Volvo technologie VS Ford

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Volvo zal nooit de 5 sterren halen omdat 1tje voor de veiligheid is van andere weggebruikers, m.n. voetgangers en fietsers. Zo'n plastieke Renault haalt daarom 'wel' de 5 sterren.

Ik vind het niet erg, geef mij maar zo'n 2 met stalen balken in de bumpers :twisted:


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

thuuR schreef:Volvo zal nooit de 5 sterren halen omdat 1tje voor de veiligheid is van andere weggebruikers, m.n. voetgangers en fietsers. Zo'n plastieke Renault haalt daarom 'wel' de 5 sterren.

Ik vind het niet erg, geef mij maar zo'n 2 met stalen balken in de bumpers :twisted:
De nieuwe S40 van 2004 heeft er:
5 voor de bescherming van volwassenen
2 voor de bescherming van voetgangers
4 voor de bescherming van kinderen
en de XC90 van 2003 heeft er ook:
5 voor de bescherming van volwassenen
2 voor de bescherming van voetgangers
Dan zal de V50 er ook wel 5 hebben, en dat zijn er al 3.
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

thuuR schreef:Mijn pa rijdt een Mondeo 1.8 TD. Niet vooruit te branden die bak, echt levensgevaarlijk langzaam, maar hij is er erg gelukkig mee. It's all about perception :wink:
De Ford Mondeo is wel een Value for Money auto. Die Mondeo van jouw Pa was een Leasekanon van heb-ik-jouw-daar! De leasemaatschappijen hebben zich enorm vergist in de restwaarde. Het aanbod was zó groot dat de prijs vanzelf omlaag moest (aanbod oversteeg vraag).

Over traag: mijn huidige V40 1.8 heeft 122 pk, mijn oude Mondeo 1.8. TD had 90 pk. Beide geen stoplichtsprinters... maar die TD had wel eerder de beschikking over zijn 90 pk´s. Bij dagelijks gebruik, leer je de auto natuurlijk veel beter kennen dan wanneer je hem maar sporadisch gebruikt voor een klein ritje.

Over geluid: Mondeo 1.8 TD is stiller dan mijn huidige V40...

Over afwerking: Mondeo 1.8 TD was vele malen beter afgewerkt dan mijn huidige V40.

Ik denk dat een en ander te maken heeft met imago van het merk. Waar Volvo een redelijk constant imago heeft gehad qua veiligheid, betrouwbaarheid en vooral hoge kilometerstanden, heeft Ford een minder constant imago op die gebieden.

Accessoires blijven natuurlijk een persoonlijke smaak. Zo weet ik niet goed wat ik met die follow me home verlichting moet. Wat ik dan weer mis is de regelabare interval van de ruitenwissers (oude Mondeo) of regensensor. Ik denk dat juist daarom dat sommige dingen standaard zijn en andere dingen weer niet. Full options is dan wel weer een leuke oplossing en als ze dat bij een Mondeo goedkoper doen dan bij Volvo dan is dát dus Value for money. Ik ben er van overtuigd dat je met een Mondeo net zo makkelijk hoge kilometerstanden kan bereiken. Persoonlijk vind ik dat niet eens zo interessant daar ik ongeveer om de twee a drie jaar weer eens iets anders wil.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Hej Joost,

Wat heeft je dan doen besluiten om een V40 aan te schaffen ipv een andere Mondeo? Alleen dat je eens wat anders wilt na 2 jaar? BMW-Mercedes-Jap niets voor jou geweest, dan?
De, door jou genoemde, zaken kun je nl met een proefrit al duidelijk merken.. :?:

Maarre, toch leuk dat je voor 'n Volvo hebt gekozen, hoor :wink:
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

josas schreef:Hej Joost,

Wat heeft je dan doen besluiten om een V40 aan te schaffen ipv een andere Mondeo? Alleen dat je eens wat anders wilt na 2 jaar? BMW-Mercedes-Jap niets voor jou geweest, dan?
De, door jou genoemde, zaken kun je nl met een proefrit al duidelijk merken.. :?:

Maarre, toch leuk dat je voor 'n Volvo hebt gekozen, hoor :wink:
Ik wilde eigenlijk al heel lang een Volvo, vandaar. Maar bij het maken van een keus speelde ook een aantal andere zaken een rol. De nieuwe Mondeo is weer wat groter dan de oude en ik wilde net kleiner. Ga je zoeken op kleine stations die er ook nog leuk uitzien en wat leuke zaken aan boord hebben dan komt al snel de V40 in beeld. Toen was er nog de keus van de brandstof. Ik rij nu niet zoveel KM´s meer als voorheen. Maar gelet op de toekomst wilde ik geen benzine. Zo kwam ik uit op LPG.

Ik heb een tijd getwijfeld tussen een Focus wagon TDDI en deze V40 op LPG. De V40 heeft op emotie gewonnen. De Focussen die binnen het budget vielen waren zeer karig uitgevoerd en... ik kon niet wennen aan het scheve dashboard! Het liefst had ik een V70 classic gekocht, maar de vriendin vondt die toch echt te groot! Trouwens die Focus had wel een ge-wel-di-ge wegligging! Maar ja, zoals ik al zei: EMOTIE.

Over Jappen en andere merken: Mazda 323 1975, Audi 80 1980, Nissan Sunny 1987, Mazda 323 1992, Ford Mondeo 1993, Ford Mondeo 1999. Mercedes heb ik gereden tijdens mijn Taxi periode, met BMW heb ik niets.
Die Nissan Sunny was een 1.3 en heb ik gekocht in 1998 met 140K en verkocht in 2003 met meer dan 250K! Dat was de beste auto tot op heden. Daar zat zo weinig in dat het simpelweg niet kapot ging.

Ik ben niet ontevreden over mijn V40, nog heb ik spijt van de aanschaf. Het is gewoon het vergelijkingsmateriaal wat ik heb. Op dit moment moet de V40 er bij mij nog hard aan trekken wil ie in mijn beleving de beste auto worden die ik heb gehad. Maar hij is goed op weg hoor! Je hoeft je vooralsnog geen zorgen te maken Josas. Hij staat in ieder geval al hoger dan de twee Mazda´s en de Audi :lol:

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Joost verschil in afwerking enzo hangt ook van af welke V40 je hebt.. Heb jij de phase 1,2 of phase 3.. Over het algemeen was de phase 1 volgens mij nogal slecht en phase 2 een grote vooruitgang
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

bart schreef:Joost verschil in afwerking enzo hangt ook van af welke V40 je hebt.. Heb jij de phase 1,2 of phase 3.. Over het algemeen was de phase 1 volgens mij nogal slecht en phase 2 een grote vooruitgang
Volvo V40 Europa Sports PhaseII B4184S2 kleur 241
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

bart simpson schreef:
thuuR schreef:Volvo zal nooit de 5 sterren halen omdat 1tje voor de veiligheid is van andere weggebruikers, m.n. voetgangers en fietsers. Zo'n plastieke Renault haalt daarom 'wel' de 5 sterren.

Ik vind het niet erg, geef mij maar zo'n 2 met stalen balken in de bumpers :twisted:
De nieuwe S40 van 2004 heeft er:
5 voor de bescherming van volwassenen
2 voor de bescherming van voetgangers
4 voor de bescherming van kinderen
en de XC90 van 2003 heeft er ook:
5 voor de bescherming van volwassenen
2 voor de bescherming van voetgangers
Dan zal de V50 er ook wel 5 hebben, en dat zijn er al 3.
En juist voor die 2 van de voetgangers wordt het totaal geen 5 sterren NCAP bla bla... Maar hoe dan ook (je standpunt is duidelijk!) het maakt mij niet uit, als ik een flinke smakker maak, heb ik de grootste kans levend uit te stappen in een Volvo, en dat rijdt stukker prettiger dan een verhoogde Benane (sorry: megane, scenic, whatever) ;)


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

joost schreef:
thuuR schreef:Mijn pa rijdt een Mondeo 1.8 TD. Niet vooruit te branden die bak, echt levensgevaarlijk langzaam, maar hij is er erg gelukkig mee. It's all about perception :wink:
De Ford Mondeo is wel een Value for Money auto. Die Mondeo van jouw Pa was een Leasekanon van heb-ik-jouw-daar! De leasemaatschappijen hebben zich enorm vergist in de restwaarde. Het aanbod was zó groot dat de prijs vanzelf omlaag moest (aanbod oversteeg vraag).

Over traag: mijn huidige V40 1.8 heeft 122 pk, mijn oude Mondeo 1.8. TD had 90 pk. Beide geen stoplichtsprinters... maar die TD had wel eerder de beschikking over zijn 90 pk´s. Bij dagelijks gebruik, leer je de auto natuurlijk veel beter kennen dan wanneer je hem maar sporadisch gebruikt voor een klein ritje.

Over geluid: Mondeo 1.8 TD is stiller dan mijn huidige V40...

Over afwerking: Mondeo 1.8 TD was vele malen beter afgewerkt dan mijn huidige V40.

Ik denk dat een en ander te maken heeft met imago van het merk. Waar Volvo een redelijk constant imago heeft gehad qua veiligheid, betrouwbaarheid en vooral hoge kilometerstanden, heeft Ford een minder constant imago op die gebieden.

Accessoires blijven natuurlijk een persoonlijke smaak. Zo weet ik niet goed wat ik met die follow me home verlichting moet. Wat ik dan weer mis is de regelabare interval van de ruitenwissers (oude Mondeo) of regensensor. Ik denk dat juist daarom dat sommige dingen standaard zijn en andere dingen weer niet. Full options is dan wel weer een leuke oplossing en als ze dat bij een Mondeo goedkoper doen dan bij Volvo dan is dát dus Value for money. Ik ben er van overtuigd dat je met een Mondeo net zo makkelijk hoge kilometerstanden kan bereiken. Persoonlijk vind ik dat niet eens zo interessant daar ik ongeveer om de twee a drie jaar weer eens iets anders wil.

Joost.
Je vergelijkt een diesel met een benzine? Karakterverschil is te groot qua rijgedrag. Koppel speelt een heel grote rol in dagelijks gebruik (file!). De Mondeo is zo ongeciviliseerd m.i. 90 pk met bijna 200 Nm koppel wat in 1 keer vrijkomt tussen de 4000 en 5500 toeren, dus hang je meteen in het rood. En om nou met die knikkerbak zo hoog in de toeren te rijden.... Begrijp me niet verkeerd: ik ben een echte dieselrijder, helaas rijd ik nu te korte stukken en te weinig km's om rendabel op diesel over te stappen.

Ik heb zelf wel met een 1.9D V40 mogen sturen en was oprecht verbaasd door de souplesse van de motor. Geen wonder dat die collega met 190 was aangehouden (dat was ook de reden waarom ik hem moest gaan halen :D :razz: ). Het afwerkingsnivo en degelijkheid van het interieur viel me ook enigszins tegen (als je naast de te kleine knop van de verwarming greep duwde je het halve dashboard makkelijk een cm naar binnen :shock: .

Ik zeg nogmaals: er is absoluut niets mis met een Ford! Ze kunnen geen carburateurs maken, maar that's it. Die tijd hebben we gehad. Alleen is roest nog een probleem tot ca. '96. Geen dragende delen, maar gewoon de buitenkant (wielkassen, rond tankdop, achterruitewisser, sloten). Ze zijn ondergewaardeerd waardoor je idd meer value for money krijgt, zoals je zegt.

