Park assist vooraan uitschakelen
- Zephyrus
- 2nd Gear member
Ik heb een Volvo S40 (MY2012) met park assist voor- en achteraan. Volgens de handleiding is er een knop om de parkeersensoren uit te schakelen, maar deze vind ik niet terug (de enige knop die ik heb is de DRIVe knop). Is er een andere manier om de parkeersensoren (vooraan) uit te schakelen? Zodra ik start beginnen die namelijk meteen (hard) te piepen, en dat is vrij irritant.
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Toch even zoeken op je console... daar zou die moeten zitten!
(zeker als je voor hebt, want anders kun je niet eens de wasstraat in!)
(zeker als je voor hebt, want anders kun je niet eens de wasstraat in!)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Doe ff normaal... dus als jij de wasstraat in ging.... dan hele tijd gepiep? Of doen in jouw auto de sensoren het niet als je in vrij of N staat?
Zou natuurlijk kunnen (ik heb alleen maar automaten) dat alleen in een automaat standaard zo'n schakelaar is ingebouwd?
Zou natuurlijk kunnen (ik heb alleen maar automaten) dat alleen in een automaat standaard zo'n schakelaar is ingebouwd?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
- Zephyrus
- 2nd Gear member
Ze worden automatisch ingeschakeld als de motor draait tot 15km/u dacht ik.Mickyman schreef:WAT? hoe zet je hem nu aan dan als je vooruit ergens in wilt parkeren?
KloptVolvoTech schreef:Doe ff normaal... dus als jij de wasstraat in ging.... dan hele tijd gepiep?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik zou mijn Volvo dealer opzoeken als dat zo is... Kan toch echt niet?
Je word knettergek in de wasstraat gok ik zo

www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Bij mij hebben ze de schakelaar gewoon mee ingebouwd voor de aflevering... had ook niets anders verwacht eerlijk gezegd...
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman
)
Resto project: '95 480 GT Turbo

Motor uitzetten is bij vele wasstraten zelfs verplicht !EVV schreef:Motor uitzetten in de wasstraat, probleem opgelost.VolvoTech schreef:Ik zou mijn Volvo dealer opzoeken als dat zo is... Kan toch echt niet?
-
- 4th Gear member
Ja degene waarbij je in zo'n cabine moet rijden, bij zo'n tankstation.
Degene met zo'n 'sleepband' moet je juist stationair laten draaien, in de vrij, rem los.
Degene met zo'n 'sleepband' moet je juist stationair laten draaien, in de vrij, rem los.
- Zephyrus
- 2nd Gear member
-
- 5th Gear member
Hallo, gaan we nu eens kijken of het wel of niet handig is dat die sensoren wel of niet uitschakelaar zijn in plaats van te kijken of een auto in de was straat vanwege watervrees snel moet kunnen wegrijden of wat is de bedoeling 
Het niet kunnen uitschakelen een een irritatie die je steeds weer laat twijfelen over de aankoop van de sensoren en de verkoper ervan.
Steeds wanneer je langzamer dan 15 km/h of zoiets rijdt kunnen de sensoren gaan piepen. En dat hoeven ze voorwaar enkel bij het parkeren te doen. Dus iedere keer als je in een file staat en je rijdt te kort op iemand of iets passeert, of parkeert gaat de piep of blijft ie piepen. Voor zebrapaden idem, bij sneeuwval idem, in mijn geval, wanneer ik de auto geparkeerd heb en mijn dak open of sluit een aanhouden gepiep.
Zo, genoeg ergerlijk gepiep voor deze zonnige ochtend, mijn dak gaat er weer vanaf vandaag!
O ja, @VolvoTech, had toch echt wel hoop op jou programeerkunsten, maar dat gaat toch niet evident zijn vrees ik?
Het niet kunnen uitschakelen een een irritatie die je steeds weer laat twijfelen over de aankoop van de sensoren en de verkoper ervan.
Steeds wanneer je langzamer dan 15 km/h of zoiets rijdt kunnen de sensoren gaan piepen. En dat hoeven ze voorwaar enkel bij het parkeren te doen. Dus iedere keer als je in een file staat en je rijdt te kort op iemand of iets passeert, of parkeert gaat de piep of blijft ie piepen. Voor zebrapaden idem, bij sneeuwval idem, in mijn geval, wanneer ik de auto geparkeerd heb en mijn dak open of sluit een aanhouden gepiep.
Zo, genoeg ergerlijk gepiep voor deze zonnige ochtend, mijn dak gaat er weer vanaf vandaag!
O ja, @VolvoTech, had toch echt wel hoop op jou programeerkunsten, maar dat gaat toch niet evident zijn vrees ik?
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Wat zou de oplossing zijn dan? Geen piep als de auto in vrij staat?
Of pas piepen als minder dan 5km/u?
Of pas piepen als minder dan 5km/u?
www.volvotech.eu
www.volvotech.eu
-
- 2nd Gear member
Bij mn BMW was het anders :
Altijd uit, als je de wagen in achteruit zette dan ging achter aan en voor ook (gedurende 10 min), ofwel druk je op een knopje om ze manueel (voor en achter) te activeren (ook 10 min, max tot 15 per uur).
Altijd uit, als je de wagen in achteruit zette dan ging achter aan en voor ook (gedurende 10 min), ofwel druk je op een knopje om ze manueel (voor en achter) te activeren (ook 10 min, max tot 15 per uur).
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
)

- Zephyrus
- 2nd Gear member
Als het mijn eigen was zou ik dat waarschijnlijk wel doen, maar omdat het een leasingwagen is die ik maar een paar jaar heb wil ik er niet echt in investeren.rvo033467 schreef:Kunnen ze het niet alsnog inbouwen? Dan kost het maar €150 euro maar dan wordt je er niet meer gek van.