Pakking Kleppendeksel

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Als het draad echt weg is valt er inderdaad niets meer te redden. Dat wordt dan een Helicoil denk ik. Als je de bout nog wel kunt aandraaien is Locktite voldoende.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gast

Volvo_T5 schreef:Er zijn 2 bouten doorgedraaid , ik heb een beetje kit gebruikt om de lekkage te stoppen , hopelijk helpt dat .
Wel nieuwsgierig hoe dat kan zijn gebeurd. Heb je een historie van het onderhoud?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

edraket schreef:Als het draad echt weg is valt er inderdaad niets meer te redden. Dat wordt dan een Helicoil denk ik. Als je de bout nog wel kunt aandraaien is Locktite voldoende.
Is vrij simpel te repareren die draad.
Ze moeten op 20nm worden vastgezet,maar dat gaat helaas nog al is mis omdat er vuil of vloeistof in het draadgat achterblijft.
Dan draai je de boel dus stuk.
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

AlexV70 schreef:
Volvo_T5 schreef:Er zijn 2 bouten doorgedraaid , ik heb een beetje kit gebruikt om de lekkage te stoppen , hopelijk helpt dat .
Wel nieuwsgierig hoe dat kan zijn gebeurd. Heb je een historie van het onderhoud?
Geen onderhoud historie , een vriend van mij heeft de polie van de versteller vervangen , en zat te vast en heeft de hele nokkenas eruit gehaald .
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

Ramon&Ramon schreef:
edraket schreef:Als het draad echt weg is valt er inderdaad niets meer te redden. Dat wordt dan een Helicoil denk ik. Als je de bout nog wel kunt aandraaien is Locktite voldoende.
Is vrij simpel te repareren die draad.
Ze moeten op 20nm worden vastgezet,maar dat gaat helaas nog al is mis omdat er vuil of vloeistof in het draadgat achterblijft.
Dan draai je de boel dus stuk.
Kan nog aangedraaid worden > dus loctite . (welke ? iemand goede ervaring?)


Of kan ik het nog laten tappen ? Valt er dan geen deeltjes aluminium onder de deksel ?

Het zijn de volgende bouten :
Afbeelding
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Volvo_T5 schreef:
AlexV70 schreef:
Volvo_T5 schreef:Er zijn 2 bouten doorgedraaid , ik heb een beetje kit gebruikt om de lekkage te stoppen , hopelijk helpt dat .
Wel nieuwsgierig hoe dat kan zijn gebeurd. Heb je een historie van het onderhoud?
Geen onderhoud historie , een vriend van mij heeft de polie van de versteller vervangen , en zat te vast en heeft de hele nokkenas eruit gehaald .

Die zou ik niet meer aan m,n auto laten werken,vriend of geen vriend,dit is dus knoeiwerk geweest,de nokkenas demonteren om het tandwiel te vervangen is een simpel klusje,daar hoeft de nokkenas niet voor te worden gedemonteerd,vraag me ook af hoe hij de nokkenassen weer op tijd heeft gezet.
Al met al knoeiwerk dus.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik begrijp soms ook niet dat mensen aan een klus beginnen waar ze totaal geen verstand van hebben,zonde van de tijd en de ergenis en kosten die daar uit voort vloeien!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Volvo_T5 schreef: Kan nog aangedraaid worden > dus loctite . (welke ? iemand goede ervaring?)
Dat heb ik hierboven toch al aangegeven?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”