Ik blijf de voorkant van een V60 net iets te kaal vinden, en zit dus heel hard over te denken om voorop de originele skidplate te monteren om hem iets beter te laten smoelen. Maar aangezien ik er twee gaatjes voor moet boren in de bumper blijf ik twijfelen...
Ik heb de onderstaande foto's gemaakt van "zonder" of "met". What to do?
Laatst gewijzigd door arnoud op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
NIET DOEN!
Origineel heeft de bumper een zelfde, maar dan tegengestelde ronding als de motorkap. Nu zie ik een recht - ziet-er-niet-uit-stuk - metaal onder aan de bumper hangen. Het past idd wel op een XC, niet op een V60-S60 met zijn verfijnde lijnen.
Franswa schreef:En wat doe je dan met die zwarte "mistlampafdekplaten" dan gaan die opeens ernstig uit de pas lopen.
PhotoShop die 'chrome randjes' er eens op, dat doet ook wel iets, en is toch net ff wat subtieler.
Maar voor mij gaat wat betreft de neus van de S/V60 dat spreekwoord over een aap en een ring steeds meer op. Hoe meer ik er naar kijk hoe droeviger, japanser ik het front ga vinden en eigenlijk komt het nu al een beetje gedateerd over. Jammer, want dat vond/vind ik nou net een sterk punt van Volvo.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
En als je het dan lekker toch gaat doen: niet gaan lopen boren, er is tegenwoordig heule sterke lijm c.q. kit.
Ervaring mee Gert?
Ik zou het niet doen, tenminste als ik deze foto's zie niet. Het ziet er erg aftermarket uit, alsof hij er gewoon op geplakt is (of is dit een fotosoep?)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Ger heeft ervaring met heule sterke lijm c.q. kit. Man wat zit dat gaas muurvast dankzij dat spul. Dat zou met zo'n skidplate toch ook moeten lukken dus als hij dan toch aan de gang gaat bij die neus: gaas plaatsen.
Hij komt er uiteindelijk wel iets strakker tegenaan te zitten, op de foto's heb ik 'm gewoon op z'n plek gehangen zonder de lijmstrips en schroeven te gebruiken.
En nee, 'lijm' ga ik niet gebruiken.
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Hum, twijfelgeval hoor. Ik vind wel dat de neus van de S/V60 iets nodig heeft (een van de redenen voor mij om voor de R-design te kiezen). Ik ben het met het commentaar van enkele anderen eens dat dit meer iets is voor een XC. Zwart zal imho beter staan, maar ik vraag mij af of je er dan uberhaupt nog veel van ziet. Misschien is overspuiten (indien mogelijk) in de kleur van R-design een optie?