Ik ben bezig met het samenstellen van een V60, zoals ik er nu over denk wordt het de volgende configuratie:
D3 Geartronic Summum
Business pack pro
Parkeersensoren voor
Black Sapphire
18 inch Ixion (de originele velgen houd ik voor de winterbanden)
R Design Bumper en dubbele uitlaat
Niveauregeling
Verwarmbare voorstoelen
Familyline
Electrisch inklapbare hoofdsteunen
Zilveren dakrails
Extra getinte ruiten bagageruimte
Omdat ik ook mijn boot wil trekken (1.600 kg) zit ik gelijk aan het maximum toelaatbare aanhangergewicht, daarom twijfel ik om misschien voor een D5 te gaan, maar ik vind het prijsverschil zo groot (bijna € 6.000). Zou dit bedrag de moeite zijn voor die extra pk's en 200kg aanhangergewicht. Zou ik hiervan iets terugzien in de restwaarde na drie a vier jaar (30.000 t/m 35.000 per jaar). Wellicht kan ik een andere uitvoering nemen om doch binnen het bedrag te blijven dat ik wil uitgeven.
Graag jullie mening
D3 vs D5
- olson
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03
De D3 zal die boot prima kunnen trekken mits je boven de 1500 toeren blijft.
Daaronder is het behelpen.
De D5 heeft onderin wat meer vermogen maar dat zou voor mij geen 6000 euro waard zijn.
Daaronder is het behelpen.
De D5 heeft onderin wat meer vermogen maar dat zou voor mij geen 6000 euro waard zijn.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kijk eens wat het verschil in Nm is. Vraag je dan af hoe vaak je de boot achter de auto hebt en of je daar op een beetje normale manier mee naar de vakantiebestemming kunt rijden en zet dat dan eens af naar die 6 mille.
Maar als je graag Nm-geweld wil en het schitterende 5 cylinder dieselgeluid als muziek in de oren wilt hebben......aftikken die 6 mille, doet maar één keer pijn in de knip.
Edit:
@dbosker (ook alhier aanwezig) heeft er eentje (D5) in bestelling en krijgt hem eerdaags afgeleverd. Vraag die eens naar zijn redenen om voor een D5 ipv een D3 te gaan. PM doet wonderen.
Maar als je graag Nm-geweld wil en het schitterende 5 cylinder dieselgeluid als muziek in de oren wilt hebben......aftikken die 6 mille, doet maar één keer pijn in de knip.
Edit:
@dbosker (ook alhier aanwezig) heeft er eentje (D5) in bestelling en krijgt hem eerdaags afgeleverd. Vraag die eens naar zijn redenen om voor een D5 ipv een D3 te gaan. PM doet wonderen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
- Locatie: Nijmegen
Kunnen zij inmiddels ook een D3 tunen, dat zou de keus wel makkelijker maken.t5power schreef:anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
- Locatie: Nijmegen
Daar heb je een punt, het scheelt in principe maar 20 Nm, alleen de D5 zal soepeler zijn omdat het maximumkoppel in een D5 over een breder bereik beschikbaar is.V70/2.4D/2003 schreef:Kijk eens wat het verschil in Nm is. Vraag je dan af hoe vaak je de boot achter de auto hebt en of je daar op een beetje normale manier mee naar de vakantiebestemming kunt rijden en zet dat dan eens af naar die 6 mille.
Maar als je graag Nm-geweld wil en het schitterende 5 cylinder dieselgeluid als muziek in de oren wilt hebben......aftikken die 6 mille, doet maar één keer pijn in de knip.
Edit:
@dbosker (ook alhier aanwezig) heeft er eentje (D5) in bestelling en krijgt hem eerdaags afgeleverd. Vraag die eens naar zijn redenen om voor een D5 ipv een D3 te gaan. PM doet wonderen.
Met mijn vorige boot (ergens tussen de 1400 en 1500 kg) heb ik met de V50 nooit problemen gehad, is altijd goed gegaan en heb nooit het gevoel gehad dat ik vermogen te kort ben gekomen.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Ik heb inderdaad voor de D5 i.p.v. de D3 gekozen, na testgereden te hebben met beide (in Zweden).
De D5 vond ik t.o.v. de D3 stiller, minder zenuwachtig (in combinatie met de GT).
Ondanks het feit dat ik geen aanhangers hoef te trekken, heeft het karakter van de D5 voor mij de doorslag gegeven.
De V60 staat momenteel bij de dealer en wordt vrijdag geleverd.
Ik heb hem al eventjes horen lopen, en hij loopt prachtig mooi rustig (ondanks het feit dat er nog geen km's op de teller staan). Dat kan alleen nog maar beter worden.
De D5 vond ik t.o.v. de D3 stiller, minder zenuwachtig (in combinatie met de GT).
Ondanks het feit dat ik geen aanhangers hoef te trekken, heeft het karakter van de D5 voor mij de doorslag gegeven.
De V60 staat momenteel bij de dealer en wordt vrijdag geleverd.
Ik heb hem al eventjes horen lopen, en hij loopt prachtig mooi rustig (ondanks het feit dat er nog geen km's op de teller staan). Dat kan alleen nog maar beter worden.
- rwa
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 14:05
Ik heb ook voor de D5 gekozen omdezelfde reden als Bosker.
Daarnaast vond ik bij snelweg verkeer dat onverwachtsinhalen ed echt wat vlotter en prettiger verloopt. Maar reserveer op een dag een D3 en D5 kun je het ervaren. Neemt niet weg dat de D3 ook een hele fijne auto is hoor. En voor 6000 euro kun ook nog heel veel opties aanvinken. Suuces!
Daarnaast vond ik bij snelweg verkeer dat onverwachtsinhalen ed echt wat vlotter en prettiger verloopt. Maar reserveer op een dag een D3 en D5 kun je het ervaren. Neemt niet weg dat de D3 ook een hele fijne auto is hoor. En voor 6000 euro kun ook nog heel veel opties aanvinken. Suuces!
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kunnen ze nietMike_V50 schreef:Kunnen zij inmiddels ook een D3 tunen, dat zou de keus wel makkelijker maken.t5power schreef:anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
Volvo for life