egr-klep

Geleverd vanaf 2003
Iroll
6th Gear member

Wel raar dat we niets meer hebben vernomen van de TS. Eerst het ene bericht na het andere en nu blijft het helemaal stil.
Schorpioen
5th Gear member

Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Dan moet je de diesel wel gaan gebruiken waar hij voor is. Lange afstanden rijden ipv veel korte stukjes waarbij de motor niet goed op temperatuur komt. ::wink:
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Discovery
5th Gear member

Nog een interessant artikel over dit onderwerp: http://www.carrec-technocenter.nl/weblo ... downsizen/
Iroll
6th Gear member

Ze raden aan om regelmatig deze motoren te verwennen door met Forté motorreiniger te spoelen om ellende te voorkomen. Dit advies ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.
Schorpioen
5th Gear member

Iroll schreef:Ze raden aan om regelmatig deze motoren te verwennen door met Forté motorreiniger te spoelen om ellende te voorkomen. Dit advies ben ik nog nergens anders tegen gekomen.
Het ligt dus niet perse aan te korte stukjes rijden maar ligt hoofdzakelijk aan lekkende injectoren. Het lijkt een inherent probleem te zijn van de 1.6i HDI motoren.
Probleem is niet alleen bij de 1,6 HDi motoren bekend.
Ook zwaardere, niet PSA motoren, hebben hier last van.
Het omschreven probleem kan een mede oorzaak zijn of de vervuiling versnellen.
Vervuiling van het uitlaatsysteem komt hoofdzakelijk door een onvolledig verbranding wat je krijgt door een te lage bedrijfstemperatuur.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member

Jé Lé schreef:
Ramon&Ramon schreef:Waarom niet gewoon orgineel laten en eventueel de defecte klep vervangen,dan ben je van het probleem af.
Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.

Ik weet wel wat te kiezen hoor :)
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.

Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit :)

Als je uitlaat er onderuit valt,ga je naar de Gamma voor een stuk pvc pijp zeker? :)
Jé Lé
2nd Gear member

Ramon&Ramon schreef:
Jé Lé schreef:
Defecte klep kost 300€, afdekken kost je een aluminium plaatje, half uurtje en vuile handen.

Ik weet wel wat te kiezen hoor :)
En zo'n simpele methode veranderd je hele motor.

Rij nu al twee maand terug met de EGR klep (moest naar de keuring) en heb niks dan probleme...
Dit weekend terug dicht doen, kijk er al naar uit :)

Als je uitlaat er onderuit valt,ga je naar de Gamma voor een stuk pvc pijp zeker? :)
Dat is zelfs geen vergelijking...
vergelijk appelen met appelen en peren met peren ;) :)

Of je kiest voor je auto "milieuvriendelijk" te maken en te laten stotteren, laat je de klep en vervang je om de x-aantal kms.
Of je kiest om een simpele oplossing om dit te overbruggen.

Als je een gaatje in de uitlaat hebt, vervang jij alles ?
ik niet, ik maak het gaatje toe..

Ma goed, das ieder zijn mening en portemonee. Ik heb het er niet voor over allesinds :)
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dacht altijd dat Hollanders de naam hadden zuinig te zijn. :)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”