Hallo
Ik ben namelijk op zoek naar een andere auto. Ik denk dat het Volvo wordt.
Het moet een automatisch bak gaan worden
Ik zit nog te kiezen tussen de s40 en de v40. Wat zijn de verschillen hier van?? En zijn deze motoren betrouwbaar??
Ik ben van plan om de onderhoud zelf te gaan doen
Ik lees dat de distributie riem wel is wil breken. Is het makkelijk om deze te vervangen. Of hebben deze motoren een ketting. Bij mij huidige auto moet ik haast de hele motor slopen om dit te gaan doen zoals de motorsteun verwijderen. Het gaat om een Renault Kangoo DTI uit 2002.
V40 of s40 uit 2002 wat zijn de verschillen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hele motor slopen voor een distributieriem diesel?breaker schreef:Hallo
Ik ben namelijk op zoek naar een andere auto. Ik denk dat het Volvo wordt.
Het moet een automatisch bak gaan worden
Ik zit nog te kiezen tussen de s40 en de v40. Wat zijn de verschillen hier van?? En zijn deze motoren betrouwbaar??
Ik ben van plan om de onderhoud zelf te gaan doen
Ik lees dat de distributie riem wel is wil breken. Is het makkelijk om deze te vervangen. Of hebben deze motoren een ketting. Bij mij huidige auto moet ik haast de hele motor slopen om dit te gaan doen zoals de motorsteun verwijderen. Het gaat om een Renault Kangoo DTI uit 2002.
Is dezelfde motor als in een V40 diesel tot 2004.
Bij een kangoo is het twee uur werk!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Alle oudere S en V 40 motoren hebben een distributieriem..
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Het verschil tussen een S en een V is de beschikbare ruimte; de V40 is natuurlijk een station. Verder is technisch gezien vrijwel alles gelijk; dezelfde motoren e.d.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
En de diesels hebben geen automaat. Riem vervangen is echt peanuts en breken heb ik ook nooit van gehoord.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ik dacht dat de 1.9D van volvo de 1.9 DCI van renault is toch!?Bart Giesen schreef:heb ik ook nooit van gehoord.
daar heb ik het nog nooit van gehoord dat ze breken...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 13.11.2011 - 19:45
Is de v40 diesel met de motor code F9Q? Deze motor zit ook mij huidige wagen Renault Kangoo DTI. Maar de riem kost voor mij ongeveer 429 euro voor een complete set en bij Renault laten doen kost dit 659 euro ex BTW. Ik vindt dat super veel geld. Ik weet niet wat je bij Volvo kwijt ben.
Ik ben vergeten bij te zetten dat het een Benzine motor moet wezen. Diesel is voor mij te duur. Om deze reden ben ik ook op zoek naar een benzine wagen.
Ik ben vergeten bij te zetten dat het een Benzine motor moet wezen. Diesel is voor mij te duur. Om deze reden ben ik ook op zoek naar een benzine wagen.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Zowel de DCI als de DTI beginnen met dezelfde code (F9Q) allen de laatste 3 letters zijn anders..., bij de 1.9 DCI is het dacht ik F9Q 750.
DTI weet ik niet..., maar het 2 verschillende motoren!!!
maar de benzine motoren zijn gewoon goed, alleen de Turbo motoren (T4) kennen wel wat problemen..
DTI weet ik niet..., maar het 2 verschillende motoren!!!
maar de benzine motoren zijn gewoon goed, alleen de Turbo motoren (T4) kennen wel wat problemen..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De 1.9 diesels van renault en volvo tot 2004 zijn hetzelfde,behalve de motorsteunen,de opbouw is exact gelijk..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
In het begin van die dieselmotoren braken ze vaak omdat de multiriem er af liep en tussen de distributieriem kwam..Bart Giesen schreef:En de diesels hebben geen automaat. Riem vervangen is echt peanuts en breken heb ik ook nooit van gehoord.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 13.11.2011 - 19:45
Dat is vele malen goedkoper wat Renault voor vraagt. 659 euro vraagt Renault ervoor om een riem om te leggen en voor een paar spanrollen te vervangen. Omdat in november 100 euro korting krijg kost het 559 euro. Maar volgens is Renault best wel prijzig voor zijn onderhoud.YannickC schreef:Ik heb mijn riem laten vervangen van mijn v40 fase 2 en da koste mij toen een dikke 350 euro bij een alle merken garage...
Ik neem aan dat de 350 euro incl waterpomp vervangen is. Of zit bij deze versie geen waterpomp op de distributie?
Nog een vraag ik ga van het weekend even kijken naar een paar Volvo's. Ik wil graag voor een automaat maar hoe kom ik er achter dat het een 4 of 5 traps automaat is?? Op de kenteken invoer van de RDW kom ik niet uit.
Edit: ik heb dit al gevonden via de kenteken check van de autoweek