V40 of s40 uit 2002 wat zijn de verschillen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
breaker
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 13.11.2011 - 19:45

Hallo

Ik ben namelijk op zoek naar een andere auto. Ik denk dat het Volvo wordt.
Het moet een automatisch bak gaan worden

Ik zit nog te kiezen tussen de s40 en de v40. Wat zijn de verschillen hier van?? En zijn deze motoren betrouwbaar??
Ik ben van plan om de onderhoud zelf te gaan doen

Ik lees dat de distributie riem wel is wil breken. Is het makkelijk om deze te vervangen. Of hebben deze motoren een ketting. Bij mij huidige auto moet ik haast de hele motor slopen om dit te gaan doen zoals de motorsteun verwijderen. Het gaat om een Renault Kangoo DTI uit 2002.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

breaker schreef:Hallo

Ik ben namelijk op zoek naar een andere auto. Ik denk dat het Volvo wordt.
Het moet een automatisch bak gaan worden

Ik zit nog te kiezen tussen de s40 en de v40. Wat zijn de verschillen hier van?? En zijn deze motoren betrouwbaar??
Ik ben van plan om de onderhoud zelf te gaan doen

Ik lees dat de distributie riem wel is wil breken. Is het makkelijk om deze te vervangen. Of hebben deze motoren een ketting. Bij mij huidige auto moet ik haast de hele motor slopen om dit te gaan doen zoals de motorsteun verwijderen. Het gaat om een Renault Kangoo DTI uit 2002.
Hele motor slopen voor een distributieriem diesel?
Is dezelfde motor als in een V40 diesel tot 2004.
Bij een kangoo is het twee uur werk!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Alle oudere S en V 40 motoren hebben een distributieriem..
Gebruikersavatar
Morgenstond
5th Gear member
Berichten: 1867
Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
Locatie: Den Haag

Het verschil tussen een S en een V is de beschikbare ruimte; de V40 is natuurlijk een station. Verder is technisch gezien vrijwel alles gelijk; dezelfde motoren e.d.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

En de diesels hebben geen automaat. Riem vervangen is echt peanuts en breken heb ik ook nooit van gehoord.
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Bart Giesen schreef:heb ik ook nooit van gehoord.
Ik dacht dat de 1.9D van volvo de 1.9 DCI van renault is toch!?
daar heb ik het nog nooit van gehoord dat ze breken...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
breaker
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 13.11.2011 - 19:45

Is de v40 diesel met de motor code F9Q? Deze motor zit ook mij huidige wagen Renault Kangoo DTI. Maar de riem kost voor mij ongeveer 429 euro voor een complete set en bij Renault laten doen kost dit 659 euro ex BTW. Ik vindt dat super veel geld. Ik weet niet wat je bij Volvo kwijt ben.

Ik ben vergeten bij te zetten dat het een Benzine motor moet wezen. Diesel is voor mij te duur. Om deze reden ben ik ook op zoek naar een benzine wagen.
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Zowel de DCI als de DTI beginnen met dezelfde code (F9Q) allen de laatste 3 letters zijn anders..., bij de 1.9 DCI is het dacht ik F9Q 750.
DTI weet ik niet..., maar het 2 verschillende motoren!!!

maar de benzine motoren zijn gewoon goed, alleen de Turbo motoren (T4) kennen wel wat problemen..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De 1.9 diesels van renault en volvo tot 2004 zijn hetzelfde,behalve de motorsteunen,de opbouw is exact gelijk..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bart Giesen schreef:En de diesels hebben geen automaat. Riem vervangen is echt peanuts en breken heb ik ook nooit van gehoord.
In het begin van die dieselmotoren braken ze vaak omdat de multiriem er af liep en tussen de distributieriem kwam..
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

Ik heb mijn riem laten vervangen van mijn v40 fase 2 en da koste mij toen een dikke 350 euro bij een alle merken garage...
breaker
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 13.11.2011 - 19:45

YannickC schreef:Ik heb mijn riem laten vervangen van mijn v40 fase 2 en da koste mij toen een dikke 350 euro bij een alle merken garage...
Dat is vele malen goedkoper wat Renault voor vraagt. 659 euro vraagt Renault ervoor om een riem om te leggen en voor een paar spanrollen te vervangen. Omdat in november 100 euro korting krijg kost het 559 euro. Maar volgens is Renault best wel prijzig voor zijn onderhoud.

Ik neem aan dat de 350 euro incl waterpomp vervangen is. Of zit bij deze versie geen waterpomp op de distributie?

Nog een vraag ik ga van het weekend even kijken naar een paar Volvo's. Ik wil graag voor een automaat maar hoe kom ik er achter dat het een 4 of 5 traps automaat is?? Op de kenteken invoer van de RDW kom ik niet uit.
Edit: ik heb dit al gevonden via de kenteken check van de autoweek
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”