iemand al vergelijk d5 185pk en nieuwe 215pk?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de levertijden zijn daar momenteel helaas wat onduidelijk
Volvo for life
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Hier heb je de info in een filmpje,lemmer schreef:Waar komt die wijsheid nu weer vandaan? Het zou leuk zijn als je dit soort reacties wat verder kon onderbouwen met een kopie van een artikel of zo??945i schreef:Jongens, 5 cilinder 215pk is een aflopende zaak, 4 cilinders komen er alleen nog maar.
Klink ook logisch, dat volvo gaat investeren in nieuwe motoren om ze daarna maar niet meer te maken.
Zoek alleen nog even het persbericht over de nieuwe 8 traps versnellings bak die volgend jaar leverbaar is.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ah, je hebt het dus gezien?sanco schreef:blond met leer? :twisted:bart simpson schreef:Blond is een nieuwe interieurkleur in de XC70 voor modeljaar 2012, maar donkerzwart kan ook nog steeds
Volvo for life
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
lijkt me spannend...
sorry, terug on-topic maar..
sorry, terug on-topic maar..
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
voor diegene die tussen blond en donkerzwart niet kan kiezen is er ook espresso brown, niets off topics aansanco schreef:lijkt me spannend...
Volvo for life
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
het is net het echte leven, voor elck wat wils..
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
@ Bart kan je niet wat Huiswerk voor ons doen en met wat meer info komen over de nieuwe 8 Traps bak.
hier is het bericht: https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... iaid=39887
hier is het bericht: https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... iaid=39887
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mooie berichten terwijl we nu nog lopen te kloten met een 145pk 2.0 met een D label
Volvo for life
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Wat wordt wennen? die blonde met leer ? of die 3 pitter turbo ('k denk dat ik met de laatste meer problemen heb...)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Wordt je dan niet helemaal simpel van het vele schakelen met een 8 bak.xc-men schreef:@ Bart kan je niet wat Huiswerk voor ons doen en met wat meer info komen over de nieuwe 8 Traps bak.
hier is het bericht: https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... iaid=39887
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Niet als het apparaat zijn werk net zo naadloos doet als zijn Duitse collega, erg netjes en altijd kan acc op koppel zonder heel nerveus 2 stappen terug te gaan.sbv schreef:Wordt je dan niet helemaal simpel van het vele schakelen met een 8 bak.xc-men schreef:@ Bart kan je niet wat Huiswerk voor ons doen en met wat meer info komen over de nieuwe 8 Traps bak.
hier is het bericht: https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... iaid=39887
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
1) Geluidsniveau is naar ik verneem op snelheid hetzelfde, dus laag (vind ik). Wel heeft senior nu weer het schuifdak genomen en dat hoor je, ook met de 'afdekplaat' dicht. Wellicht zorgen de BLIS camera's ook voor wat extra geruis. Wel was zowel deze als de vorige voorzien van de Security Line, dus met de gelaagde ruiten. Helaas is het toerental weer relatief hoog op snelwegtempo, pak m beet 3.000r/pm bij 150km/h. Volgens anderen op dit forum is dit helemaal niet raar, maar ik mag het merk niet meer noemen, maar een zekere fabrikant uit Beieren doet het hiermee aanmerkelijk bter. De GT is gewoon een bak met relatief korte verzetten. Acceleratie op snelwegtempo is door de 30pk, 40Nm én extra turbo wel aanmerkelijk beter en vooral soepeler.lemmer schreef:Ach ik filter de zin en onzin wel, het is wel eens zonde van het forum.Thom schreef:Dat heb ik al gepost in dit topic. Maar vervolgens ging het daar niet meer over, omdat ik enigzins kritisch was op de wijzigingen per MY2012. Als je daarna nog vragen hebt, stel ze gerust
Waar ik benieuwd naar ben is het volgende;Blijft de motor lekker op koppel rijden, schakeld de GT eerder over?
- Geluidniveau in de wagen (huidige XC70 heeft een hoger toerental in de hoogste versnelling, waardoor rumoeriger tussen de 110 en 150).
Stuurgedrag, de S80 heeft blijkbaar een verbetering in het onderstel, is dit ook zo bij een XC70? is Four-c overbodig?
- Verbruik (moet ik van moeders naar vragen)
Hoor graag je reactie
2) Ja, het schakelen gaat veel beter. Schakelt heerlijk snel op en het gieren is zo goed als verleden tijd. Toch vind ik bv. een S60 D3 GT nog beter schakelen (aan het gas hangen), maar dat is ook een ander type auto. Soms is het schakelen nog wel wat ruw, maar Volvo verdient een compliment voor de doorgevoerde verbetering. Je kan nu eindelijk stevig accelereren, gas los en hij schakelt lekker snel op naar een smooth toerental.
3) Verbruik is bij veel snelweggebruik nauwelijks lager, miss 5%. Maar de wagen heeft ook nog maar 12.000km gereden (is van juli 2011).
4) Naar mijn weten is de onderstelaanpassing bij de S80 enkel de toevoeging van de optie 'dynamic chassis'. Niet mee gereden, maar het extreme deinen is er bij de jongste XC70 wel btje uit. Alleen kan ik het niet heel goed vergelijken, de vorige (één van de eersten van het huidige type) had een Estate Line met niveauregeling en de huidige het Four-C chassis, waar ik dus gemengde gevoelens over heb, want het beinvloedt enkel de demping, de veren blijven zacht en wat je m.i. krijgt is een wat kunstmatig weggedrag. Gevoelsmatig is Four C meer iets voor een V70 T6 bv. Al moet gezegd dat de Advanced stand wanneer het harder gaat (140+) plezierig is, evenals in lange bochten (doordraaiers). Het overhellen is minder en de besturing wat strakker. Dat kan ook komen door de Servotronic, maar die had de vorige ook. Laatst een lading betonranden vervoerd, en toen stond ik toch raar te kijken van het overhangen! Een btje lomp gezicht bij zo'n stoere auto, voor mij alleen al een reden om voor de nivomat te kiezen. Maar senior zit 95% op de gebaande wegen zonder belading, dus dan is Four-C wel weer fijn.
Hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt, anders hoor ik het wel.
Thom
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Moet ik dit persoonlijk opvatten, of was dit een kort moment van zelfreflectie van jou kant.ruuds70 schreef:Volgens mij hoef je daar niet mee te stoppen, daar zou je eerder eens mee kunnen starten. 'dud'945i schreef:Dan stop ik nu met de zinnige bijdragen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt