Ik weet uit ervaring dat het erg lastig is het stuur op onze auto's netjes in het midden te krijgen, ondanks dat alles perfect is uitgelijnd. Vaak moet je een bepaalde kant op corrigeren voordat het stuur netjes recht staat. Je zult ook zien dat het kapje achter het stuur ook niet helemaal recht staat. Wat is dan recht? Het stuur tov het kapje of tov de klokkenwinkel?
Maar als hij het netjeshad gedaan had hij de sporing nog even bijgesteld zodat het stuur wel netjes rech had gestaan. Mag je wel verwachten voor je centjes. Meestal rekenenen ze ook 4 punts uitlijning terwijl ze alleen de voorwielen stellen! Dat is feitelijk oplichterij.
Hoeveel uitlijners niet aangeven dat de achterkant niet verstelbaar is.. En dan nog glashard 4 punts uitlijning opvoeren op de rekening.
Trillende V70 D5
-
- 2nd Gear member
Het kapje achter het stuur staat op het oog recht, maar dat is lastig te meten met al die gekromde oppervakken.
En, het is nog allemaal garantie, dus ze rekenen nog niets.
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
- JosW
- 5th Gear member
Omdat het garantie is zou ik ze het lekker zelf laten uitzoeken, met als allerlaatste optie als het niet lukt: geld terug. Weigeren ze dat dan richting de geschillencommissie van de Bovag, tenminste als ze daar bij aangesloten zijn. Sterkte.JeroenF schreef:Het kapje achter het stuur staat op het oog recht, maar dat is lastig te meten met al die gekromde oppervakken.
Wat vaak voor komt, bij de mijne ook. Dat de boel heel erg is vastgeroest.
Met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Uiteindelijk met de brander los gekregen.
Tja, dat is natuurlijk een kl@#$ klus.
Wat @ed al aan gaf, het komt erg precies bij onze auto's.
Met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Uiteindelijk met de brander los gekregen.
Tja, dat is natuurlijk een kl@#$ klus.
Wat @ed al aan gaf, het komt erg precies bij onze auto's.
-
- 2nd Gear member
Vanmorgen is er opnieuw uitgelijnd. Aan de achterkant was er een kleine afwijking in de sporing en aan de voorkant is de sporing gecorrigeerd zodat het stuur nu recht staat.
het enige is dat de askanteling aan de voorkant links 4.46 en rechts 4.19 graden is, wat allebei binnen de toleranties is. Maar het verschil tussen links en rechts is 0.27 graden wat wel buiten de toleranties is (moet binnen -0.25 +0.25 zijn). Dit zou niet afstelbaar zijn.
Klopt dit? En zou deze (kleine) afwijking kwaad kunnen?
het enige is dat de askanteling aan de voorkant links 4.46 en rechts 4.19 graden is, wat allebei binnen de toleranties is. Maar het verschil tussen links en rechts is 0.27 graden wat wel buiten de toleranties is (moet binnen -0.25 +0.25 zijn). Dit zou niet afstelbaar zijn.
Klopt dit? En zou deze (kleine) afwijking kwaad kunnen?
V70 II D5 Sport Edition, MY '07
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
V40 2.0T 1999
V40 2.0 1996
- JosW
- 5th Gear member
"Maar het verschil tussen links en rechts is 0.27 graden wat wel buiten de toleranties is (moet binnen -0.25 +0.25 zijn). Dit zou niet afstelbaar zijn".
Of het afstelbaar is weet ik niet maar bij mij was de afwijking nog iets meer, nu een jaar geleden. Tot op heden geen enkel bandenprobleem of trillingen.
Of het afstelbaar is weet ik niet maar bij mij was de afwijking nog iets meer, nu een jaar geleden. Tot op heden geen enkel bandenprobleem of trillingen.