Hoe zit het met de verlichting van het RTI scherm?

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
ineke
1st Gear member

Ik heb zo'n ingebouwd pop up RTI scherm boven op m'n dashboard. Enige weken had de auto een lege acuu en daarna doet het RTI scherm wat vreemd. Het scherm wisselt af en toe van helderheid en dergelijke. Het lijkt wel iets beter te worden maar echt lekker zit het nog niet.

Mijn vraag is, aangezien ik nergens een beschrijving van het systeem heb, hoe wordt de verlichting van het scherm geregeld, gevoed?
Kan ik er, behalve met het rgelen van de algehele dashboardverlichting, nog iets aan veranderen, beïnvloeden?

Groet,

Ineke
snorremans
5th Gear member

ineke schreef:Ik heb zo'n ingebouwd pop up RTI scherm boven op m'n dashboard. Enige weken had de auto een lege acuu en daarna doet het RTI scherm wat vreemd. Het scherm wisselt af en toe van helderheid en dergelijke. Het lijkt wel iets beter te worden maar echt lekker zit het nog niet.

Mijn vraag is, aangezien ik nergens een beschrijving van het systeem heb, hoe wordt de verlichting van het scherm geregeld, gevoed?
Kan ik er, behalve met het rgelen van de algehele dashboardverlichting, nog iets aan veranderen, beïnvloeden?

Groet,

Ineke
Als het buiten donker word gaat de verlichting op minder , net zoals het display van de radio ( teminste bij mijn V 50 )
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Rogier64
5th Gear member

Op http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... ingen.aspx kun je de handleiding van jou RTI systeem inzien/downloaden. Display helderheid is inderdaad afhankelijk van het omgevingslicht.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
ineke
1st Gear member

Ik heb daar de laatste dagen op gelet en heb niet het idee dat de helderheid zich naar het omgevingslicht aanpast.

@Rogier: dank je wel, ik ga de handleiding eenas lezen.
toppertje
6th Gear member

toch hoort dat wel zo!
geen glans zonder wrijving
ineke
1st Gear member

Dat kan wel zijn maar dat doet hij niet. Geldt dat ook voor een V70 XC70 uit 2002?
Rogier64
5th Gear member

Ja, zeker bij een XC70 zou dat moeten werken. Voor op het dashboard in het midden zit de lichtsensor, daar zit ook de alarm-led in die knippert bij ingeschakeld alarm (als er alarm in zit natuurlijk). Bij helder weer overdag zal het dashboard en RTI op maximale helderheid werken. Wordt het donker gedurende wat langere tijd, dan zal de helderheid minder worden en kun je de helderheid nog eens extra aanpassen met de regelaar voor je dashboard verlichting. De helderheid van je RTI moet dan ook in helderheid variëren.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
ineke
1st Gear member

Ik heb het idee dat die sensor dan niet goed meer werkt, verlichting blijft gelijk tenzij ik het met de regelaar aanpas. Ondertussen heb ik wel weer beter zicht (vlak nadat de accu verwisseld was, was het scherm bijna zwart, hij is weer opgeleefd, waarom weet ik niet).
Misschien moet de sensor vervangen worden.
Dank voor je antwoord, Rogier!
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”