Dak blijft open staan!
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Gut ... Kl&te wordt automatisch balen.... Grappig... (ehhhhhh waarom eigenlijk? :roll: )
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
omdat misschien sommige mensen zich kunnen storen aan zulks taalgebruik?gold schreef:(ehhhhhh waarom eigenlijk? :roll: )
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Als dit het enige probleem is met je C70, zou ik eens diep ademhalen en terug naar de dealer.
betreffende mijn C70 en V70, ik vind beiden even goed gebouwd, de C70 zelfs veel modernere look, ik zou het geen straf vinden als ik mijn V70 zou moeten inruilen voor een 2e C70.
betreffende mijn C70 en V70, ik vind beiden even goed gebouwd, de C70 zelfs veel modernere look, ik zou het geen straf vinden als ik mijn V70 zou moeten inruilen voor een 2e C70.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Heb dat met Peugeot 206 eens gehad, die zelfde storing kwam steeds terug.
Bleek later (na veel zoekwerk) het achterklepslot te zijn, als de achterklep uit het slot gaat, stopt de kap...
Bleek later (na veel zoekwerk) het achterklepslot te zijn, als de achterklep uit het slot gaat, stopt de kap...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Tja met een goeie ouwe 240 heb je nooit zulke problemen, dit soort problemen is inherent aan de steeds meer complexe autos, ongeacht het merk vrees ik.
Toen ik mijn eerste probleempje had met mijn v70 sprak ik ook met de dealer erover (rustig) en die zei ook, tja als er niks instaat, kan het ook niet stuk.
De tijd dat autos zonder zorgen 20 jaar meegingen is gewoon niet meer denk ik.
Toen ik mijn eerste probleempje had met mijn v70 sprak ik ook met de dealer erover (rustig) en die zei ook, tja als er niks instaat, kan het ook niet stuk.
De tijd dat autos zonder zorgen 20 jaar meegingen is gewoon niet meer denk ik.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
je dealer / volvoassistance bellen, niet zelf beginnen te klooien.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Helemaal eens met Liquid, maar in geval van nood heb je twee opties:
1) de bijgeleverde regenjas gebruiken (standaard toch?)
2) de hydrolische druk aflaten, staat beschreven in je usermanual
Optie 2 lijkt me een echt een gevalletje waterschade (:roll:) en uiterste middel. Volvo assistance/ANWB/KNAC zijn idd betere mogelijkheden
1) de bijgeleverde regenjas gebruiken (standaard toch?)
2) de hydrolische druk aflaten, staat beschreven in je usermanual
Optie 2 lijkt me een echt een gevalletje waterschade (:roll:) en uiterste middel. Volvo assistance/ANWB/KNAC zijn idd betere mogelijkheden
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Overigens: misschien iets voor een poll? (geen idee hoe je die opzet, maar dat weet iemand vast)
"Wie heeft er uberhaubt wel of niet problemen gehad met sluiten dak?"
Om Joku wat vertrouwen te geven, volgens mij valt dat namelijk best optimistisch uit..
Je hebt tenslotte niet een "2008 c70 t5 summum mobility line, Passion Red/black sovereign hide" (wat een prachtige auto dreigt te zijn) gekocht om het dag dicht te laten hoop ik?
Die koop je om het open te laten
PS hadden we daar al foto's van gezien van die, ehhh "2008 c70 t5 summum mobility line, Passion Red/black sovereign hide"?
"Wie heeft er uberhaubt wel of niet problemen gehad met sluiten dak?"
Om Joku wat vertrouwen te geven, volgens mij valt dat namelijk best optimistisch uit..
Je hebt tenslotte niet een "2008 c70 t5 summum mobility line, Passion Red/black sovereign hide" (wat een prachtige auto dreigt te zijn) gekocht om het dag dicht te laten hoop ik?

Die koop je om het open te laten

PS hadden we daar al foto's van gezien van die, ehhh "2008 c70 t5 summum mobility line, Passion Red/black sovereign hide"?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
een poll is niet nodig, heb sinds maart 2009 nog nooit een enig probleem gehad met het dak.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Wij hebben er echt wel een paar geleverd en ook geen enkel probleem op dat vlak, dit is echt bad luck...
Het is dus absoluut niet structureel
Het is dus absoluut niet structureel
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
- Locatie: Gelderland
Nee, tot nu toe(en dat blijft hopelijk ook zo) geen probleem gehad met het dak, ook niet nadat het dak half geopend was en de stroom eraf ging. Nadat de stroom er weer op stond kon de procedure gewoon voortgezet worden. Dikke pech hoor, zo'n haperend dak, sterkte ermee.
Wel vandaag lege accu (dak niet gebruikt de afgelopen dagen). En dan blijkt zo'n iets verhoogde veerpootbrug wel makkelijker (klopt: was ander topic). Nu moest eerst de veerpootbrug losgeschroefd worden om de afdekkap van de accu te kunnen verwijderen om de accuklemmen er op te zetten.
Wel vandaag lege accu (dak niet gebruikt de afgelopen dagen). En dan blijkt zo'n iets verhoogde veerpootbrug wel makkelijker (klopt: was ander topic). Nu moest eerst de veerpootbrug losgeschroefd worden om de afdekkap van de accu te kunnen verwijderen om de accuklemmen er op te zetten.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Zet zelf het dak vaak half open zodat ik raam achter goed kan reinigen en rubbers dak vetten.
Dak daarna open of dicht en nimmer probleem gehad.
Had laatst 206CC van vriendin geoetst(verjaardagskado!) maar dit dak bleef niet stabiel open.... Klep zaktte langzaam dat ie tegen dak aankwam
Hoezo kwaliteitverschil??!!
Dak daarna open of dicht en nimmer probleem gehad.
Had laatst 206CC van vriendin geoetst(verjaardagskado!) maar dit dak bleef niet stabiel open.... Klep zaktte langzaam dat ie tegen dak aankwam
Hoezo kwaliteitverschil??!!
- Andre C70
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 16.05.2011 - 18:54
- Locatie: Wilp
Hier ook geen enkel probleem, dus gewoon open rijden. Gisteren nog gedaan 

Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 17:29
Wellicht nog toelichting op dichtdoen dak via Volvo Assistance. Dat is een klucht op zich, gebaseerd op de eerste keer dat de storing zich voor deed. De verkorte versie:
- Melding op dashboard: storing in dak, raadpleeg manual;
- Raadplegen manual: "bel de dealer";
- Dealer: "bel Volvo Assistance";
- Volvo Assistance: "We sturen een bergauto";
- Ik "Daar heb je niet veel aan, want eerst moet achterklep dicht anders waait ie er af"
- Volvo Assistance""Dat mag alleen de dealer doen (dat dichtdoen, niet het afwaaien
";
- Ik "Daar moet ie juist naar toe!";
- Volvo Assistance "We gaan overleggen" (en nooit meer iets gehoord)
- Bergauto "Zo kan ik de auto niet meenemen ivm wegwaaien klep"
- Ik "Oud nieuws. Bel Volvo Assistance maar"
- Volvo Assistance "Dat mag alleen de dealer doen"
- Dealer inmiddels niet meer bereikbaar
- Bergauto "Ik bel de ANWB, die weten wel hoe dit moet";
- ANWB (Let op, daar is de tip) "Onder de achterbank zit een bowdenkabel waarmee de druk er af kan"
En dat hebben we dus gedaan. Ik weet nu dus zelf ook hoe het werkt (en geloof me, na 6x is dat handig). Nadeel is dat de auto erg voorzichtig (dak ligt los op de achterbak) naar de dealer gereden moet worden om te herstellen/resetten. Rol ducktape is dus handig. Dat gaat gepaard met een enorme waarschuwingspiep zodat vele medeweggebruikers denken dat je een auto hebt gestolen en het alarm in werking is getreden.
Hoe denken jullie over het betalen van de facturen? De dealer beroept zich op de inspanningsverplichting, ik ben geneigd meer naar het resultaat te kijken ......
- Melding op dashboard: storing in dak, raadpleeg manual;
- Raadplegen manual: "bel de dealer";
- Dealer: "bel Volvo Assistance";
- Volvo Assistance: "We sturen een bergauto";
- Ik "Daar heb je niet veel aan, want eerst moet achterklep dicht anders waait ie er af"
- Volvo Assistance""Dat mag alleen de dealer doen (dat dichtdoen, niet het afwaaien

- Ik "Daar moet ie juist naar toe!";
- Volvo Assistance "We gaan overleggen" (en nooit meer iets gehoord)
- Bergauto "Zo kan ik de auto niet meenemen ivm wegwaaien klep"
- Ik "Oud nieuws. Bel Volvo Assistance maar"
- Volvo Assistance "Dat mag alleen de dealer doen"
- Dealer inmiddels niet meer bereikbaar
- Bergauto "Ik bel de ANWB, die weten wel hoe dit moet";
- ANWB (Let op, daar is de tip) "Onder de achterbank zit een bowdenkabel waarmee de druk er af kan"
En dat hebben we dus gedaan. Ik weet nu dus zelf ook hoe het werkt (en geloof me, na 6x is dat handig). Nadeel is dat de auto erg voorzichtig (dak ligt los op de achterbak) naar de dealer gereden moet worden om te herstellen/resetten. Rol ducktape is dus handig. Dat gaat gepaard met een enorme waarschuwingspiep zodat vele medeweggebruikers denken dat je een auto hebt gestolen en het alarm in werking is getreden.
Hoe denken jullie over het betalen van de facturen? De dealer beroept zich op de inspanningsverplichting, ik ben geneigd meer naar het resultaat te kijken ......
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Ja zou ik ook hebben. 'Fix dat dak eerst maar 'ns, gaan we daarna wel over de facturen praten...'
Maargoed ik snap de dealer uiteindelijk ook wel, zij moeten aan het eind van de maand ook de monteur betalen, maar zij mogen bést iets meer inspanning doen (ook richting Volvo Beesd) om dit verholpen te krijgen, en niet zomaar dingen gaan vervangen en maar fingers crossed dat het opgelost is.
Maargoed ik snap de dealer uiteindelijk ook wel, zij moeten aan het eind van de maand ook de monteur betalen, maar zij mogen bést iets meer inspanning doen (ook richting Volvo Beesd) om dit verholpen te krijgen, en niet zomaar dingen gaan vervangen en maar fingers crossed dat het opgelost is.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Klinkt alsof die "procedure" die je beschrijft enkele uren in beslag neemt. 
Heeft die kap in jouw bezit van begin af aan die nukken gehad?
Of is het ineens opgekomen?
Ik neig ook naar resultaat hoor.... Sowieso, ook als het om kleinere zaken gaat...

Heeft die kap in jouw bezit van begin af aan die nukken gehad?
Of is het ineens opgekomen?
Ik neig ook naar resultaat hoor.... Sowieso, ook als het om kleinere zaken gaat...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design