Garagekrik. Waar te plaatsen?

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
likus
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01.04.2010 - 23:09
Locatie: Eindhoven

Zou kunnen, ik heb 'm nog niet eerder gebruikt.
Ik heb ook nog een schaarkrik liggen, maar daar staat niet op tot welk gewicht ie geschikt is.

Afbeelding

Dat zou dus zomaar slechts 1,5 ton kunnen zijn, en dus krap aan...
Wel veel gebruikt bij voorgaande auto's.
=========================================
Lid van 'Volvo-forum.nl' sinds 2010

Met een Volvo XC60 T8 AWD R-Design PHEV uit 2021 (MY2022)
Hiervoor een V60 Cross Country uit 2015
En daarvoor S60 2.4 Momentum uit 2005 (MY2004)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Wil je de hele auto ermee opkrikken dan?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
likus
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01.04.2010 - 23:09
Locatie: Eindhoven

Is waar...

Kan ik die ook altijd nog gebruiken; niet zo bekeken.

Thankx,
=========================================
Lid van 'Volvo-forum.nl' sinds 2010

Met een Volvo XC60 T8 AWD R-Design PHEV uit 2021 (MY2022)
Hiervoor een V60 Cross Country uit 2015
En daarvoor S60 2.4 Momentum uit 2005 (MY2004)
Gebruikersavatar
likus
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01.04.2010 - 23:09
Locatie: Eindhoven

Paniek!

Nou heb ik mijn auto omhoog staan, en was ik bezig om mijn wintergear voor de eerste keer zelf op de auto terug te plaatsen.
Ik zie, dat de zomervelgen (lichtmetaal) een taps toelopend gat hebben waar de wielmoer doorheen zit.
Omdat dit gat taps loopt, is aan de moer een taps stukje toegevoegd.

Maar, mijn stalen wintervelgen hebben gewoon een recht vlak.
Dien ik nu deze taps lopende stukjes eraf te halen? Ik kan me voorstellen, dat het anders geen goede steun zal geven?

Ik heb bij het laatste keer wisselen bij de dealer overigens niets gezien dat er andere moeren gebruikt werden in de garage.
=========================================
Lid van 'Volvo-forum.nl' sinds 2010

Met een Volvo XC60 T8 AWD R-Design PHEV uit 2021 (MY2022)
Hiervoor een V60 Cross Country uit 2015
En daarvoor S60 2.4 Momentum uit 2005 (MY2004)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10714
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Alles weer in originele staat terugbrengen. En andere moeren aanschaffen. Niet mee lopen klootzakken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
snowryder
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 15.12.2010 - 11:23
Locatie: Elst GLD

mijn winterset heeft originele 16 inch staal van Volvo. Daar passen gewoon de tapse bouten op hoor ook al heeft de velg geen echt diepe tapse gaten zoals de LM velgen. Ik heb voor de winterset bouten met een vaste conus, voor de zomerset bouten met een losse conus , deze voorkomen volgens mij dat de conus in het LM draait(vreet) als je de bout aandraait. Deze kun je volgens mij dus ook gewoon monteren met de stalen winterset , iig als je Volvo stalen velgen hebt.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 05-2001, 202 dkm
Dark Grey, Offblack leder, Tethys 17, HU603
Gebruikersavatar
likus
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01.04.2010 - 23:09
Locatie: Eindhoven

Ja, ik zag ook dat de stalen velgen ook gaten hadden met taps toelopende randen.
In dezelfde hoek als de siervelgen.
Naar mijn idee zou er geen andere vorm bout zijn, die meer raakvlak met de stalen velg zou hebben als diegenen die ik net uit mijn lichtmetalen velgen gedraaid heb.
Ik heb het dus toch maar aangedurft.
Wielen erop, aangedraaid en nagedraaid tot 130 met de momentsleutel.
Nog even naar de Shell voor het op 2.3 brengen van de bandenspanning en het is weer een goeie... na een paar dagen nog eens aandraaien en de kunststof sierdoppen erop.

Ik had het allemaal zo mooi gepland, en dan komt er toch zoiets onverwachts waardoor ik er dan tòch weer een hele middag mee bezig ben :lol: .
=========================================
Lid van 'Volvo-forum.nl' sinds 2010

Met een Volvo XC60 T8 AWD R-Design PHEV uit 2021 (MY2022)
Hiervoor een V60 Cross Country uit 2015
En daarvoor S60 2.4 Momentum uit 2005 (MY2004)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10714
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Goed opgelost! Maar met moeren en bouten niet gaan toveren. Kom nie goed. Nou ja een foto is zo geplaatst toch?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
likus
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01.04.2010 - 23:09
Locatie: Eindhoven

Foto zou inderdaad zo zijn geplaatst, en je opmerking is zeer terecht.
Alleen is de schuine zijde van de gaten (de hoek van deze randen) vrijwel niet op de foto vast te leggen.

Wat me nog het meeste over de streep haalde, is het feit dat er slechts (een beetje) slijtage op deze schuine zijde zat en niet op de bovenkant van het gat (dus wanneer er een "rechte" bout opgezeten had.
Ook de bouten van mijn lichtmetalen velgen hadden wat meer slijtage (als ik het zo mag noemen) op het onderste deel van het semilosse, taps toelopende deel van de bout; dat zegt me -met redelijke zekerheid- dat deze bouten de afgelopen winter ook op deze wijze door de Volvo-dealer gebruikt zijn.
=========================================
Lid van 'Volvo-forum.nl' sinds 2010

Met een Volvo XC60 T8 AWD R-Design PHEV uit 2021 (MY2022)
Hiervoor een V60 Cross Country uit 2015
En daarvoor S60 2.4 Momentum uit 2005 (MY2004)
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10714
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ehm Auto + winterbanden bedoel ik....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
likus
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01.04.2010 - 23:09
Locatie: Eindhoven

Gaat lukken; helaas is het nu donker.
Morgen zal ik een mooi plaatje plaatsen.
=========================================
Lid van 'Volvo-forum.nl' sinds 2010

Met een Volvo XC60 T8 AWD R-Design PHEV uit 2021 (MY2022)
Hiervoor een V60 Cross Country uit 2015
En daarvoor S60 2.4 Momentum uit 2005 (MY2004)
Gebruikersavatar
likus
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 01.04.2010 - 23:09
Locatie: Eindhoven

Hier dan een foto van m'n jongen met zijn winterschoenen aan.
Nog helemaal in het zwart; de plastic sierdoppen komen volgende week pas de schuur uit...
Afbeelding
=========================================
Lid van 'Volvo-forum.nl' sinds 2010

Met een Volvo XC60 T8 AWD R-Design PHEV uit 2021 (MY2022)
Hiervoor een V60 Cross Country uit 2015
En daarvoor S60 2.4 Momentum uit 2005 (MY2004)
Gebruikersavatar
Chrisvdvalk
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 07.03.2007 - 19:30

elianmars schreef:
snowryder schreef:pak gewoon de voorste , auto is aan voorkant zwaarder.
Ik denk dat ik de voorste ook steeds gepakt heb, aangezien ik ook niet anders wist dan dat er daar eentje zit.

Bij de classic zit er volgens mij maar echt eentje (nu weet ik het allemaal niet meer zeker :lol: ), die heb ik ook regelmatig op de krik staan (auto's van medeforumleden waar we aan sleutelen) en daar pak ik 'm ook op dat punt.
Ik zet de kleine garagekrik bij de S ook standaard onder het voorste krikpunt. Dat gaat prima :) auto komt aan 1 kant mooi in zijn geheel omhoog.

Bij voorkeur altijd wel een assteuntje eronder voor als de krik het mocht begeven.
S60 2.5T 11-2003
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Broabander schreef:U vraagt wij draaien

Ik heb hem besteld, 45 Euro (met een kortingscode) bij Conrad en nog gratis thuisbezorgd ook. Nu maar afwachten of het wat is.........
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Maak je even een filmpje Edwin? 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Demo op de wintermeeting :D
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja, onder een gloeiendhete uitlaat.. :twisted: :wink: (geintje meneer sonneberg)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Deze krik met twee 3 tons as steunen gister besteld en vandaag binnen gekregen. Perfect degelijk ding, lekker stevige materialen gebruikt. Veel waar voor het geld!

Dank voor de tip John!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Voor de mensen die niks meer doen dan even een setje winter/zomerwielen wisselen; bij de Aldi is er vanaf 03/03 weer een topcraft kriksetje te koop met 2 assteunen erbij voor 40 euro. Heb hetzelfde ding ooit gekocht in mn studententijd omdat ik een krik nodig had, en heb hem nog steeds. Doet het ook nog zo goed als de dag dat ik hem kocht. Het is geen heel professioneel spul maar het voldoet prima voor de huis-tuin en keukenklusser. Heeft ook geen enkele moeite met de zwaardere Volvo's.


Afbeelding
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Dat lijkt op het merk na dezelfde als die op pagina 1. En dat ziet er toch niet zo degelijk uit. Als ik hoor dat hij krom buigt bij het krikken heb ik er niet zo'n heil in. Maar goed, ieder zijn krik denk ik maar!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”