MP3 muziek via USB in de S80 met HU-601 - Update: Ingebouwd!

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
piotrV70
5th Gear member

S60 170pk Lpi schreef:Zo, de mijne is ook net binnen. Ik ga vanmiddag lekker aan het prutsen :)

@ PiotrV70
Volgens jou kunnen in de USB Interface SD-kaartjes en USB-sticks van maximaal 16 GB worden gebruikt. Volgens jou zit er de Yatour exact dezelfde gebruiksaanwijzing als bij van Davidjoost en mij.

In mijn gebruiksaanwijzing staat dat er mximaal kaartjes/sticks van 4 GB gebruikt kunnen worden. Heb jij deze beperking gewoon genegeerd? Het zou fijn zijn als 16 GB ook gewoon zou werken.

Welke kaartjes/sticks gebruiken jullie?
In de manual staat 4gb, op de site (voor de nieuwste versie) 16gb. Nog niet getest. Ik gebruik liever meerdere SD's met 10cd's per kaartje. Verschillende cd's in map CD01 vind ik minder handig. SD's kosten geen knoop meer tegenwoordig.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Gisterenmiddag heb ik de USB interface in een klein half uurtje ingebouwd. Voordeel bij mij is dat bij de HU-1205 het climatecontrolbedieningspaneel niet los hoeft.

Het apparaat werkte meteen maar herkende niet alle "cd's". Daarna even de mappenstructuur aangepast en submappen aangemaakt onder de "cd's" maar dit werkt niet optimaal krijg ik het idee. Het apparaat werkt verder perfect! :)

Ik heb mij ook al voorgenomen om met verschillende SD-kaartjes te gaan werken. De HU-1205 herkent 8 cd's. Met de losse kaartjes is het allemaal wel zo overzichtelijk en 99 nummers per cd geeft al uren luisterplezier.

Thanks voor jullie support.
tkorver
Starter
Contacteer:

Hallo DavidJoost, inmiddels jou post helemaal gelezen. Nu heb ik een V70/D5/2004/HU-803/RTI-nav en heb bij Xcarlink de Xcarlink Volvo USB/SD/MP3 interface a (te duur) 129 aangeschaft. Zo te zien zelfde unit als die bij jou in je dashboardkastje ligt. Nu is er op dit forum al eerder gewaarschuw over de combinatie RTI stekker en de Xcarlink Volvo USB/SD/MP3 interface. Ik mis inderdaad een T-stuk/splitter voor de 8-polige din stekker. Heb jij ervaring hoe dit op te lossen.
Zou evt ook van andere forum leden info/ervaringen hierover willen lezen.
Vr.gr. Tom
roadrage
2nd Gear member

zo! die zit erin :mrgreen:

paar draadjes hier gelezen over hoe en wat..
donderdag besteld..zaterdag in huis..half uurtje ploeteren en voila!
had er zelf voor de zekerheid een onstoringsfilterje om de voeding gedaan..het resultaat..geluid is crispy clear

8 mappen op een 16gb stick gemaakt en knallen maar :tongue5:
gekocht bij motrade.nl

http://motrade.nl/index.php?item=------ ... 48&lang=NL

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us/[/img]
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
hajuti
Starter

Beetje offtopic. Maar toch: ik gebruik een Sony Ericsson MW600 HiFi Bluetooth koptelefoon adapter die via AUX kabel in middenconsole aangesloten is. Het merendeel van de telefoons heeft bluetooth en een grote geheugencapaciteit. De MW600 houdt het meerdere dagen vol indien ik het apparaat continue aan laat staan. Het mobiel meldt zich automatisch aan met bluetooth.

Muziek van telefoon gaat dus via de MW400 direct in de AUX van de autoradio. Eenvoudig.

mvg Hans
RicoK
3rd Gear member

Ik had hem ook al recent gezien op de site van Motrade ziet er (ook) goed uit.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
MarcV70
Starter

Dit is dezelfde als in onderstaande link (wikiitech).
Onlangs gekocht voor (omgerekend) 65 euro.
Kwartiertje inbouwen, perfect geluid.

http://cgi.ebay.com/Car-MP3-Player-USB- ... 0711564798
Volvo V70 Europa (2000) 05-10
Volvo V70 Comfort line (2003) 10-heden
willumpie82
1st Gear member
Contacteer:

ik heb een tijdje geleden ook zo'n speler ingebouwd, ik was het branden van CD's voor mijn HU803 beu. dit ding was echt bijna plug en play, alleen even de 12v aansluiten. jammer dat de headunit niet meer dan 10CD's kan weergeven op het display, echter als je bij CD10 aan de disc knop draait gaat hij tot ~CD16, daarna gaat hij weer naar CD01.

