IK ben het HELEMAAL met je eens! Ik rijdt zelf regelmatig over de A2 in het zuiden, en sinds 1 jaar hebben we hier nu een spitsstrook (2 banen + spitsstrook). Precies hetzelfde verhaal, de spitsstrook lijkt alleen maar voor vrachtwagens bedoeld.. Vroeger ging ik dan ook van de rechtse baan helemaal naar de linkse, alwaar ik dan het andere verkeer moest ophouden (bij spitsstrook geldt slechts 100), want veel mensen rijden te hard. Ondertussen heb ik het opgegeven, en blijf ik gewoon op de rechter strook en haal dus nood gedwongen ook maar rechts in. Hierbij heb ik wel mijn hand op de claxon klaar en voet op de rem (rijd op cruise), mochten ze zich na 5 km toch bedenken en de rechter baan opzoeken..Tijnieboy schreef:Ik ben van mening dat 90% van de Nederlanders uberhaupt niet kan rijden, en dan valt mij op dat het niet bijster veel uitmaakt wat voor auto die mensen rijden. Ik rijd voor mijn werk dagelijks zo'n 60km over de A2, die grotendeels voor mij 5 baans is en wat mij opvalt is, dat (bijna) niemand doorheeft dat men zo veel als mogelijk rechts dient te houden.
Dan zie ik weer zoveel kneuzen met het IQ van de buitentemperatuur die het o zo makkelijk vinden om 1 baan naar links te rijden, want dan hoeven ze al die vrachtwagens niet in te halen die 90/95 rijden terwijl men zelf 100 rijd.
Die mensen haal ik dus lekker rechts in, na eerst er achter te gaan rijden en even aan te geven dat het niet levensbedreigend is om op de rechtse baan te gaan rijden
Ik werk voor de KMar, dus wel politie-gerelateerd, maar niet gemachtigd om voor jan en alleman bonnen uit te schrijven(gelukkig:P), maar wat zou ik die onnozele simpele zielen toch graag een bekeuring geven!! Dat is met stip mijn grootste ergernis op de Nederlandse A-wegen.
Nederland mag wat dat betreft wel een crusus autorijden krijgen. Zo ging ik laatst met een stel jongens naar een concert in Amsterdam, en dus ook over de 5 baans A2. Half 12 's avonds, A2 bijna leeg, rijdt hij gewoon op de 4de (!!!!!) baan. Durft hij ook nog te vragen, moet ik nu eigenlijk rechts rijden? En de andere jongens wisten het ook niet. Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden, tenslotte reed ik met hun mee.. Want zo eerlijk ben ik wel als ik er iets van zeg, dan moet ik hun verstand ook met dat van het achtereind van een varken vergelijken