sailer kun je erg gezellig een biertje drinken, dat dan weer wel. :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
945i
8th Gear member

hehe..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Schorpioen
5th Gear member

Mickyman schreef:JAJA, wat een leuke discussie, alles wat ik er over kwijt wil is dat ik in mijn huidige A4 bj 2009 (koplamp zonder lenzen) een aftermarket set van pilot heb zitten, vanaf het begin, 165.000km staat er nu op en ik rij altijd met de lichten aan.
in al die km heeft er nooit iemand naar mij geflitst ondanks dat ik zo'n 60km per dag over een 80km weg rij en dus genoeg tegenliggers tegen kom.
Ik heb in m'n huidige auto standaard Xenon lampen en er wordt echt weleens door tegenliggers naar me geseind. Xenon geeft nu eenmaal een helder wit licht waar andere zich aan kunnen storen.
Het ligt ook aan het ontwerp van de lampen.
Om die reden zijn mijn lampen ook lager afgesteld dan ze horen te staan.
Dat er niet geseind wordt wil niet zeggen dat je tegenliigers er geen last van hebben. Ik sein ook niet naar iedereen met verblindende verlichting.

Ik heb echter meer last van auto's waarbij de H7 lamp verkeerd gemonteerd is en dat wordt al snel verward met Xenon verlichting.
Mickyman schreef:Automatische koplampregeling heeft volgens mij weinig met het inveren tijdens het rijden te maken anders zou je kont wel 5-10cm moeten inveren voordat je iemand verblind en dat gebeurd alleen als je over een drempel rijd. ook wordt een automatische niveau regeling op de achteras gezien als een officiële hoogte regeling voor xenon (mijn Audi A6 heeft luchtvering en heeft dit dus) dit kan nooit binnen een seconde of zo bijstellen, dit duurt gewoon langer (als ik op de achterbumper ga staan, gaat de lichtbundel gewoon omhoog en zakt later weer doordat de luchtvering achter de kont weer omhoog pompt).
Een hoogte regeling heeft ca. 3 seconde vertraging voordat hij reageerd. Anders zouden de lampen constant aan het regelen zijn
Mickyman schreef:strooi licht wordt veroorzaakt door een slecht fabrikaat van koplamphuizen/ spiegels. Want niet alle xenon lampen hebben een glazenbol, kijk bijv maar naar de citroen C5 van een jaar of 6 oud (die heeft xenon in een gewoon huis, je ziet de lamp zitten).

koplampreinigings installatie heb ik op de A6 (sproeiers) en op mijn vorige Range Rover (10 jaar oud ook wissers) gehad, en bij beide auto's is dit gewoon onzin en verspilt het alleen ruitensproeiervloeistof, want schoon worden de glazen er echt niet van.

kortom, mijn mening is dat bij een goede kwaliteit lamphuis en een goede afstelling je de tegenligger echt niet hoeft te verblinden.

dat het niet origineel is is een feit;)
Mickyman schreef:@diesel01, Ik ben Automonteur van opleiding, ik weet echt wel wat er met strooilicht wordt bedoeld, als er in 165.000km nooit geknipperd wordt, dan hebben de tegenliggers er gewoon geen last van, zo simpel is het.
Deze 2 quotes even bij elkaar gepakt.
Je mag dan, zoals je schrijft, opgeleid zijn als automonteur maar van strooilicht en het nut van koplampsproeiers heb je echt geen kaas gegeten. Ga dat stukje in de opleiding maar eens over doen.
Strooilicht ontstaat door het vuil worden van de koplampen en daar heb je weer koplampsproeiers voor om ze schoon te spuiten. En dat werkt echt.
Het is heel simpel te controleren. Kijk bij vochtig herfstweer, als je auto onder de waterdruppels zit, eens wat voor lichtbundel er voor je auto schijnt. Je hebt dan een egale lichtgloed voor je auto die alle kanten op straalt. Zet dan de sproeiers eens aan of droog je koplampen eens af. Je zal dan zien dat je weer een licht-donker scheiding in je koplamp beeld hebt.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Mickyman
4th Gear member

Sorry Schorpioen (kennen wij elkaar niet van een ander forum?), maar al jouw punten...???

*Xenon lampen zijn niet lager afgesteld, das dus een opmerking van iemand die niet snapt waar het om draait......
*iemand die een verkeerd afgestelde h7 lamp verwart met xenon, weet helemaal niet waar hij het over heeft en ik geloof ook echt niet dat de gemiddelde tegenstander van xenon dit verschil niet ziet.
*hoogte regeling die 3 seconden nodig heeft, werkt zeker niet volgens de huidige maatstaven, misschien wel met niveau regeling op de achter as, of een ouderwets wieltje aan het dashbord met een electro motortje en wormwieltje, maar de huidige generatie heeft een magnetische verstelling (dit zie je doordat op het moment van ontsteken, de lichtbundel van onderen binnen no time omhoogkomt tot normale hoogte)

* over strooilicht en sorry, nu wordt ik lichtelijk geïrriteerd, want jij weet gewoon echt niet waar je over praat!! strooilicht heeft elke, echt elke koplamp, de vraag is alleen hoeveel en in welke mate dit irriterend is, de lampen met de glazen bollen hebben dat over het algemeen het minst, maar elke lamp heeft strooilicht, koplamp reinigingsinstallaties werken helemaal niet en dat weet ik uit ervaring, ik heb er genoeg gehad, zelfs een voorruit krijg je in de zomer met 1 minuut vollebak sproeien niet schoon, alles wat voor de lichtbundel zit zorgt voor strooilicht!!
jou mooie kinderverhaaltje over vochtdruppels heeft niets met de kern van strooilicht te maken, das gewoon vocht, dat is van je koplamp af zo snel je boven de 60 zit, daar heeft geen sukkel een reinigingsinstallatie voor nodig, want de sproeiers zonder wissers spuiten ook alleen water op de koplamp, dit moet er ook afgaan door rijwind!!
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het leeft allemaal wel.....
Volvo for life
Grootje
3rd Gear member

Mickyman schreef:Sorry Schorpioen (kennen wij elkaar niet van een ander forum?), maar al jouw punten...???

