Deze foto heb ik er van

Rob

Dat wist ik dus niet. De 460 die we in NL hebben staan (zie onderschrift) heeft een 1.8i motor maar die auto heb ik gekocht, één keer onder de motorkap gekeken en sindsdien rijdt alleen mijn vrouw ermee als ze in NL is.945i schreef:In een 440/460 zit altijd een Renault motor Rob.

Inderdaad zou een automaat het meest ideale zijn maar een automaat vinden in Portugal en dan ook nog in een 440/460 met 2 liter motor ............ (nr. 1 heeft overigens ook een handbak)945i schreef:Ik zou dan altijd voor een 2 liter gaan, die hebben een "echte" automaat die itt. de CVT weinig/minder problemen kennen.
Nummer 2 en 3 zijn trouwens schakel auto's, is dat de bedoeling ook?

Omdat die echte Volvo redblocks in '75 al uit productie waren genomen vanwege teveel vervuiling. Die redblocks gingen teveel kosten om ze aan de moderne emissie eisen aantepassen.edraket schreef:Toch vreemd dat Volvo voor de 2 liters niet die oer betrouwbare B20E van Volvo zelf heeft ingebouwd. Weet iemand wat de reden daarvan is?
Is de 480 FWD? :shock:945i schreef:Misschien omdat die altijd in de lengte werden ingebouwd met de bak erachter?