RTI defect -> vervangen of andere opl.? PC5200 besteld!

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
Zenith
3rd Gear member

Nu ben ik wel zeker dat de RTI unit defect is.. sinds vandaag komt het scherm ook niet meer omhoog.
Vraag is of ik beter kan investeren in iMIV (250€) + Garmin GVN-53 (+-400€?) of mij terug een originele RTI DVD-speler moet aanschaffen tegen inruilprijs (netto -dacht ik- komt dat op 350€ + 50€ software).

Zijn er black-box alternatieven voor die Garmin? Ik zou graag het RTI-scherm willen behouden, geen zuignappen op de voorruit dus..
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk
Renault Grand Espace Initiale (nooit meer)

If you let the problems of today wait till tomorrow, tomorrow will be a problem
sbv
6th Gear member

persoonlijk zou ik voor het herstel van de RTI unit kiezen.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Zenith
3rd Gear member

sbv schreef:persoonlijk zou ik voor het herstel van de RTI unit kiezen.
Ik had hem al eens opgestuurd naar Nederland waar een ervaren reparateur alles vervangen had wat er kon vervangen worden maar hij is er niet in geslaagd om hemaan de praat te krijgen. No cure, no pay dus ik ben er niet opgelegd. Toch nog even vermelden.. :?
V70n 2.4D MY '07 GT 6-speed, RICA chip, Nebula 18";, premium audio, RTI, xenon, blokjesgrille, spoiler, Michelin Pilot Sport 3, mini Coyote V2.. klikkkk

Ramon&Ramon
7th Gear member

Zenith
3rd Gear member

ik heb zonet een nieuwe besteld bij de dealer. Laten herstellen heb ik al eens geprobeerd en het heeft niet gebaat, dus om geen tijd meer te verliezen: tabula rasa. thx

Zenith
3rd Gear member

Plc schreef:Ik had veel liever voor de break in box van Volvotech oplossing met daaraan een VDO pc5200 gekozen. ten eerste kost een PC5200 werkelijk 3x niets, is enorm snel door zijn SD kaart systeem, kaartmateriaal is werkelijk mooi en niet zo rommelig als op de Garmin) Had het in mijn vorige V70 en nu RTI.
Verschil van dag en nacht in het voordeel van de PC5200
Ik moet maandag normaal gezien het productnummer van mijn huidige dvd-unit nog doorbellen maar ik denk dat ze mijn order mogen annuleren..
Na erover gelezen te hebben zal het de PC5200 worden met de b.i.b. van Volvotech. Bedankt voor de tip dus :)

Zenith
3rd Gear member

Deze ochtend een VDO PC5200 en break-in-box van Volvotech besteld, ik post het resultaat van zodra alles geïnstalleerd is.

Iemand met ervaring wat betreft de installatie? (Plc, dweerwag?) Plug & play?
Heb je de originele dvd-speler nog nodig voor iets?

thanks

Wouter06
1st Gear member

Ik zit al enige tijd met het idee in gedachte de RTI te vervangen door een gewone losse GPS waardat ik de kaarten een pak goedkoper kan vervangen en ook functionaliteit na jaren kan toevoegen..

Echter zit ik dan nog steeds met de RTI in de auto zelf.. Nu ben ik bij dit uitgekomen:

http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 60208.html

Wat lijkt op dat je heel je RTI systeem ertussenuit kan halen, en de plaats waar het schermpje zat een afdekplaat krijgt.

Dit gaf mij meteen het idee dat op die afdekplaat ook subtiel een houder kan bevestigd worden voor een nieuwe gps houder..
Volvo v50 1.6d DrivE Kinetic| MY2010 |Businessline + MotionPack | 16"; Convector
crackedtooth
5th Gear member

Wouter06 schreef:Ik zit al enige tijd met het idee in gedachte de RTI te vervangen door een gewone losse GPS waardat ik de kaarten een pak goedkoper kan vervangen en ook functionaliteit na jaren kan toevoegen..

Echter zit ik dan nog steeds met de RTI in de auto zelf.. Nu ben ik bij dit uitgekomen:

Wat lijkt op dat je heel je RTI systeem ertussenuit kan halen, en de plaats waar het schermpje zat een afdekplaat krijgt.

Dit gaf mij meteen het idee dat op die afdekplaat ook subtiel een houder kan bevestigd worden voor een nieuwe gps houder..
Yep, andere alternatieven betekend opofferen van je HU unit
zoals bv bij nodic cars

http://www.nordicauto.nl/Mobility_5.2

dat nie fijn, volvo geluid nml erg goed te noemen
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
sbv
6th Gear member

Wouter06 schreef:Ik zit al enige tijd met het idee in gedachte de RTI te vervangen door een gewone losse GPS waardat ik de kaarten een pak goedkoper kan vervangen en ook functionaliteit na jaren kan toevoegen..

Lijkt me enkel software die je RTI niet meer laat zien bij de auto. Je hebt dan uiteraard alle componenten er nog wel inzitten.
Ik zou niet meer zonder RTI willen, nooit neer prutsen met losse navi en extra functionaliteit ?? welke dan ? Flitspalen...niet spannend. Ik wi lenkel van A naar B rijden en dat doet een RTi prima, daarbij zijn er andere oplossingen om aan kaarten te komen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
crackedtooth
5th Gear member

wel book type veranderen dan :p

maar flitspalen hier en in buitenland wel prettig en huidige snelheid tov wat er mag ook handig, vooral in den vreemde, dat mis ik wel
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”