*Xenon lampen zijn niet lager afgesteld, das dus een opmerking van iemand die niet snapt waar het om draait......
*iemand die een verkeerd afgestelde h7 lamp verwart met xenon, weet helemaal niet waar hij het over heeft en ik geloof ook echt niet dat de gemiddelde tegenstander van xenon dit verschil niet ziet.
*hoogte regeling die 3 seconden nodig heeft, werkt zeker niet volgens de huidige maatstaven, misschien wel met niveau regeling op de achter as, of een ouderwets wieltje aan het dashbord met een electro motortje en wormwieltje, maar de huidige generatie heeft een magnetische verstelling (dit zie je doordat op het moment van ontsteken, de lichtbundel van onderen binnen no time omhoogkomt tot normale hoogte)

* over strooilicht en sorry, nu wordt ik lichtelijk geïrriteerd, want jij weet gewoon echt niet waar je over praat!! strooilicht heeft elke, echt elke koplamp, de vraag is alleen hoeveel en in welke mate dit irriterend is, de lampen met de glazen bollen hebben dat over het algemeen het minst, maar elke lamp heeft strooilicht, koplamp reinigingsinstallaties werken helemaal niet en dat weet ik uit ervaring, ik heb er genoeg gehad, zelfs een voorruit krijg je in de zomer met 1 minuut vollebak sproeien niet schoon, alles wat voor de lichtbundel zit zorgt voor strooilicht!!
jou mooie kinderverhaaltje over vochtdruppels heeft niets met de kern van strooilicht te maken, das gewoon vocht, dat is van je koplamp af zo snel je boven de 60 zit, daar heeft geen sukkel een reinigingsinstallatie voor nodig, want de sproeiers zonder wissers spuiten ook alleen water op de koplamp, dit moet er ook afgaan door rijwind!!

+1 Voor de (koplamp)armaturen die een lens hebben zullen door het afschermen van het licht minder strooilicht kunnen produceren. Armaturen met een spiegel reflector daarintegen wel. Twee zaken zijn daarin erg belangrijk. Het brandpunt van een halogeenlamp zit op een andere plek dan van een xenon lamp daardoor zal er een iets ander lichtbeeld onstaan dan bij de originele H-7 lampen met daarbij de hogere lichtsterkte neemt de sterkte van het strooilicht toe.

Wat je goed bij een H-4 of H-7 lamp kunt zien is dat de bovenkant is af geschermt zodat je niet recht in de lichtbron kunt kijken. Xenon heeft dat niet. Een aantal merken hebben een soort vingerhoedje over de top van de lamp heen zitten om dit euvel op te vangen.

Het heeft dus allemaal met het armatuur te maken! En het natuurlijk deugdelijk monteren.
Oceanracer
Geartronic member

Daarom is het ook minder irritant voor anderen wanneer de set wordt ingebouwd in de S40/V50 (standaard met lens) dan bijvoorbeeld in een S60/V70/S80 (of erger nog, de S70/V70) met hun geribbelde glas. Maar kies dan voor 4300, dan heb je ook meer licht dan met halogeen.Kies je voor 6000, moet je niet zeuren als je er opmerkingen over krijgt. Je bent er immers zelf debet aan dat je extra opvalt tussen alle andere automobilisten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Grootje
3rd Gear member

Oceanracer schreef:Daarom is het ook minder irritant voor anderen wanneer de set wordt ingebouwd in de S40/V50 (standaard met lens) dan bijvoorbeeld in een S60/V70/S80 (of erger nog, de S70/V70) met hun geribbelde glas. Maar kies dan voor 4300, dan heb je ook meer licht dan met halogeen. Kies je voor 6000, moet je niet zeuren als je er opmerkingen over krijgt. Je bent er immers zelf debet aan dat je extra opvalt tussen alle andere automobilisten.
Het verschil tussen de 4300K en 6000K zit hem meer in de kleur dan in de lichtsterkte lumen. De hoeveelheid lumen wat een 4300K meer geeft is met de ogen niet waarneembaar alleen meetbaar. Over het algemeen geeft de xenon 3 keer meer licht dan een halogeen lamp, maar 4300K lamp staat vele malen netter.
Oceanracer
Geartronic member

Zo heb ik het ook omschreven:
Oceanracer schreef:Daarom is het ook minder irritant voor anderen wanneer de set wordt ingebouwd in de S40/V50 (standaard met lens) dan bijvoorbeeld in een S60/V70/S80 (of erger nog, de S70/V70) met hun geribbelde glas. Maar kies dan voor 4300, dan heb je ook meer licht dan met halogeen. Kies je voor 6000, moet je niet zeuren als je er opmerkingen over krijgt. Je bent er immers zelf debet aan dat je extra opvalt tussen alle andere automobilisten.
Met andere woorden: Wil je meer licht dan halogeen biedt, neem dan xenon 4300 en niet die blauw opschijnende troep.

(of overweeg toch eens een bril en laat derhalve je ogen even nameten)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Martinvh
2nd Gear member

pfffffffff.....

Ik verlang naar gratis nachtkijkers voor iedereen, dan hebben we toch geen verlichting meer nodig om (elkaar) te zien!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”