Turbo uitval
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 23.11.2011 - 22:17
Wij hebben een volvo v50 2.0d zo af en toe valt tijdens het rijden en schakelen de turbo uit, de auto geeft geen storingen aan, geen lampjes en meldingen o.i.d. terug schakelen helpt niet, het enige wat helpt is even de auto uit zetten en dan weer starten. Wie weet wat dit is? En wat is hier aan te doen?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Hoe kom je tot de conclusie dat de turbo uitschakelt? Het klinkt eerder alsof de auto in een noodloopprogramma slaat, mogelijk wel door een probleem met de turbo. Normaal gesproken kan een turbo namelijk niet aan of uit gaan, die draait mee op het uitlaatgas van de motor.
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
welke leeftijd ? welke km stand ?
Laat de auto eens uitlezen, mogelijk komt er wel een melding met laaddruk regeling ofzo uit
Laat de auto eens uitlezen, mogelijk komt er wel een melding met laaddruk regeling ofzo uit
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
In de noodloop bouwt de turbo ook geen/weinig druk op dus dat gevoel van zonder turbo zitten kan kloppen. Kan het gevolg zijn van een overdruk situatie waardoor het motormanagement de zaak in de noodloop zet om schade te voorkomen. Kan ook nog 10.000 andere oorzaken hebben. Uitlezen dus zoals hierboven al vermeld.
Succes
Succes
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Bij noodloop heb je altijd een melding in je display. Ik vermoed een vacuümlek in een van de slangetjes of t-stukjes.
Anders wellicht gangmakers (boost-controllers) stuk.
Maar inderdaad, meten is weten, gissen is missen
Anders wellicht gangmakers (boost-controllers) stuk.
Maar inderdaad, meten is weten, gissen is missen

-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Weet je wat ook kan, dat het matje onder het gaspedaal zit. :razz:Hofstee schreef: ik kan het gaspedaal volledig in drukken zonder dat hij meer toeren gaat maken..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
360Degreez schreef:Bij noodloop heb je altijd een melding in je display. Ik vermoed een vacuümlek in een van de slangetjes of t-stukjes.
Anders wellicht gangmakers (boost-controllers) stuk.
Maar inderdaad, meten is weten, gissen is missen
Ja met een beetje geluk zit er zelfs een spelfout in die melding :?
Mijn BC gaf ooit de melding "minder vermoRgen" of iets van dien aard.
EDIT: heb de foto gevonden van de melding:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
In de noodloop vermindert je brandstoftoevoer. Niets meer en niets minder. De turbo volgt gewoon. Doe wordt niet op een andere druk afgeregeld of zo iets.FrankS60 schreef:In de noodloop bouwt de turbo ook geen/weinig druk op dus dat gevoel van zonder turbo zitten kan kloppen. Kan het gevolg zijn van een overdruk situatie waardoor het motormanagement de zaak in de noodloop zet om schade te voorkomen. Kan ook nog 10.000 andere oorzaken hebben. Uitlezen dus zoals hierboven al vermeld.
Succes
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
EGR klepstoring in de meeste gevallen of LM meter!
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Toch grappig dat hij dat exact op 0 bar overdruk blijft hangen op mijn turbodrukmeter. Overigens wel een benzine. Maar ik heb ook nooit gesteld dat de turbo zelf teruggeregeld wordt, ik zeg alleen dat de turbo geen druk levert en daardoor zijn gevoel van geen turbodruk wel kan kloppen. Waar dat vandaan komt (turbodruk terugregelen of brandstof afknijpen) doet er niet toe voor het gevoel/idee dat de TS heeft betreffende de turbo.Thijs schreef:In de noodloop vermindert je brandstoftoevoer. Niets meer en niets minder. De turbo volgt gewoon. Doe wordt niet op een andere druk afgeregeld of zo iets.FrankS60 schreef:In de noodloop bouwt de turbo ook geen/weinig druk op dus dat gevoel van zonder turbo zitten kan kloppen. Kan het gevolg zijn van een overdruk situatie waardoor het motormanagement de zaak in de noodloop zet om schade te voorkomen. Kan ook nog 10.000 andere oorzaken hebben. Uitlezen dus zoals hierboven al vermeld.
Succes
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ah, we bedoelen dus hetzelfde, begreep je alleen anders :roll: Foutje!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
Ik heb het zelfde probleem met een V50 2.0d uit 2005 nu ongeveer 272000 km gelopen. Auto geeft motorstoring aan en gaat in de noodloop, turbo is dan uitgeschakeld want boven de 2000 toeren doet de auto helemaal niks. ook als je de koppeling intrapt en vol gas geeft gaat de motor niet verder dan 2900 tpm.
Auto uit laten lezen, en deze gaf een probleem aan met de turbo druk regeling. dit dus binnenkort laten fixen.
Auto uit laten lezen, en deze gaf een probleem aan met de turbo druk regeling. dit dus binnenkort laten fixen.
opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De turbo wordt niet uitgeschakeld, hij doet gewoon minder omdat er domweg minder brandstof wordt ingespoten bij noodloop.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- sean850
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 22.12.2008 - 10:25
- Locatie: Dronten
dus doet je turbo het niet omdat de turbo dan dus niet kan opspoelen 

opel astra 1.4 '94
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
land rover series III 2.25 '74
volvo 440 1.8 '94
ford scorpio 2.3 '98
volvo 850 2.0 10v '95
volvo 850 2.3 T-5 '94
volvo v50 2.0d '05
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Turbo is niet uit te schakelen. Wodt aangedreven door de uitlaatgassen.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Schorpioen schreef:Turbo is niet uit te schakelen. Wodt aangedreven door de uitlaatgassen.
Voor de turbo's met wastegate:
En voor de variabele geometrie turbo's kan ik zo snel geen filmpje vinden, maar ze zijn wel degelijk "uit" te schakelen in zoverre dat ze geen significante drukverhoging geven onder die omstandigheden.
Zou wat zijn als het niet kon, blijf je druk opbouwen tot de compressor in een stall komt danwel tot de motor het niet meer trekt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -