Centrale bout aandrijfas

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
VV70
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 26.12.2010 - 13:09

Hallo Volvo technici/liefhebbers,

Bij controle bleek er 1 centrale bout van de aandrijfas foetsie. Aan beide kanten een nieuwe gemonteerd, maar wat is eigenlijk het juiste aanhaalmoment. Volgens andere berichten op dit forum lopen deze bouten nogal eens los.

Met dank.
Gebruikersavatar
240estate
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10

Zie hier: Ik neem aan dat je die schroef in de steekas bedoelt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vriendelijke groet,

Bareld



V70N diesel´01
Gebruikersavatar
RPS
2nd Gear member
Berichten: 104
Lid geworden op: 02.04.2007 - 22:22
Locatie: Hengelo

Welke bout bedoel je?
Heb je foto's?
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
50Nm. Is dat niet veel te weinig? Ik zou bang zijn dat de bout dan weer los zou raken.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

elianmars schreef:
edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
50Nm. Is dat niet veel te weinig? Ik zou bang zijn dat de bout dan weer los zou raken.
De info van edraket is correct volgens Vida én Haynes. :)
Gebruikersavatar
240estate
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10

edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
Wat bedoel je met rubber cone.
Bedoel je die rubber kering tussen naaf en steekas?

Is dat niet vanaf model V70N?
Vriendelijke groet,

Bareld



V70N diesel´01
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

240estate schreef:
edraket schreef:Moet je wel weten of het een model is met rubber cone of zonder. ZOnder cone staat hierboven, met rubber cone hoeft niet met een hoekverdraaiing te worden aangehaald. Is 50Nm.
Wat bedoel je met rubber cone. Waar kun je dat aan zien.
Sorry Ed, maar ik had er al eens foto's van gezocht. :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
240estate
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10

Kijk, zo leer ik weer wat bij.

Weet je ook nog bij welke bouwjaren je zo'n rubber cone aantreft?
Vriendelijke groet,

Bareld



V70N diesel´01
M@rcel
6th Gear member
Berichten: 4457
Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07

De bouten met rubber zijn oorspronkelijk bedoeld voor de XC90, maar blijken een goede remedie op S60/V70/XC70/S80 (P2 platform dus) te zijn voor loslopende bouten en pingende aandrijfassen.

Ze zijn (absurd?) veel duurder dan de normale, maar de rubber cone kun je gewoon overzetten als je weer nieuwe bouten nodig zou hebben (Het zijn nl. eenmalig gebruiken-bouten)
Gebruikersavatar
240estate
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10

Ah, vandaar. Dus dat zit normaal helemaal niet op een V70.

Kan je die rekbouten niet van een betere loctite voorzien dan er af fabriek op zit.
Vriendelijke groet,

Bareld



V70N diesel´01
Gast

Het zijn "eenmalig gebruiken bouten" ivm met de substantie op het schroefdraad.
Dus opnieuw vast zetten met locktite gaat ook goed!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Deze bouten zitten in elk geval standaard op een my2006 V70, dus ik denk dat ze vanaf dat bouwjaar op alle modellen zijn toegepast. Het zijn geen rekbouten dus zoals Alex aangeeft zijn ze gewoon herbruikbaar.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”