Trillende V70 D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik weet uit ervaring dat het erg lastig is het stuur op onze auto's netjes in het midden te krijgen, ondanks dat alles perfect is uitgelijnd. Vaak moet je een bepaalde kant op corrigeren voordat het stuur netjes recht staat. Je zult ook zien dat het kapje achter het stuur ook niet helemaal recht staat. Wat is dan recht? Het stuur tov het kapje of tov de klokkenwinkel?

Maar als hij het netjeshad gedaan had hij de sporing nog even bijgesteld zodat het stuur wel netjes rech had gestaan. Mag je wel verwachten voor je centjes. Meestal rekenenen ze ook 4 punts uitlijning terwijl ze alleen de voorwielen stellen! Dat is feitelijk oplichterij.
Hoeveel uitlijners niet aangeven dat de achterkant niet verstelbaar is.. En dan nog glashard 4 punts uitlijning opvoeren op de rekening.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Bij K-F heb ik al meerdere slechte ervaringen.......
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Het kapje achter het stuur staat op het oog recht, maar dat is lastig te meten met al die gekromde oppervakken.

En, het is nog allemaal garantie, dus ze rekenen nog niets.
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

JeroenF schreef:Het kapje achter het stuur staat op het oog recht, maar dat is lastig te meten met al die gekromde oppervakken.

En, het is nog allemaal garantie, dus ze rekenen nog niets.
Omdat het garantie is zou ik ze het lekker zelf laten uitzoeken, met als allerlaatste optie als het niet lukt: geld terug. Weigeren ze dat dan richting de geschillencommissie van de Bovag, tenminste als ze daar bij aangesloten zijn. Sterkte.
Gast

Wat vaak voor komt, bij de mijne ook. Dat de boel heel erg is vastgeroest.
Met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Uiteindelijk met de brander los gekregen.
Tja, dat is natuurlijk een kl@#$ klus.

Wat @ed al aan gaf, het komt erg precies bij onze auto's.
JeroenF
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 03.03.2011 - 10:43

Vanmorgen is er opnieuw uitgelijnd. Aan de achterkant was er een kleine afwijking in de sporing en aan de voorkant is de sporing gecorrigeerd zodat het stuur nu recht staat.

het enige is dat de askanteling aan de voorkant links 4.46 en rechts 4.19 graden is, wat allebei binnen de toleranties is. Maar het verschil tussen links en rechts is 0.27 graden wat wel buiten de toleranties is (moet binnen -0.25 +0.25 zijn). Dit zou niet afstelbaar zijn.

Klopt dit? En zou deze (kleine) afwijking kwaad kunnen?
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

"Maar het verschil tussen links en rechts is 0.27 graden wat wel buiten de toleranties is (moet binnen -0.25 +0.25 zijn). Dit zou niet afstelbaar zijn".

Of het afstelbaar is weet ik niet maar bij mij was de afwijking nog iets meer, nu een jaar geleden. Tot op heden geen enkel bandenprobleem of trillingen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”