Sinds januari heb ik een 940 2.0 turbo uit 1992. Met deze auto ben ik afgelopen zomer met twee vrienden op vakantie geweest en in totaal 7600 km afgelegd.
Ik heb nu een probleem, soms loopt hij stationair niet goed en slaat hij af, maar erger nog, als ik doortrek, dan stopt de motor even heel kort bij +/- 3500 toeren. Als ik gas blijf geven, dan trekt hij daarna wel door. Een paar honderd (+/- 500) toeren hoger heeft hij hetzelfde probleem weer en zo zitten er een aantal "hobbels" in het toerental.
De auto heeft dit niet altijd.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Haperende motor boven 3500 toeren
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Hoe oud is je ontsteking (bougies, bougiekabels, rotor, verdeler, etc)?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Kan ook nog de benzinedruk zijn, als die laag is kan hij ook af en toe een hikken bij een grotere vermogensvraag. Maakt je brandstofpomp veel herrie?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- NiekMan
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 21:41
- Locatie: Twente
De bougies en bougiekabels zijn laatst vervangen, daarna was het even beter. De bobine is tijdens de vakantie vervangen voor een 2de hands exemplaar (die heeft 220 euro gekost, ik wist toen niet dat ze nieuw veel goedkoper waren).
Dat verhielp tijdens de vakantie het schokken. Mogelijk is deze tweede handse ook gaar?
Het valt mij niet op dat de benzine pomp veel herrie maakt, maar ik ben dan ook mijn V70 gewent, dus de 940 maakt in het geheel al meer lawaai.
De garage had het er ook al over dat er twee benzine pompen zijn, 1 in de tank en 1 onder de auto. Ik neem aan dat ik ze beide niet kan horen in de auto?
Dat verhielp tijdens de vakantie het schokken. Mogelijk is deze tweede handse ook gaar?
Het valt mij niet op dat de benzine pomp veel herrie maakt, maar ik ben dan ook mijn V70 gewent, dus de 940 maakt in het geheel al meer lawaai.
De garage had het er ook al over dat er twee benzine pompen zijn, 1 in de tank en 1 onder de auto. Ik neem aan dat ik ze beide niet kan horen in de auto?
'66 131 - B20b, dubbele SU HS6, k-nokkenas - grijs - rood interieur
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 14.09.2011 - 08:56
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
even de tank lekker volgooien. inderdaad eentje onder de auto en 1 in de tank. lijkt op een fuelcut.
je hebt een wit relais in de zekeringkast zitten. even je asbak en bakje erboven weghalen. relais openmaken en dan zie je twee spoelen zitten. eentje is voor de intank pomp en andere voor de pomp onder de auto. laat ze 1 voor 1 plakken door een hulpje en luister zelf even of je ze allebei hoort lopen. nieuw relais kan ook voor 18 euro en een beetje
je hebt een wit relais in de zekeringkast zitten. even je asbak en bakje erboven weghalen. relais openmaken en dan zie je twee spoelen zitten. eentje is voor de intank pomp en andere voor de pomp onder de auto. laat ze 1 voor 1 plakken door een hulpje en luister zelf even of je ze allebei hoort lopen. nieuw relais kan ook voor 18 euro en een beetje