slecht starten d5 2002

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
dirkV70d5
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
Locatie: kollum

weet ik zit er ook in en dan ook nog met een hoog startvermogen ,bedankt voor het meedenken.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dirkV70d5 schreef:Goedendag allemaal .dit word al met al nog een heel verhaal ,ik wacht nog heel even met actie of er nog meer reacties komen omdat dit alles wel heel zinvol is .overigens wil ik wel even opmerken dat wanneer het spul eenmaal loopt dat er dan niets aan de hand is ,hij trekt als een leeuw en heeft niet meer lawaai dan normaal en loopt op de lange rit 5l op 100km (op de bc natuurlijk )dus kan het dan nog steeds een injector zijn?

groeten dirk.

Injectoren kun je heel simpel testen zonder demontage,dat is eigenlijk het eerste wat ze moeten doen.
Aan de hand daarvan kun je een diagnose stellen.
Bij lekkage van een injector heb je al een probleem met starten,de commonraildruk schiet te kort ,waardoor de motor slecht of niet aanslaat!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dit gebeurd er als je een slechte of lekke injector laat zitten.
Dit is van een Volvo V70 D5..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij de injector wordt door de zeer hoge commonrail druk een gat geblazen aan de zijkant en blaast daarna een gat in de cilinderkop!
Conclusie,neem met die injectoren nooit een risico..
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Dat is dus een aanzienlijke schade..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat klopt,zo rond de 4000 euro..
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zo dan, dat had ik nog niet eerder gezien!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Zo dan, dat had ik nog niet eerder gezien!
of geweten! Die 4 mille Ramon&Ramon, daarmee bedoel je "nieuwe motor" neem ik aan. Daar ben je dan mooi lekker mee.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

vroeger was alles zo slecht nog niet......
geen glans zonder wrijving
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

4000 euro is een inschatting mits het onderblok nog heel is,deze prijs gaat over een nieuwe cilinderkop.
Bij een nieuwe motor wordt de prijs iets anders.
Ik heb al vaker aangegeven dat er te licht wordt gedacht over injectoren,ze kunnen een enorme schade veroorzaken en motorproblemen.
Ook door garage bedrijven wordt het onderschat,vaak omdat de technische kennis omtrend commonrail motoren er niet is of te weinig..
Gebruikersavatar
kuupertie
4th Gear member
Berichten: 782
Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
Locatie: Ommen

bedankt
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
witte480
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 12.10.2008 - 20:48

sooow, dat heb ik nog niet eerder gezien :O
Volvo 854 Alter I 2,5 20V 601
Volvo 244 DL 1981 B230FD
Gast

Hé Ramon&ramon, fijne foto's plaats je de laatste tijd. :P
Maar zet je wel weer even aan het denken.
dirkV70d5
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 13.03.2008 - 13:03
Locatie: kollum

hallo Goede vrienden.

De problemen zoals hier beschreven zijn opgelost.
Ik ben er mee naar mijn garage geweest en heb al jullie ideen aan hun doorgegeven .

Zij hebben de retourdruk opgemeten en bleek een verstuiver te lekken .
Deze is vervangen en start weer als nieuw .
Wat ik echter nog niet begrijp is dat dit bij het rijden niet te merken was!
Maar ben blij dat het weer klaar is,heb de rekening nog niet dus wacht af.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

Groeten Dirk.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

dirkV70d5 schreef:hallo Goede vrienden.

De problemen zoals hier beschreven zijn opgelost.
Ik ben er mee naar mijn garage geweest en heb al jullie ideen aan hun doorgegeven .

Zij hebben de retourdruk opgemeten en bleek een verstuiver te lekken .
Deze is vervangen en start weer als nieuw .
Wat ik echter nog niet begrijp is dat dit bij het rijden niet te merken was!
Maar ben blij dat het weer klaar is,heb de rekening nog niet dus wacht af.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

Groeten Dirk.

Toch wel zinvol zo,n forum.:)
Opgelost dus!
witte480
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 12.10.2008 - 20:48

Hebben nu het zelfde probleem met onze 2002 D5 Aut. Heel slecht aanslaan, of soms niet. Hij trekt wel normaal en geen overmatig veel rook. Accu is volledig opgeladen. Startspanning nog niet gemeten. Heb afgelopen keer 1x startpilot gebruikt, uit noodzaak. Brandstoffilter en gloeipluggen zijn nieuw.

Zou dit ook een injector kunnen zijn? Hij heeft nu bijna 280 000 gelopen en zover ik weet zijn er nog nooit andere in gekomen. Heb op het moment geen gereedschap bij de hand (vakantie in zweden)
Volvo 854 Alter I 2,5 20V 601
Volvo 244 DL 1981 B230FD
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Retour slang dichtknijpen met een griptangetje en dan kijken of hij wel sneller start!
Zoja,dan is er een of meerdere injector lek!
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

mijn pa heeft 2 jaar geleden zijn a6 3.0 tdi naar zn grootje geholpen. oorzaak: verkeerd beeld van de injectoren..
hij rookte als een gek, maar liep verder wel goed... lesje geleerd;)
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
witte480
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 12.10.2008 - 20:48

roken doet hij niet, loopt gewoon goed. Gister naar de dealer geweest, hebben hem uitgelezen en er kwam niks uit. alleen een kapotte gloeistift. Ik vermoed toch lucht lekkage ergens
Volvo 854 Alter I 2,5 20V 601
Volvo 244 DL 1981 B230FD
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Uitlezen zegt niets over staat van bv verstuivers. Daarvoor moet de verstuivers al dan niet met de pc (VIDA) getest worden. Alleen storingen uitlezen haalt niets uit. En slecht starten heeft volgens mij niets te maken met lucht inlaat lekkage..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”