850 T5R

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
boisse
Starter

Hallo mijn naam is Daniel en ben helemaal nieuw hier dus vergeef domme fouten of opmerkingen.
Maar nu mijn vraag, ik heb 'n 850 t5r op het oog maar deze is handgeschakeld en nou hoorde ik van iemand dat je dat beter niet kon doen en dat ik echt 'n automaat moet hebben.
Is dit zo of is 't 'n verkoop truc voor de leek.
EVV
5th Gear member

Niet naar iemand anders luisteren, gewoon zelf bepalen of je automaat of handbak wilt, beide zijn geen verkeerde keuze. Overigens is het T-5R ;)
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Broabander
4th Gear member

Je zou eerder zeggen dat je beter een handbak zou kunnen nemen dan een automaat, nou weet ik dat de T-5R dat wél aankan en sommige andere bakken wat minder maar ik ben benieuwd wie jou die automaat zo graag wilde verkopen dan en waarom hij zoiets beweerd :-P
boisse
Starter

Dank, dank!
Het is niet zozeer dat hij mij 'n automaat wilde aansmeren maar hield er zelf niet van omdat de toeren vooral in de turbo heel hoog zouden zijn.
elianmars
5th Gear member

De handgeschakelde T-5R's zijn gewilder dan de automaten. Misschien zegt dat genoeg? :wink:

De automaten kunnen veel hebben, maar als er eenmaal gezeik mee is, kan het erg veel geld gaan kosten. Bij een handgeschakelde is het een kwestie van nieuwe koppeling, als deze versleten is.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Justin-850
2nd Gear member

boisse schreef:Dank, dank!
Het is niet zozeer dat hij mij 'n automaat wilde aansmeren maar hield er zelf niet van omdat de toeren vooral in de turbo heel hoog zouden zijn.
Ik zie dat juist andersom. Bij de Automaat heb je een zogeheten "kickdown" Deze zorgt ervoor dat wanneer het gaspedaal gevloert wordt, de versnellingsbak 1 of meerdere verzetten terug schakelt voor het extra beetje "SCHNELL". Opzich natuurlijk ideaal, maar ook bij minder dan Volgas schakelt de bak terug.

Bij een handgeschakelde bak kun je zelf bepalen of je voor de gewenste versnelling ook terug wilt schakelen. Zo niet, dan laat je hem lekker in de ingeschakelde overbrenging staan ;)

In het kort: bij stevige rijstijl zul je met de automaat vaker hoger in de toeren komen dan bij de handgeschakelde.

Gr. Justin ;)
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

Allemaal spookverhalen.... in theorie is de automaat zwakker dan een handbak, in de praktijk heb ik er weinig meegemaakt die voortijdig kapot gingen....

En waarom zou een turbo meer of minder toeren maken in een automaat cq. handbak? Of bedoelt die "verkoper" het toerental van de motor omdat de automaat nu eenmaal eerder schakelt?

Hoe dan ook: een leuk verhaal om jou de wagen te verkopen die hij toevallig heeft staan.... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”