Hallo mijn naam is Daniel en ben helemaal nieuw hier dus vergeef domme fouten of opmerkingen.
Maar nu mijn vraag, ik heb 'n 850 t5r op het oog maar deze is handgeschakeld en nou hoorde ik van iemand dat je dat beter niet kon doen en dat ik echt 'n automaat moet hebben.
Is dit zo of is 't 'n verkoop truc voor de leek.
850 T5R
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
Je zou eerder zeggen dat je beter een handbak zou kunnen nemen dan een automaat, nou weet ik dat de T-5R dat wél aankan en sommige andere bakken wat minder maar ik ben benieuwd wie jou die automaat zo graag wilde verkopen dan en waarom hij zoiets beweerd 

- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
De handgeschakelde T-5R's zijn gewilder dan de automaten. Misschien zegt dat genoeg?
De automaten kunnen veel hebben, maar als er eenmaal gezeik mee is, kan het erg veel geld gaan kosten. Bij een handgeschakelde is het een kwestie van nieuwe koppeling, als deze versleten is.
De automaten kunnen veel hebben, maar als er eenmaal gezeik mee is, kan het erg veel geld gaan kosten. Bij een handgeschakelde is het een kwestie van nieuwe koppeling, als deze versleten is.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 16:34
- Locatie: Apeldoorn
Ik zie dat juist andersom. Bij de Automaat heb je een zogeheten "kickdown" Deze zorgt ervoor dat wanneer het gaspedaal gevloert wordt, de versnellingsbak 1 of meerdere verzetten terug schakelt voor het extra beetje "SCHNELL". Opzich natuurlijk ideaal, maar ook bij minder dan Volgas schakelt de bak terug.boisse schreef:Dank, dank!
Het is niet zozeer dat hij mij 'n automaat wilde aansmeren maar hield er zelf niet van omdat de toeren vooral in de turbo heel hoog zouden zijn.
Bij een handgeschakelde bak kun je zelf bepalen of je voor de gewenste versnelling ook terug wilt schakelen. Zo niet, dan laat je hem lekker in de ingeschakelde overbrenging staan

In het kort: bij stevige rijstijl zul je met de automaat vaker hoger in de toeren komen dan bij de handgeschakelde.
Gr. Justin

- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Allemaal spookverhalen.... in theorie is de automaat zwakker dan een handbak, in de praktijk heb ik er weinig meegemaakt die voortijdig kapot gingen....
En waarom zou een turbo meer of minder toeren maken in een automaat cq. handbak? Of bedoelt die "verkoper" het toerental van de motor omdat de automaat nu eenmaal eerder schakelt?
Hoe dan ook: een leuk verhaal om jou de wagen te verkopen die hij toevallig heeft staan....
En waarom zou een turbo meer of minder toeren maken in een automaat cq. handbak? Of bedoelt die "verkoper" het toerental van de motor omdat de automaat nu eenmaal eerder schakelt?
Hoe dan ook: een leuk verhaal om jou de wagen te verkopen die hij toevallig heeft staan....