Enneuh... een klein Ford blokje haalt 2 ton, een dikker Ford blok 3 ton en een diesel 3 tot max. 4 ton. Dan is het echt op hoor. Veel van hun motoren kampen per definitie met een hoge carterdruk. Het niet schoonhouden van de carterontluchting leidt tot olielekkages op onverwachte plaatsen. Hoe dan ook, schraapveren e.d. zijn nu eenmaal sneller versleten dan bij een Volvo-blok. En op LPG wil ik de vergelijking niet eens aangaan (kijk maar eens op marktplaats!)


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Thuur, ik vergelijk niet zozeer een diesel met een benzine/lpg. Ik vergelijk hetgene wat ik had met hetgene wat ik heb. Ik bedoelde te zeggen dat wanneer je gewend bent aan de 1800 td en de daarbij behorende eigenschappen, dat er dan helemaal niets mis mee is. Je leert (dat weet jij dus ook :shock: ) vrij snel wat zo´n auto wél en vooral níet kan.

Natuurlijk kan je de Mondeo td niet vergelijken met de V40 benzine! Ik merk alleen dat de V40 toch ook soortgelijke "tekortkomingen" heeft qua motorisering. Je kan op sommige momenten alleen goed meekomen door terug te schakelen. Ik had verwacht dat daar met de overgang naar een 1800 benzine met 122 pk een eind aan gekomen was en dat blijkt nu dus niet zo te zijn. Dat wendt ook wel weer en zo is er uiteindelijk weer niets aan de hand. En natuurlijk zijn er altijd nog de snellere varianten, da´s helder, maar die heb ik niet en die had ik niet :( dus kan ik er moeilijk over oordelen.

Maar we zijn het wel eens met elkaar hoor :lol:, jij legt het alleen iets vakkundiger uit.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

thuuR schreef:En juist voor die 2 van de voetgangers wordt het totaal geen 5 sterren NCAP bla bla... Maar hoe dan ook (je standpunt is duidelijk!) het maakt mij niet uit, als ik een flinke smakker maak, heb ik de grootste kans levend uit te stappen in een Volvo, en dat rijdt stukker prettiger dan een verhoogde Benane (sorry: megane, scenic, whatever) ;)
Voor de goede orde, alleen die eerste bescherming voor volwassenen telt voor de 5 sterren, er is geen enkele auto op de markt die voor alle 3 de normen 5 sterren krijgt.
Maar.... je hebt gelijk ik geloof meer in een 940 zonder sterren als in en Renault met 5 sterren.
Gebruikersavatar
josas
4th Gear member
Berichten: 549
Lid geworden op: 05.03.2005 - 14:22

Je hoeft je vooralsnog geen zorgen te maken Josas. Hij staat in ieder geval al hoger dan de twee Mazda´s en de Audi
GELUKKIG :P :P :angel:

Jos
JOS
V40 mj 2003 1.8 aut. Europe sports edition, RTI nav, ECC
Nu: S60 mj 2004 2.5T GT full options
thuuR
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 09.03.2005 - 22:38
Locatie: Maastricht
Contacteer:

joost schreef:
Maar we zijn het wel eens met elkaar hoor :lol:, jij legt het alleen iets vakkundiger uit.

Joost.

Mwoah, laten we het zo niet noemen.. we zijn allemaal gelijk, toch? Zo ook in onze meningen en uitspraken.


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97 18T MTE 383.000km
Volvo 850 T-5 '94 263.000km
Volvo 240 Estate GLT '89 280.000km
Volvo 850 2.5 20V '95 LPG 260.000km
Volvo 850 2.5 10V MY97 260.000km
Volvo 740 Estate Turbo Intercooler '88 370.000km
Volvo 240 Estate Turbo '84 358.000km
Volvo 240 Estate Turbo '83 213.000km
Volvo 262 AT B230FT Rica
Volvo 850 2.0 20V '93 280.000km
Volvo 850 GLE 230.000km
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”