V50 wiellager

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Ioane
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16.08.2008 - 08:18

Onlangs is het voorwiellager van mijn 2005 V50 vervangen door een AD garage.

Bij wiel verwijderen vanwege conserveren (wat altijd vergeten wordt door garage) viel het mij op dat een van de wielmoeren dolgedraaid was. Bij vergelijking van het oude onderdeel, wat ik altijd mee vraag, met het nieuwe bleken de wielbouten die in de flens geperst zitten, 32 mm lang te zijn i.p.v. 38 mm in het origineel. Bij nameten bleek de moer nu nog maar 8 mm op de bout gedraaid te worden. Dit lijkt mij niet goed. De garage houdt vol dat dit voldoende is.

Het nieuwe lager is aftermarket van QH type QWB1368 en volgens gegevens geschikt voor V50.

Wiel en remschijven zijn originele onderdelen zodat daar geen maatafwijkingen zijn.

Graag reakties van mensen die hier ervaring mee hebben. Wellicht weet iemand de boutlengte van andere merken vervangende lagers zoals SKF.


Dank bij voorbaat
Han
V50 2005 Summum
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Als ze dat dolgedraaid hebben, moeten ze dat gewoon voor je oplossen!
8 mm lijk mij ook een beetje weinig.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er is bij je auto een verkeerd type gemonteerd met kortere boutlengte.
Het SKF nummer is
VKBA6543
Deze wordt gebruikt bij verschillende types Volvo,
Bij jou is denk een lager voor Ford gemonteerd.
38mm moet het dus zin ipv 32mm
Ioane
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16.08.2008 - 08:18

Hi Ramon,

Kun je dit nader toelichten? De QH site geeft aan dat het geplaatste lager wel goed is. Hier verschuilt de garage zich natuurlijk achter.

Heb inmiddels wel een nieuwe wielmoer gekregen, gratis ook nog.....
V50 2005 Summum
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1947
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Maar draagt je moer nu wel voldoende of kun je dit zelf niet zien door de dopmoeren icm LM velgen ?
Hoe dan ook, 6 mm verschil is best veel en er moet minimaal 1 a 2 windingen over zijn.

Ik zou gewoon met de oude die er onder vandaan komt aantonen dat je toch echt de versie met de langere bouten moet hebben. Gaat wel om je wielen en daarnaast moeten ze probleemloos een x aantal keren los en vast gedraaid kunnen worden voor onderhoud. Je hoopt toch nog een paar jaar plezier er van te hebben? Succes ermee!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
adnan
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.11.2010 - 00:26

Ramon&Ramon schreef:Er is bij je auto een verkeerd type gemonteerd met kortere boutlengte.
Het SKF nummer is
VKBA6543
Deze wordt gebruikt bij verschillende types Volvo,
Bij jou is denk een lager voor Ford gemonteerd.
38mm moet het dus zin ipv 32mm
wat bedoel je met die skf nummer?
Is dat de goede of juist niet? :)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

skf is de naam van de lager fabrikant en het nummer is het bestel nummer van het lager wat jij moet hebben, dus met de juiste boutlengte.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Precies,zo is het..
adnan
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 20.11.2010 - 00:26

super. bedankt!!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”