10CD's met 99nummers per cd is ruim voldoende ;)

echter krijg ik ook de fluittoon als ik mijn telefoon aansluit op de aux. filteren van deze piep is lastig aangezien deze fluittoon in ons hoorbaar spectrum valt.
ik ga binnenkort even proberen of het aan de voeding ligt, kijken of ik een portable osciloscoop kan lenen en dan eventueel 1uF tussen de 12v en de ground aansluiten.
Volvodriver86
1st Gear member

MarcV70 schreef:Dit is dezelfde als in onderstaande link (wikiitech).

Op welk type HU- heb jij deze aan gesloten? En geeft deze ook een weergave van de nummers weer op het display?

Ik kwam die ook tegen, en deze http://www.ebay.nl/itm/USB-Adapter-MP3- ... 224wt_1037 scheelt goed en wel 2,50 euro :lol: alleen is deze van Yatour.
Weet iemand als deze ook nummer weergave geeft op het display? Dat vind ik namelijk wel heel erg handig :D
Owner of a... Volvo 460 2.0i Luxury, Volvo S40 102pk Europa Elegance, Volvo s60 2.4 170pk.
crackedtooth
5th Gear member

Volvofan1965 schreef:Ik heb sinds een paar maanden een GROM voor mijn HU (www.gromaudio.nl, 129 euro). Wat ik van dit systeem een dikke plus vind is de geluidskwaliteit bij streamen van mijn telefoon en bellen. Die is erg goed en je hebt maar 1 kastje nodig. Het is dan ook een amerikaans systeem ipv chinese junk en die Amerikanen weten wel wat power is!
Tekstweergave lukt helaas niet, maar dat schijnt aan de radio zelf te liggen die ondersteunt het niet.
met bluetooth dongle denk ik?
en hoe kan je met bellen dan opnemen? of hoe gaat dat?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member

Volvodriver86 schreef:

Op welk type HU- heb jij deze aan gesloten? En geeft deze ook een weergave van de nummers weer op het display?

Ik kwam die ook tegen, en deze http://www.ebay.nl/itm/USB-Adapter-MP3- ... 224wt_1037 scheelt goed en wel 2,50 euro :lol: alleen is deze van Yatour.
Weet iemand als deze ook nummer weergave geeft op het display? Dat vind ik namelijk wel heel erg handig :D
GROm audio heeft sinds kort wel mogelijkheid van tekst weergeven
dan wel via MD port, net als de imiv
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member

roadrage schreef:zo! die zit erin :mrgreen:

paar draadjes hier gelezen over hoe en wat..
donderdag besteld..zaterdag in huis..half uurtje ploeteren en voila!
had er zelf voor de zekerheid een onstoringsfilterje om de voeding gedaan..het resultaat..geluid is crispy clear
ontstoringsfilter hoe en wat? (link?)
en welke draadje vond je prettigst voor inbouwen?
roadrage
2nd Gear member

poeh ff denken hoor..
ik heb dit draadje gebruikt en deze
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3 ... highlight=

ontstoringsfilter..
http://www.computertotaalshop.nl/produc ... nding.html
had er 2 soortgelijke van mijn werk meegenomen.

en heb vorige week in een Macguyver bui mijn bleutooth music gateway eraan gehangen :shock:
had eerlijk gezegd niet verwacht dat deze zou werken ivm te weinig power output van de usb poort. daar mijn blackberry bijv. ook niet wil opladen als ik die eraan hang.
Maaaaaar het werkt!

usb bleutooth gateway dus aangesloten op de GROM usb poort voor de power.
de aux uit van de BT naar de aux in op de GROM. en voila!!
bye bye usb... hello Bleutooth 8) 8)
32gb music op mijn BB.
enige minpunt is je kan niet meer spoelen door de nr's via het stuur of de HU.

persoonlijk voor mij niet zo een probleem daar ik mijn telefoon altijd binnen handbereik heb of in het opbergvakje aan einde zitting stoel..(tussen mijn benen dus)

Ik had zelf wat qualiteitsverlies verwacht maar niets is minder waar.
even helder en zonder storingen,piepjes e.d. als met normale USB stick/SD kaart.

En in combinatie met mijn Parrot werkt het ook prima.
dus mijn telefoon is Bleutooth connected met de Parrot voor bellen EN tegelijk connected met de BT music gateway.. werkt als een tiet! :D

hier nog een pic van mijn BT gateway
Afbeelding
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MarcV70
Starter

Volvodriver86 schreef:

Ik heb 'm aangesloten op een HU603.
Geeft geen teksten weer in display, alleen CD01 Track 01 etc.
Ik heb op een SD kaart mappen gemaakt met de namen CD01, CD02 etc.
99 nummers per map. Bij mij werkt dat met 16 mappen. dat zijn 1584 nummers. Voor je die allemaal geluisterd hebt...
Volvo V70 Europa (2000) 05-10
Volvo V70 Comfort line (2003) 10-heden
crackedtooth
5th Gear member

@marcv70 met de IMIV moet je dan nog een keer op de middelste grote ronde knop duwen om tekst te zien

en nog een keer voor cd naam

Bij oude HU-803 met IMIV

zal bij grom zelfde zijn (grom moet dus wel specifiek model zijn of met gemodificeerde draad)
Volvodriver86
1st Gear member

MarcV70 schreef:
Volvodriver86 schreef:

Ik heb 'm aangesloten op een HU603.
Geeft geen teksten weer in display, alleen CD01 Track 01 etc.
Ik heb op een SD kaart mappen gemaakt met de namen CD01, CD02 etc.
99 nummers per map. Bij mij werkt dat met 16 mappen. dat zijn 1584 nummers. Voor je die allemaal geluisterd hebt...
Bedankt voor de informatie, ik heb inmiddels die van Yatour besteld. Ik zal eens kijken als ik hem geïnstalleerd heb.
Owner of a... Volvo 460 2.0i Luxury, Volvo S40 102pk Europa Elegance, Volvo s60 2.4 170pk.
renelle
2nd Gear member

Heb ik het correct dat de opties in dit draadje (de goedkoper varianten op de iMIV/MII of de GROM modules) eigenlijk allemaal geen optie zijn als je een origneel Volvo RTI-NAVI hebt (en het wilt blijven gebruiken)?

Alvast dank!!
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
crackedtooth
5th Gear member

renelle schreef:Heb ik het correct dat de opties in dit draadje (de goedkoper varianten op de iMIV/MII of de GROM modules) eigenlijk allemaal geen optie zijn als je een origneel Volvo RTI-NAVI hebt (en het wilt blijven gebruiken)?

Alvast dank!!

IMIV met rearview cam: leuke extra, nadeel dat je ipod nodig hebt, goede sound en werkt ongeacht waar je hem inplugt (ook achter RTI)
(wel mp3 tag tekst bij hu 850 modellen)

GROM evt met bluetooh dongle, denk parrot betere optie voor handsfree. voordeel USB sticks, nadeel dat hij wel met RTI werkt MAAR dat je hem wel direct op de HU moet inpluggen. (geen mp3 tag tekst bij hu 850 modellen)

alternatieven zou ik niet serieus overwegen ivm geen integratie met rti
renelle
2nd Gear member

crackedtooth schreef:
renelle schreef:Heb ik het correct dat de opties in dit draadje (de goedkoper varianten op de iMIV/MII of de GROM modules) eigenlijk allemaal geen optie zijn als je een origneel Volvo RTI-NAVI hebt (en het wilt blijven gebruiken)?

Alvast dank!!

IMIV met rearview cam: leuke extra, nadeel dat je iPod nodig hebt, goede sound en werkt ongeacht waar je hem inplugt (ook achter RTI)
(wel mp3 tag tekst bij hu 850 modellen)

GROM evt met bluetooh dongle, denk parrot betere optie voor handsfree. voordeel USB sticks, nadeel dat hij wel met RTI werkt MAAR dat je hem wel direct op de HU moet inpluggen. (geen mp3 tag tekst bij hu 850 modellen)

alternatieven zou ik niet serieus overwegen ivm geen integratie met rti
Ok, helder! Ik heb een HU-603, dus dan lijkt me de GROM i.v.m. de USB en line-in een mooie prijs/kwaliteit verhouding hebben...
Volvo XC60 T8
BMW 528i High Executive
VW Passat GTE
V70 D2, Momentum, Ice White solid, 17"; Rex.
VW Passat 1.6 TDI High Executive, Xeon, Keyless entry, ...
V70 D5, 2003, Handbak, RTI, Standkachel, Nautic blue pearl, Vol Leder, 17"; Orestes Zomer & Winter set, GROM-USB
855 T5 AUT BJ95 LPG-VSI
V70 D5 Geartronic-6 BJ05 MY06 ED-II
C30 1.8 Sport MY08
crackedtooth
5th Gear member

MD met tekst bij bestellen aangeven,

bij zowel IMIV als GROM is dat handig, kunnen ze meteen goede firmware erop zetten
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”