Ik heb zelf laatst 'de groene hel' gereden in de Vlo;
zijn er meer op het forum die met hun Volvo wel eens een rondje Zandvoort/zolder/nurburgring etc. gedaan hebben, in hun eigen Volvo?
Groeten
Nurburgring
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Ja!
:
:
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
Doen jullie verzichtig!
En dan bedoel ik niet het rijgedrag (want waar heb anders zo'n auto voor) maar meer met het oog op onderstaande:
http://www.autoblog.nl/aegon-schrapt-ve ... post-46706
Dit kwam ik volgens mij hier ergens op het forum tegen.
En dan bedoel ik niet het rijgedrag (want waar heb anders zo'n auto voor) maar meer met het oog op onderstaande:
http://www.autoblog.nl/aegon-schrapt-ve ... post-46706
Dit kwam ik volgens mij hier ergens op het forum tegen.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Los van het feit dat ik me altijd al afgevraagd heb wat er nu 'sociaal' is aan Facebook en weet ik allemaal wat, is het natuurlijk weer echt een 'internetverhaal'.
Leuk om te lezen, af te drukken om het vervolgens met een sierlijke boog in het ronde archief te laten verdwijnen. GGW dus: Gelezen, gelachen, weggeflikkerd !
Als het exact zo is gebeurd als weergegeven dan rammelt het verhaal juridisch gezien aan alle kanten.
Hoogstwaarschijnlijk zullen dan bij AEGON ook geen échte coureurs hun privé auto kunnen verzekeren .......
Rob
Leuk om te lezen, af te drukken om het vervolgens met een sierlijke boog in het ronde archief te laten verdwijnen. GGW dus: Gelezen, gelachen, weggeflikkerd !
Als het exact zo is gebeurd als weergegeven dan rammelt het verhaal juridisch gezien aan alle kanten.
Hoogstwaarschijnlijk zullen dan bij AEGON ook geen échte coureurs hun privé auto kunnen verzekeren .......
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ik zie een paar auto's waarvan de bestuurder de handen niet op de juiste positie aan het stuur heeft. Dat duidt op duwen in plaats van trekken! Remember mannen: de goede hand stuurt!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Leg uit?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Handjes op 10 voor 2 of kwart voor 3.
Bocht naar links trekt de linkerhand, rechterhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar links.
Bocht naar rechts trekt de rechterhand, linkerhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar rechts.
Op die manier hoef je de handen niet te verplaatsen en voel je constant in je stuur wat de auto gaat doen.
(basis PRA, RSOA, SRO zoals gedoceerd door het PIVM)
Bocht naar links trekt de linkerhand, rechterhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar links.
Bocht naar rechts trekt de rechterhand, linkerhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar rechts.
Op die manier hoef je de handen niet te verplaatsen en voel je constant in je stuur wat de auto gaat doen.
(basis PRA, RSOA, SRO zoals gedoceerd door het PIVM)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
...
Daar staan de handen toch op die foto's?
Moet je wel goed kijk hoe de auto in de bocht zit en hoe de bocht is.
Weet niet of je Karussell kent?
Daar staan de handen toch op die foto's?
Moet je wel goed kijk hoe de auto in de bocht zit en hoe de bocht is.
Weet niet of je Karussell kent?
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
V70/2.4D/2003 schreef:Handjes op 10 voor 2 of kwart voor 3.
Bocht naar links trekt de linkerhand, rechterhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar links.
Bocht naar rechts trekt de rechterhand, linkerhand zit wel aan het stuur maar geeft geen duwende kracht naar rechts.
Op die manier hoef je de handen niet te verplaatsen en voel je constant in je stuur wat de auto gaat doen.
(basis PRA, RSOA, SRO zoals gedoceerd door het PIVM)
Ik begrijp uit de afkortingen dat bovenstaande politie cursus is ?
Dit is inderdaad een goed begin voor stuurwerk op het circuit, ik denk dat je met de meeste volvo's hier prima mee kan werken (voorwielaandrijving)
Echter, deze technieken gaan zeer zeker niet op bij het opvangen van drifts of zware shift-lock. Dan moet je weldegelijk gaan overpakken of handen kruisen om snel genoeg de juiste stuuruitslag te hebben.
Edoch, op de meeste foto's wordt er idd niet gedrift of dat soort perikelen hier zou je (linkerbocht, karusell) insturen met je linkerhand, daarna met rechts vasthouden, linkerhand opschuiven en doorsturen om zo genoeg stuuruitslag te bereiken.
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
- sjors86
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.08.2009 - 20:06
http://www.youtube.com/watch?v=m2Vt3ybz0t0
gaat over driften, maar bij zijn stuurpositie/handen gebeuren ook de nodige verplaatsingen (niet dat deze kerel een god-stuurtechniek is oid....)
gaat over driften, maar bij zijn stuurpositie/handen gebeuren ook de nodige verplaatsingen (niet dat deze kerel een god-stuurtechniek is oid....)
S60 2001 T5|18'' Pegasus, zomer|17'' Tethys, winter|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
|BSR opti-flow intake|IPD HD ignition coils|IPD transmission mount|Powerflex-bussen|
S60 2000 2.4|16'' Mimas, zomer|16'' Staal, winter|
|Custom 2,5'' exhaust|IPD endlinks|EBC 16'' (yellowstuff)|Powerflex-bussen|Klapsleutel|Sunblinds|
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24371
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
@ Johann ik mis de SD1... En de Lexus. En wordt het niet tijd eens een rondje met de Blitz te doen?
Edit; vergeet de GT500, ook een stukje Volvo
Edit; vergeet de GT500, ook een stukje Volvo
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Leuk speelgoed, foto'sVolvoMafia schreef:@ Johann ik mis de SD1... En de Lexus. En wordt het niet tijd eens een rondje met de Blitz te doen?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24371
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
kijk hier maar gerrit: http://www.swededemon.com/
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
bedankt
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9899
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Deze gast kan best een partijtje sturen. In de autosport, vaak op circuit, wordt er gereden met een zgn. "kort stuurhuis" waarbij het overpakken niet zo extreem of helemaal niet gebeurt. In de Rally sport klapt het stuur vaak in de handen van de rijder. Dat komt door de oneffenheden in het wegdek. Echter dat gebeurt ook op stukken asfalt. En dat komt dan weer door de aangekoekte drek/modder/rotzooi in de velg die de onbalans weergeeft.sjors86 schreef:http://www.youtube.com/watch?v=m2Vt3ybz0t0
gaat over driften, maar bij zijn stuurpositie/handen gebeuren ook de nodige verplaatsingen (niet dat deze kerel een god-stuurtechniek is oid....)
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
RS500 is wel op de Ring geweest maar geen foto's van. SD1, Lexus en Opel zijn niet op de Ring geweest.VolvoMafia schreef:@ Johann ik mis de SD1... En de Lexus. En wordt het niet tijd eens een rondje met de Blitz te doen?
Edit; vergeet de GT500, ook een stukje Volvo
Zolang de stuuruitslag afdoende is kun je het beste beide handen op de 9-3 "airbag" stand houden ook al komt je linker hand dan iets in het gedrang.
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9899
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Johann, heb je de RS500 nog? En bij jij degene die regelmatig met een AMG langs de TNT blaft?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev