Ervaringen weggedrag 850/S70 en V70N.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8515
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dacht ik ook al en die kerel toonde zijn VPB nog zo fier.....was trouwens een tot +300pk getunede T5
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
daar gaat dus binnenkort wat afscheuren
Volvo for life
- dieselpower
- 4th Gear member
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 05.08.2007 - 16:35
Kijk, daar sla je de spijker op zn kop. 1600kg en nog wat vloeistoffen en kofferbakmuk erbij en dan zit je zo op 1700kg. Met een standaard onderstel (met of zonder nivomats) en de lekker lange wielbasis zal het nooit een bochtenpikker worden.piotrV70 schreef:Eh, we rijden in een stationbak van 1600kg. Wat verwacht je daar van ? Tip: koop voor een paar duizende euro een MX5, kun je in het weekend lekker mee gooien en smijten
Als je met een stabilisatorstang aan de achtekant gaat werken (om torsie of rol tegen te gaan) zou die hoger moeten zitten, bijvoorbeeld aan een rolkooi.
Je kan wel een stabilisatorstang onder de kofferbekleding hebben zitten maar toch zal de auto niet stijf zijn. Draai maar een krik onder de auto en je kan het al zien/voelen aan de carrosserie wat voor een spanning er op komt te staan als ie met een wiel los van de grond staat.
Als je een kooi (spaceframe) maakt die de voorpoten met de achterpoten verbind dan heb je een stijf chassis.
Met verlaging, caber-caster afstellen, stuggere instelbare vering en plattere banden zal ie echt veul beter om de hoek gaan en zul je minder rol hebben maar stijf is de auto dan nog niet.
Eerlijk gezegd vind ik (persoonlijke mening) dat je met een V70 geen weggedrag van een Subaru WRC of een Focus RS moet gaan willen, daar zijn betere alternatieven voor
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Maar dan moet hij niet door/bij Volvo zijn geproduceerd. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2011 - 12:51
- Locatie: Friesland
Dag,
In een eerdere post ook al aangegeven dat mijn auto ook wat zweverig rijdt, soms net het gevoeld dat je het contact met de wagen kwijt bent. Dit openbaart zich vooral bij het gas loslaten(bijv bij overschakelen). Ik heb dit maar toegeschrven aan het type wagen en uit ervaring van meerdere V70 rijders. Wellicht vel me dit gedrag ook extra op omdat ik voorheen voornamelijk BMW's heb gereden. Ik ben daarom ook aan het weggedrag gewend geraakt en deze zomer heerlijk op en neer naar Frankrijk gereden.
Echter de laatse paar dagen wordt ik op ronduit gevaarlijk weggedrag van de auto getrakteerd. Bij het maken een bocht(bijv afrit/oprit snelweg) lijkt de achterkant van de autio wel een eigen leven te gaan lijden. Een errug onbehaagelijk gevoel!!!!!!Alle zeilen bij om de auto in gareel te houden!
Volgdne week gaat de auto naar de garage. ben benieuwd wat er aan de hand is. Wellicht waren mijn eerdere bevinden wel te relateren aan het huidige gevaarlijke weggedrag.
Wordt vervolgd.
Gr
Henk
In een eerdere post ook al aangegeven dat mijn auto ook wat zweverig rijdt, soms net het gevoeld dat je het contact met de wagen kwijt bent. Dit openbaart zich vooral bij het gas loslaten(bijv bij overschakelen). Ik heb dit maar toegeschrven aan het type wagen en uit ervaring van meerdere V70 rijders. Wellicht vel me dit gedrag ook extra op omdat ik voorheen voornamelijk BMW's heb gereden. Ik ben daarom ook aan het weggedrag gewend geraakt en deze zomer heerlijk op en neer naar Frankrijk gereden.
Echter de laatse paar dagen wordt ik op ronduit gevaarlijk weggedrag van de auto getrakteerd. Bij het maken een bocht(bijv afrit/oprit snelweg) lijkt de achterkant van de autio wel een eigen leven te gaan lijden. Een errug onbehaagelijk gevoel!!!!!!Alle zeilen bij om de auto in gareel te houden!
Volgdne week gaat de auto naar de garage. ben benieuwd wat er aan de hand is. Wellicht waren mijn eerdere bevinden wel te relateren aan het huidige gevaarlijke weggedrag.
Wordt vervolgd.
Gr
Henk
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Heb je al eens de bandenspanning gecontroleerd?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8515
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Zeker met de mond aan het opblazen ? 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2011 - 12:51
- Locatie: Friesland
Nou heren, de lucht zit er in hoor
Heb er voor en achter 2,3 in zitten. Iets meer dan geadviseerd. Betreft 225-45-17 banden. De auto lijkt beter te rijden. Vanmiddag een stukje snelweg met op/afritten opzoeken.

- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Waar ik dan vooral nieuwsgierig naar ben, is de bandenspanning vóór dat je deze verhoogde...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hmmm, zolang ze niet onder de 2 Bar zaten en de auto niet afgeladen vol zat, zou dat niet tot het beschreven rijgedrag kunnen leiden. Ik ben benieuwd hoe het je vanmiddag dan afgaat.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Graag gedaan. 
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race