D3 vs D5

Plaats reactie
Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

Ik ben bezig met het samenstellen van een V60, zoals ik er nu over denk wordt het de volgende configuratie:

D3 Geartronic Summum
Business pack pro
Parkeersensoren voor
Black Sapphire
18 inch Ixion (de originele velgen houd ik voor de winterbanden)
R Design Bumper en dubbele uitlaat
Niveauregeling
Verwarmbare voorstoelen
Familyline
Electrisch inklapbare hoofdsteunen
Zilveren dakrails
Extra getinte ruiten bagageruimte

Omdat ik ook mijn boot wil trekken (1.600 kg) zit ik gelijk aan het maximum toelaatbare aanhangergewicht, daarom twijfel ik om misschien voor een D5 te gaan, maar ik vind het prijsverschil zo groot (bijna € 6.000). Zou dit bedrag de moeite zijn voor die extra pk's en 200kg aanhangergewicht. Zou ik hiervan iets terugzien in de restwaarde na drie a vier jaar (30.000 t/m 35.000 per jaar). Wellicht kan ik een andere uitvoering nemen om doch binnen het bedrag te blijven dat ik wil uitgeven.

Graag jullie mening
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Gebruikersavatar
olson
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03

De D3 zal die boot prima kunnen trekken mits je boven de 1500 toeren blijft.
Daaronder is het behelpen.
De D5 heeft onderin wat meer vermogen maar dat zou voor mij geen 6000 euro waard zijn.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
t5power
5th Gear member
Berichten: 2123
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Kijk eens wat het verschil in Nm is. Vraag je dan af hoe vaak je de boot achter de auto hebt en of je daar op een beetje normale manier mee naar de vakantiebestemming kunt rijden en zet dat dan eens af naar die 6 mille.

Maar als je graag Nm-geweld wil en het schitterende 5 cylinder dieselgeluid als muziek in de oren wilt hebben......aftikken die 6 mille, doet maar één keer pijn in de knip.

Edit:
@dbosker (ook alhier aanwezig) heeft er eentje (D5) in bestelling en krijgt hem eerdaags afgeleverd. Vraag die eens naar zijn redenen om voor een D5 ipv een D3 te gaan. PM doet wonderen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

t5power schreef:anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
Kunnen zij inmiddels ook een D3 tunen, dat zou de keus wel makkelijker maken.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Mike_V50
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
Locatie: Nijmegen

V70/2.4D/2003 schreef:Kijk eens wat het verschil in Nm is. Vraag je dan af hoe vaak je de boot achter de auto hebt en of je daar op een beetje normale manier mee naar de vakantiebestemming kunt rijden en zet dat dan eens af naar die 6 mille.

Maar als je graag Nm-geweld wil en het schitterende 5 cylinder dieselgeluid als muziek in de oren wilt hebben......aftikken die 6 mille, doet maar één keer pijn in de knip.

Edit:
@dbosker (ook alhier aanwezig) heeft er eentje (D5) in bestelling en krijgt hem eerdaags afgeleverd. Vraag die eens naar zijn redenen om voor een D5 ipv een D3 te gaan. PM doet wonderen.
Daar heb je een punt, het scheelt in principe maar 20 Nm, alleen de D5 zal soepeler zijn omdat het maximumkoppel in een D5 over een breder bereik beschikbaar is.

Met mijn vorige boot (ergens tussen de 1400 en 1500 kg) heb ik met de V50 nooit problemen gehad, is altijd goed gegaan en heb nooit het gevoel gehad dat ik vermogen te kort ben gekomen.
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
Gast

Ik heb inderdaad voor de D5 i.p.v. de D3 gekozen, na testgereden te hebben met beide (in Zweden).
De D5 vond ik t.o.v. de D3 stiller, minder zenuwachtig (in combinatie met de GT).
Ondanks het feit dat ik geen aanhangers hoef te trekken, heeft het karakter van de D5 voor mij de doorslag gegeven.
De V60 staat momenteel bij de dealer en wordt vrijdag geleverd.
Ik heb hem al eventjes horen lopen, en hij loopt prachtig mooi rustig (ondanks het feit dat er nog geen km's op de teller staan). Dat kan alleen nog maar beter worden.
Gebruikersavatar
rwa
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 16.01.2011 - 14:05

Ik heb ook voor de D5 gekozen omdezelfde reden als Bosker.
Daarnaast vond ik bij snelweg verkeer dat onverwachtsinhalen ed echt wat vlotter en prettiger verloopt. Maar reserveer op een dag een D3 en D5 kun je het ervaren. Neemt niet weg dat de D3 ook een hele fijne auto is hoor. En voor 6000 euro kun ook nog heel veel opties aanvinken. Suuces!
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Sp33dy
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 30.09.2011 - 17:53
Locatie: Zonhoven

rijden jullie allemaal zonder muziek rond?
als ik in de wagen zit hoor de motor toch niet
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Mike_V50 schreef:
t5power schreef:anders even langs polestar, zou misschien al wat schelen.
Kunnen zij inmiddels ook een D3 tunen, dat zou de keus wel makkelijker maken.
kunnen ze niet
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”