Ervaringen V70 LE T4 MY12

D5R-Design
5th Gear member
Berichten: 1520
Lid geworden op: 13.11.2008 - 21:59

Kijk (of eigenlijk: voel) eens aan het materiaal bovenop, de luchtroosters voor de voorruit en naar de sleutel en 'contactsleuf', dan kom je vermoedelijk met een andere conclusie ..
Dat was een van de reden om NIET voor een nieuwe te gaan (Kamelen dashboard)
Was één V90
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Nee Thom, juist MY12 heeft kwalitatief vele verbeteringen ondergaan. De constructie om de sleutel naar binnen en buiten te halen is volgens mij wel storingsgevoelig. Een ander voorbeeld is de achterklep die veel beter sluit dan de voorlopers. Ook de knop op de achterklep om die van buitenaf te openen (elektrisch) is veel beter dan zijn voorgangers. Een van de dingen die ze nog kunnen verbeter zijn de elektrisch inklapbare buitenspiegels die wel erg veel lawaai maken als je ze inklapt.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Ok, ik kijk er anders tegenaan. De sleutel/transponder is plastiekiger en lichter geworden met een cheap geplakt logo, als je de sleutel insteekt wordt deze niet met een degelijke klik 'opgezogen' (het is nu net of je een blokje in een ruim vakje duwt), en het 'speakerrooster' dat t/m MY2011 de voorruitontwaseming deed vond ik er fraaier en meer premium uitzien dan de 'Peugeot 206' geul die men er nu monteert. Ook is het gebruikte materiaal bovenop het dash van mindere kwaliteit. Ik begrijp die kostenbesparingen wel, de lagere positionering van de MY12 V/XC70 (Limited Editions) moet ergens vandaan komen tenslotte.
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

Lagere positionering begrijp ik niet Thom? Volvo heeft altijd al nadat het model een paar jaar op de markt was een "actie" uitvoering op de markt gebracht. Dit doen ze voor alle modellen. MY12 modellen hebben veel zaken standaard (denk alleen al aan de veiligheidssystemen) die de vorige modellen niet hadden. Maar smaakverschillen zijn persoonlijk.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7759
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Ik heb 2 jaar gereden in een 2.0D MY2008 en rij nu in een MY12 D3: het verschil is overduidelijk. Op alle fronten word ik veel blijer in mijn nieuwe V70!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
timewa
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53

Ik blijf er bij dat het MY12 interieur een significante stap voorwaarts is, en zal blij zijn als ik mijn eigen auto terug heb.
Natuurlijk zijn er kostenbesparingen doorgevoerd tijdens de facelift, waarbij de "sleutelopzuigfunctie" een duidelijk voorbeeld is, maar dat doet niets af aan het feit dat het <MY11 dashboard op mij overkomt als dat van een 5...10 jaar oude auto, en het MY12 dashboard weer up to date is en ook qua totale kwaliteitsbeleving op mij hoogwaardiger overkomt.
Er blijven voor mij wel enkele verbeterpuntjes zoals de wel heel erg basic deurpanelen, de lelijke naden bij de spiegelkappen en nog enkele punten. Maar dan vergelijk ik met m'n vorige auto (BMW 5) en dat is niet eerlijk aangezien de V70LE stukken goedkoper is.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

grappig, ik vond de oudere lay out mooier
Volvo for life
Gebruikersavatar
Ab S
5th Gear member
Berichten: 1031
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Volvoman schreef:Ik heb 2 jaar gereden in een 2.0D MY2008 en rij nu in een MY12 D3: het verschil is overduidelijk. Op alle fronten word ik veel blijer in mijn nieuwe V70!
Merk je ook verschil in rijgedrag (los van de motorisering dan)?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7759
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Ja, hij verwerkt oneffenheden in het wegdek beter, heb ik het gevoel en hij heeft veel minder bijgeluiden (kraken en windruis).
Bovendien, ook niet onbelangrijk: De telefoon is een stuk helderder en werkt feilloos (in de oude niet).

En je vroeg het niet, maar de D3 is een heel fijne motor!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
Ab S
5th Gear member
Berichten: 1031
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Volvoman schreef:Ja, hij verwerkt oneffenheden in het wegdek beter, heb ik het gevoel en hij heeft veel minder bijgeluiden (kraken en windruis).
Bovendien, ook niet onbelangrijk: De telefoon is een stuk helderder en werkt feilloos (in de oude niet).

En je vroeg het niet, maar de D3 is een heel fijne motor!
Dat geloof ik graag dat de D3 een prachtige motor is (had hem - dacht ik - tijdens testrit in lelystad in de S60). Veel plezier en veilige kms er meer!

PS: merk je ook in bochtgedrag (overhellen en zo) verschil tussen de 2012 versie en die daarvoor?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7759
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Overhellen doet hij nauwelijks, de vorige ook niet. Sturen in snelle bochten is wel een beetje gevoelloos, maar niet hinderlijk.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

grappig, ik vond de oudere lay out mooier
Eensch, het was rustiger en meer in balans. Met Premium Sound en middenspeaker was het geluid ook ruimtelijker, nu zit de speaker hoger en naar de voorruit 'gekanteld', dat verschil hoor je duidelijk.
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

Ik vind de 'oude' layout van het dashboard ook fijner (een mooier en rustig design) . Het nieuwe komt mij persoonlijk wat te plastiekerig (goedkoop) over en ietwat schreeuwerig (druk) met het hoog geplaatste scherm.

