Airco vraag

Geproduceerd bij NedCar in Born
menjo
7th Gear member

Heb je het over een phase 1 of een phase 2 Ramon&Ramon?
Ramon&Ramon
7th Gear member

het gaat over de bedieningsunit?
of heb ik het verkeerd?
menjo
7th Gear member

Ja, maar hij heeft al de handbediende airco
Ramon&Ramon
7th Gear member

hij wil alleen de bedienings unit veranderen?
dat kan niet!
Ramon&Ramon
7th Gear member

of snap ik er nu niks meer van:)
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Hij denkt dat als ie er een ECC unit inschroeft en eventueel wat software programeren laat hij een auto met ECC heeft.

Maar zo werkt dat niet.

@Remon, ik laat mijn airco zomer en winter aanstaan en stel alleen de temperatuur wat bij af en toe. Dat werkt hardstikke goed. Nu met het warme weer en 30+ buiten zet ik 'm op 22 graden. Daarbij wordt het heerlijk koel in de wagen. Maandag reed ik 's nachts om twee uur richting Nijmegen en het was 20 graden buiten, de airco blies gewoon lekker lauw...ik wil nooit meer een auto zonder ECC!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Okke
4th Gear member

Remon schreef:Okè bedankt. Vandaag reed ik dus in de auto van m`n pa waar dus ECC opzit. Ik had alle knoppen op automatisch staan. Ik vond het al zo vreemd dat er niet echt heel erg koude lucht binnen kwam. Toen de knop van de airco ingedrukt en toen kwam er wel koude lucht naar binnen. Ik heb altijd gedacht dat ECC werkte i.c.m de airco. Dus dat het systeem automatisch de airco aanzette en weer uit zette.
Je kan toch idd de airco uitzetten, hij zet 'm overigens wel altijd aan bij ontwasemen van de voorruit. Draai de knop maar eens naar boven... Maar je kan de airco dus uitzetten, in dat geval gaat ie (als alles automatisch staat) gewoon heel hard blazen als ie het te warm vind. Inderdaad...ecc is geweldig en temperatuur zet ik momenteel niet kouder dan 25/26 graden...anders vriezen m'n oren er af! Wat werkt dat ding goed zeg!
V40
menjo
7th Gear member

Het enige minpuntje vind ik dat als ik een tunnel inrij met dit weer hij de recirculatie aan zet, heel slim natuurlijk, alleen hij zet hem niet uit als ik uit de tunnel kom.

En, hoewel het best niet zou kunnen werken, zou ik niet weten waarom alleen het paneeltje vervangen (en de licht sensor toevoegen) niet voldoende zou zijn. Zo'n paneeltje hoeft alleen de snelheid/stand van de ventilators te regelen en of de temperatuur omlaag moet of omhoog. In feite hoeft ie dus alleen de knoppen automatisch te bedienen die je anders met de hand aanstuurt. Bij de phase2 gaat dat ook allemaal al elektronisch. Maar zoals gezegd, het kan best zijn dat het niet plug en play is (software laden moet zoweizo) maar echt een reden daarvoor is er niet.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”