slechte koude start D5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in toppertje. Maar, hoe dan ook: Uwe knip zal leeg geraken met zulke toestanden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik vind het ook niet zo'n probleem, ik schreef hierboven ook al dat het bijna allemaal te verwachten zaken zijn behalve het stuurhuis. Een koppeling bij nagenoeg 2 en een halve ton is normaal, en helaas moet je bij onze diesels dan ook het vliegwiel vervangen. Alleen de intercooler en stuurhuis is geen regulier onderhoud.

Omdat ik bijna alles zelf doe heb ik de kosten nog redelijk in de hand. En daarnaast heb ik een 2e hands stuurhuis gemonteerd, dus dat drukt de kosten natuurlijk enorm. Als ik alles aan de dealer over moest laten was het denk ik een ander verhaal geweest, en weet ik niet of ik de auto nog had gehad.

Over het slechte starten: Denk toch dat de injectorwissel niet zoveel scheelt kwa starten. Hij moet er nog steeds iets te lang over nadenken om aan te slaan. Tijdens het starten is de startspanning 8,5 volt dus denk echt dat ook de accu zijn langste tijd heeft gehad.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

dan zou je dus moeten kunnen horen dat de motor langzamer rondgaat tijdens het starten.
heb je na de injectorwissel al eens een retour-opbrengst test gedaan?
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Nee, maar wel ervoor. Dat was goed. Neem aan dat de nieuwe injector ok is. ZOu wel erg toevallig zijn.

De startmotor gaat inderdaad niet heel erg snel rond, maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest. Maar de startspanning is gewoon te laag, dus de accu moet er zowiezo aan geloven.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Heren,

Waar vind ik de gloeibougies ?
(Ik weet dat ze onder de motorkap zitten)

GJ
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
Drewster
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
Locatie: Nijmegen

Hallo Kuupertie, plastic kap lostrekken (kun je gewoon omhoog trekken, breekt niks af...) en dan zie je aan de voorzijde van het blok de gloeibougies al zitten, onder/achter de common rail. Kabeltje lostrekken, bougie draai je uit met volgens mij dopje 8. Maar dat weet ik niet helemaal zeker.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

je kunt ze ook testen zonder ze te demonteren..
Gebruikersavatar
Mrlten
2nd Gear member
Berichten: 167
Lid geworden op: 11.03.2010 - 20:12
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Door de weerstand te meten staat mij bij. Als je er een stuk hebt, draai de nieuwe dan niet te strak vast; het is zacht metaal waar het in zit.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Klopt. Meestal heeft een gloeibougie als hij stuk is geen weerstand meer. Als hij wel goed is moet hij slechts een paar ohm weerstand hebben (iets van 3 uit mijn hoofd).
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

En zonder gloeien moet hij bij deze temperaturen gewoon goed starten,als er bijv twee stuk zijn,merk je daar dus niets van!
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik heb er met name last van dat mijn auto (koud) stottert en inhoud. Dit is sind een maand ongeveer. Verstuivers zijn 20dkm vervangen. Olie is nieuw. Brandstoffilter is nieuw. Warm loopt ie als een zonnetje maar ploft in het luchtfilter. Verbruik 5.5 liter. Geen pluimen, geen startproblemen, geen vermogensverlies.....slechts raadsels
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Denk een temperatuursensor oid.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Er zit een brandstofdruk sensor in de commonrail pomp. Deze gaan wel eens stuk. Is wel een dure. Heb je de auto al eens laten uitlezen met een Volvo lezer?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Als het de druksensor is...moet er dan niet bij elke keer starten een probleem zijn ?

Is de temperatuursensor ook de sensor die de temperatuurmeter in het interieur info geeft ? Deze geeft namelijk wel goed aan. Ik heb 'm er uit gehad en schoongemaakt net als 3 van de 5 goed werkende gloeibougies. Niets vast te stellen.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Ik heb ergens gelezen welk soort verstuivers er in de D5 moeten..maar weet niet meer waar.
Kan iemand me dit vertellen ? Er staat nogal veel info op de verstuivers. 1 van de 5 is nog origineel, dus ik kan vergelijken maar ik weet niet wat met wat
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Wil je het Bosch of Volvo nummer?

Maar heb je de auto al eens laten uitlezen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

Uitgelezen en al..niets vastgesteld.
Mijn injectoren eindigen allemaal met 251
Na een paar uurtjes googlen ben ik er achter dat deze juist zijn
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Dat is het Volvo nummer denk ik?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”