egr-klep
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Dan moet je de diesel wel gaan gebruiken waar hij voor is. Lange afstanden rijden ipv veel korte stukjes waarbij de motor niet goed op temperatuur komt. :Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Nog een interessant artikel over dit onderwerp: http://www.carrec-technocenter.nl/weblo ... downsizen/
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ze raden aan om regelmatig deze motoren te verwennen door met Forté motorreiniger te spoelen om ellende te voorkomen. Dit advies ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Probleem is niet alleen bij de 1,6 HDi motoren bekend.Iroll schreef:Ze raden aan om regelmatig deze motoren te verwennen door met Forté motorreiniger te spoelen om ellende te voorkomen. Dit advies ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.
Ook zwaardere, niet PSA motoren, hebben hier last van.
Het omschreven probleem kan een mede oorzaak zijn of de vervuiling versnellen.
Vervuiling van het uitlaatsysteem komt hoofdzakelijk door een onvolledig verbranding wat je krijgt door een te lage bedrijfstemperatuur.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Jé Lé schreef:Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Ik weet wel wat te kiezen hoor
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.
Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit
Als je uitlaat er onderuit valt,ga je naar de Gamma voor een stuk pvc pijp zeker?

- Jé Lé
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 14.10.2010 - 15:49
- Locatie: Lembeek - België
Dat is zelfs geen vergelijking...Ramon&Ramon schreef:Jé Lé schreef:Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Ik weet wel wat te kiezen hoor
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.
Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit
Als je uitlaat er onderuit valt,ga je naar de Gamma voor een stuk pvc pijp zeker?
vergelijk appelen met appelen en peren met peren


Of je kiest voor je auto "milieuvriendelijk" te maken en te laten stotteren, laat je de klep en vervang je om de x-aantal kms.
Of je kiest om een simpele oplossing om dit te overbruggen.
Als je een gaatje in de uitlaat hebt, vervang jij alles ?
ik niet, ik maak het gaatje toe..
Ma goed, das ieder zijn mening en portemonee. Ik heb het er niet voor over allesinds

-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dacht altijd dat Hollanders de naam hadden zuinig te zijn. 
