945i schreef:Ik ben het niet eens met wtr_s60.
Je moet niet afgerekend kunnen worden op niet vriendelijk zijn als je alles volgens de regels doet. Xal lekker worden, ik ga niet naar de andere rijbaan omdat ik in mijn spiegel iemand zie aankomen, en de invoeger drukt gewoon door (dagelijkse praktijk), en moet ik in de remmen , dacht het niet. Volgende keer blijf ik gewoon doorrijden, kijken wat er gebeurt.
Dat heeft weinig met anticiperen te maken, want ik zie het aankomen en gebeuren, maar met niet kunnen autorijden en daar niet in mee willen gaan.
Opgelet, toen ik een tijdje geleden zei dat ik voorrang van rechts verlenen en krijgen ook versta onder "de regeltjes volgen" en ik dus vind dat er voor mag zorgen dat ik mijn voorrang krijg, werd ik haast afgeschoten als een levensgevaarlijke egoïstische klootzak.
Waarschijnlijk zijn dat dan wel de mensen die constant voorrang van rechts negeren, maar ach. Hier vind ik het verschil, dat het iets uit hoffelijkheid is en niet doodgewoon een verkeersregel.
Invoegen via de pechstrook kan enorm gevaarlijk zijn, dus vind ik het zeer normaal om naar links te gaan indien het mogelijk is. Let maar eens op hoe vaak er brokstukken liggen op het einde van de oprit of op de pechstrook.
Afhankelijk van het verkeer kan het dan ook nog eens heel gevaarlijk zijn om je snelheid op de oprit aan te passen. Denk maar aan een lange vrachtwagen, die kort op de lange vrachtwagen voor hem rijd. Om te versnellen kan de oprit soms te kort zijn, om te vertragen moet je naar 50/60 gaan tot de vrachtwagens voorbij zijn.