Ik vind het niet erg, geef mij maar zo'n 2 met stalen balken in de bumpers :twisted:
Gr

De nieuwe S40 van 2004 heeft er:thuuR schreef:Volvo zal nooit de 5 sterren halen omdat 1tje voor de veiligheid is van andere weggebruikers, m.n. voetgangers en fietsers. Zo'n plastieke Renault haalt daarom 'wel' de 5 sterren.
Ik vind het niet erg, geef mij maar zo'n 2 met stalen balken in de bumpers :twisted:
De Ford Mondeo is wel een Value for Money auto. Die Mondeo van jouw Pa was een Leasekanon van heb-ik-jouw-daar! De leasemaatschappijen hebben zich enorm vergist in de restwaarde. Het aanbod was zó groot dat de prijs vanzelf omlaag moest (aanbod oversteeg vraag).thuuR schreef:Mijn pa rijdt een Mondeo 1.8 TD. Niet vooruit te branden die bak, echt levensgevaarlijk langzaam, maar hij is er erg gelukkig mee. It's all about perception![]()
Ik wilde eigenlijk al heel lang een Volvo, vandaar. Maar bij het maken van een keus speelde ook een aantal andere zaken een rol. De nieuwe Mondeo is weer wat groter dan de oude en ik wilde net kleiner. Ga je zoeken op kleine stations die er ook nog leuk uitzien en wat leuke zaken aan boord hebben dan komt al snel de V40 in beeld. Toen was er nog de keus van de brandstof. Ik rij nu niet zoveel KM´s meer als voorheen. Maar gelet op de toekomst wilde ik geen benzine. Zo kwam ik uit op LPG.josas schreef:Hej Joost,
Wat heeft je dan doen besluiten om een V40 aan te schaffen ipv een andere Mondeo? Alleen dat je eens wat anders wilt na 2 jaar? BMW-Mercedes-Jap niets voor jou geweest, dan?
De, door jou genoemde, zaken kun je nl met een proefrit al duidelijk merken.. :?:
Maarre, toch leuk dat je voor 'n Volvo hebt gekozen, hoor
Volvo V40 Europa Sports PhaseII B4184S2 kleur 241bart schreef:Joost verschil in afwerking enzo hangt ook van af welke V40 je hebt.. Heb jij de phase 1,2 of phase 3.. Over het algemeen was de phase 1 volgens mij nogal slecht en phase 2 een grote vooruitgang
En juist voor die 2 van de voetgangers wordt het totaal geen 5 sterren NCAP bla bla... Maar hoe dan ook (je standpunt is duidelijk!) het maakt mij niet uit, als ik een flinke smakker maak, heb ik de grootste kans levend uit te stappen in een Volvo, en dat rijdt stukker prettiger dan een verhoogde Benane (sorry: megane, scenic, whatever)bart simpson schreef:De nieuwe S40 van 2004 heeft er:thuuR schreef:Volvo zal nooit de 5 sterren halen omdat 1tje voor de veiligheid is van andere weggebruikers, m.n. voetgangers en fietsers. Zo'n plastieke Renault haalt daarom 'wel' de 5 sterren.
5 voor de bescherming van volwassenen
2 voor de bescherming van voetgangers
4 voor de bescherming van kinderen
en de XC90 van 2003 heeft er ook:
5 voor de bescherming van volwassenen
2 voor de bescherming van voetgangers
Dan zal de V50 er ook wel 5 hebben, en dat zijn er al 3.
Je vergelijkt een diesel met een benzine? Karakterverschil is te groot qua rijgedrag. Koppel speelt een heel grote rol in dagelijks gebruik (file!). De Mondeo is zo ongeciviliseerd m.i. 90 pk met bijna 200 Nm koppel wat in 1 keer vrijkomt tussen de 4000 en 5500 toeren, dus hang je meteen in het rood. En om nou met die knikkerbak zo hoog in de toeren te rijden.... Begrijp me niet verkeerd: ik ben een echte dieselrijder, helaas rijd ik nu te korte stukken en te weinig km's om rendabel op diesel over te stappen.joost schreef:De Ford Mondeo is wel een Value for Money auto. Die Mondeo van jouw Pa was een Leasekanon van heb-ik-jouw-daar! De leasemaatschappijen hebben zich enorm vergist in de restwaarde. Het aanbod was zó groot dat de prijs vanzelf omlaag moest (aanbod oversteeg vraag).thuuR schreef:Mijn pa rijdt een Mondeo 1.8 TD. Niet vooruit te branden die bak, echt levensgevaarlijk langzaam, maar hij is er erg gelukkig mee. It's all about perception![]()
Over traag: mijn huidige V40 1.8 heeft 122 pk, mijn oude Mondeo 1.8. TD had 90 pk. Beide geen stoplichtsprinters... maar die TD had wel eerder de beschikking over zijn 90 pk´s. Bij dagelijks gebruik, leer je de auto natuurlijk veel beter kennen dan wanneer je hem maar sporadisch gebruikt voor een klein ritje.
Over geluid: Mondeo 1.8 TD is stiller dan mijn huidige V40...
Over afwerking: Mondeo 1.8 TD was vele malen beter afgewerkt dan mijn huidige V40.
Ik denk dat een en ander te maken heeft met imago van het merk. Waar Volvo een redelijk constant imago heeft gehad qua veiligheid, betrouwbaarheid en vooral hoge kilometerstanden, heeft Ford een minder constant imago op die gebieden.
Accessoires blijven natuurlijk een persoonlijke smaak. Zo weet ik niet goed wat ik met die follow me home verlichting moet. Wat ik dan weer mis is de regelabare interval van de ruitenwissers (oude Mondeo) of regensensor. Ik denk dat juist daarom dat sommige dingen standaard zijn en andere dingen weer niet. Full options is dan wel weer een leuke oplossing en als ze dat bij een Mondeo goedkoper doen dan bij Volvo dan is dát dus Value for money. Ik ben er van overtuigd dat je met een Mondeo net zo makkelijk hoge kilometerstanden kan bereiken. Persoonlijk vind ik dat niet eens zo interessant daar ik ongeveer om de twee a drie jaar weer eens iets anders wil.
Joost.
Voor de goede orde, alleen die eerste bescherming voor volwassenen telt voor de 5 sterren, er is geen enkele auto op de markt die voor alle 3 de normen 5 sterren krijgt.thuuR schreef:En juist voor die 2 van de voetgangers wordt het totaal geen 5 sterren NCAP bla bla... Maar hoe dan ook (je standpunt is duidelijk!) het maakt mij niet uit, als ik een flinke smakker maak, heb ik de grootste kans levend uit te stappen in een Volvo, en dat rijdt stukker prettiger dan een verhoogde Benane (sorry: megane, scenic, whatever)![]()
GELUKKIGJe hoeft je vooralsnog geen zorgen te maken Josas. Hij staat in ieder geval al hoger dan de twee Mazda´s en de Audi
joost schreef:
Maar we zijn het wel eens met elkaar hoor, jij legt het alleen iets vakkundiger uit.
Joost.