Euro NCAP

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

sbv schreef:Hou maar op over NCAP sterren. Ik werk bij Renaultdealer groep en daar heeft men het er erg vaak over hoe veilig de auto's wel niet zijn. erg veel sterren etc. en van Volvo ach...nou onze Modus is degelijker.
Ik roep meestal ach het zijn leuke sterren voor in het lab, maar in de praktijk zegt het helemaal niets.
Ze bouwen de auto´s specifiek om onder de NAP omstandigheden goed te presteren, bij andere condities.......
Wat ik al jaren geleden gelezen heb in de LIV, geschreven door de vorige directeur Volvo Nederland, en al jaren hier en daar schrijf: het is net als een examen maken waarvan de je vragen al weet.

Klap maar eens achter op een Franse wagen: die versplintert meer dan een Duitser of Zweed.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Broabander
4th Gear member

Laguna-S60 schreef:
Broabander schreef:gewoon een verkooptrucje om mensen een veilig gevoel te geven in hun kleine franse koekblikje.
ben ik het niet mee eens... wij hebben 1,5 jaar terug een aanrijding met de Laguna gehad, klapte iemand achterop..., alleen plastiek schade en alle 3de inzittenden hadden nergens last van.... (de golf heeft het er minder vanaf gebracht).

ook heb ik andere laguna's gezien die flink in de kreukel zaten maar waar mensen zonder zware verwondingen uitgestapt zijn...
Dat is mijn punt ook niet (sowieso bedoelde ik met klein meer -> Twingo ;-) ). Het zal ongetwijfeld een veilige auto zijn, alleen is het per situatie verschillend hoe je uitstapt. Voor hetzelfde geldt hadden de hoofdsteunen wat verder naar achteren gestaan en had iedereen in de auto nu wél een whiplash, snap je? Het is een gedirigeerde test, in optimale omstandigheden.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Een collega die hiervoor bij een berger heeft gewerkt, verteld wel eens hoe plat de gemiddelde franse auto eruit zag na een flinke klap. Ook Mercedes ging volgens hem in elkaar, en bij VW ligt het motorblok altijd 100 meter verder.
Maar van Volvo's zegt 'ie: die zitten ook compleet in elkaar, maar de kooi blijft intact. Op de A7 is een keer een V70 van links naar recht door de sloot gegaan met 120km/u, ook helemaal in elkaar. Die man stond naast hun te kijken hoe zijn auto werd weg getakeld.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Johan s60
6th Gear member

Mercedes heb ik altijd wel hoog zitten wat veiligheid betreft, zeker de w126

S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
945i
8th Gear member

Dat is een geweldige reclame. 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”