krukaspoeli
-
- 1st Gear member
Bestaat er een trucje om de muurvast zittende poelievan mijn 264 los te krijgen?
-
- 1st Gear member
Vergat te melden dat het om de moer gaat! Het betreft een automaat
- Iroll
- 6th Gear member
Een luchtsleutel zou ideaal zijn. Anders een stuk pijp op de ratel of wringijzer zetten en met een verlengstuk ondersteund door een stapel stenen/tegels zodat je goed kracht kan zetten. Zo heb ik verschillende poelies altijd losgekregen.
-
- 4th Gear member
Er zijn verschillende manieren, let op dat je ten alle tijden een GOED passende dop of sleutel gebruikt. Gebruik geen ratel maar een wringijzer.
Laten schrikken,
Door met een hamer/moker een paar flinke tikken op het wringijzer te geven kan de moer los 'schrikken'
Arm verlengen,
Maak de arm van het wringijzer langer met een stuk koker/buis
Hitte,
met een brandertje / verf-föhn of camping brander de moer rondom goed warm maken en dan nog eens proberen.
Lucht,
Mocht je beschikking hebben over een luchtsleutel dan werkt dat ook erg goed.
let wel op dat je de motor goed blokkeerd, het liefst met een stuk (pluisvrij!) touw in de cilinder terwijl deze aan de compressie slag begint. het touw kun je door het bougiegat invoeren.
Een handbak kun je nog in een versnelling zetten + handrem, bij een automaat gaat dat denk ik niet,
je zou de startmotor kunnen demonteren en via dat gat de krukas stil zetten doormiddel van de starterkrans en een wigje/schroevendraaier.
Succes!
Laten schrikken,
Door met een hamer/moker een paar flinke tikken op het wringijzer te geven kan de moer los 'schrikken'
Arm verlengen,
Maak de arm van het wringijzer langer met een stuk koker/buis
Hitte,
met een brandertje / verf-föhn of camping brander de moer rondom goed warm maken en dan nog eens proberen.
Lucht,
Mocht je beschikking hebben over een luchtsleutel dan werkt dat ook erg goed.
let wel op dat je de motor goed blokkeerd, het liefst met een stuk (pluisvrij!) touw in de cilinder terwijl deze aan de compressie slag begint. het touw kun je door het bougiegat invoeren.
Een handbak kun je nog in een versnelling zetten + handrem, bij een automaat gaat dat denk ik niet,
je zou de startmotor kunnen demonteren en via dat gat de krukas stil zetten doormiddel van de starterkrans en een wigje/schroevendraaier.
Succes!
-
- 1st Gear member
ik heb iemand een stukje gereedschap zien gebruiken dat de poelie echt vast zet, daarna 1 flinke ruk aan de moer met een sleutel en los was het.
Ik denk dat het een zelfgemaakt iets was.Het leek heel iets op bovengaande foto , alleen zaten er op het ronde gedeelte twee nokken die op de poelie gaan en aan de andere kant zat een gat die vast gezet werd op een bestaande bout
Ik denk dat het een zelfgemaakt iets was.Het leek heel iets op bovengaande foto , alleen zaten er op het ronde gedeelte twee nokken die op de poelie gaan en aan de andere kant zat een gat die vast gezet werd op een bestaande bout
145 S de luxe 1969,
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
oh nee, zeker niet doen! je bent niet de eerste die vervolgens de bak kan verwijderen om de starterkrans te vervangen.B-lennium schreef:je zou de startmotor kunnen demonteren en via dat gat de krukas stil zetten doormiddel van de starterkrans en een wigje/schroevendraaier.
-
- 7th Gear member
Als je hem niet los krijgt,heb ik wel het juiste gereedschap om de poelie te blokkeren.A.H. Dijkman schreef:Vergat te melden dat het om de moer gaat! Het betreft een automaat
- biadman
- 4th Gear member
kijk, da's nou aardig!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974