De sleutel opening en startknop is bij tot MY 2011 eleganter afgewerkt t.o.v MY 2012 waar het wederom veel goedkoper overkomt en niet feilloos is.
Ik vind het dashboard eigenlijk beter tot z'n recht komen in de S60 & V60 die ook al flitsender ogen dan iets elegantere S80 & V70/XC70
Maar dit is een persoonlijke mening.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Volvo had m.i. beter het RTI popup systeem kunnen upgraden (graphics/bedieningsgemak) en dan in de opvolger het toch nog niet volledig uitgekristalliseerde Sensus op een elegante manier volledig integreren in een nieuw dashboardontwerp. Had men ook meer aandacht kunnen hebben voor wat uiterlijke aanpassingen (denk aan de gedateerde achterlichtunits met cheap glas), waardoor een MY2012 makkelijker te onderscheiden zou zijn van een MY2011.
v70bio
3rd Gear member
Berichten: 488
Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
Locatie: Flevoland

RTI popup systeem was hopeloos verouderd dus het is een goede beslissing van Volvo geweest. 10 jaar geleden was het heel mooi dat je schermpje uit het dashboard omhoog floepte (Nou ja floepen met enig geknars...) maar nu is dat echt achterhaald. Het huidige systeem is nog niet optimaal, kan altijd beter maar heb liever dit systeem dan het "stratenboek".

Den toerist: waarom is de startknop niet feiloos?
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

en timewa al iets gehoord uit beesd ?
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

het pop-up display van, de laatste generatie (MY 2011) werkt veel beter dan de oudere generatie's en is grafisch als iets beter uitgewerkt. Dit vind ook mijn carpool collega die met een oudere V70 rijd.
NederKees
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02

Mijn nieuwe V70 voelt op alle gebieden veel strakker en steviger. Oude was natuurlijk wel 4 jaar oud. Wegligging is veel beter maar dat zal wel door het fourC komen.
Sensus is hele verbetering. Bt telefoonverbinding perfect. Middenconsole onder schermpje is rommeliger dan bij oude model. Sommige knopjes (bv achteruit verwarming) zitten onlogisch. Maar dat komt misschien omdat ik nu veel meer knopjes heb voor al die veiligheidstoestanden.
Radio (premium) klinkt iets slechter maar wel meer mogelijkheden, DVD, USB e.d.
RTI is heel erg slecht. Waarom sluit Volvo geen contract af met TomTom?

D3 motor is duidelijk prettiger dan 2.4D. Dat was mijn grootste zorg vooraf, maar volkomen onterecht. Wel resonantie/brom bij zo'n 138-140km/h. Zolang je onder de 3500 toeren blijft trekt hij als een locomotief. D5 moet dan helemaal een feestje zijn. Start/stop werkt goed. Blijft volgens mij bijna nutteloos. Bespaart mij minder dan 20l diesel per jaar. Maar wel veel belasting, zeker met DiRupo z'n nieuwe plannetjes.
Verbruik volgens boordcomputer 15% lager maar daar blijft aan de pomp niets van over. Of boordcomputer fout of standkachel verbruikt veel meer dan verwacht (0,6l per dag bij niet echt koud weer!?!?!).

Kofferklep opent en sluit inderdaad beter.

Al bij al ben ik heel tevreden met mijn V70 D3.
Gebruikersavatar
timewa
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53

NielsV70 schreef:en timewa al iets gehoord uit beesd ?
Ik heb de auto na 2 weken en >800 testkilometers terug. Ik weet niet precies wat ze in Beesd gedaan hebben, schijnbaar ook iets met de kabelboom.

4 dagen goed gedaan, nu is het weer fout.

Ik begin aan mezelf te twijfelen: Wat doe ik anders dan de mensen die hem na de reparaties zo uitvoerig getest hebben? (dit is mijn, wellicht naieve, uitgangspunt).
Het enige wat ik kan bedenken is rijstijl (adaptieve waarden die buiten een normaal veld lopen?) of EMC (telefoon? iPhone4 een te zware belasting voor Sensus?).

Aan de andere kant: Ik heb nu officieus vernomen dat er meerdere gevallen zijn met dezelfde onoplosbare problemen. Nog steeds niemand op dit forum met soortgelijke eravringen?

Wat waren die 4 dagen fijn zeg, gewoon starten en mooi lopen...

Ik heb het nog niet richting dealer en leasemaatschappij gecommuniceerd wegens enorme drukte, ga dat volgende week doen met het verzoek om de auto terug te nemen. Bestel ik alsnog een BMW 5 serie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
timewa
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 06.03.2011 - 21:53

De bijgevoegde foto's zijn de meldingen van de afgelopen paar dagen. "Service vereist" is bijna altijd aanwezig. "Emissiemanagement" komt er af en toe vrolijk bij. Ik ben bang dat ik deze meldingen over 10 jaar nog feilloos op kan noemen, heb ze al honderden keren gezien...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”