Auto trekt bij remmen

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
Almer
Starter

Hallo mede Volvo-rijders.
Mijn V40 uit 1999 trekt de laatste dagen nogal naar rechts als ik rem. Ik vermoed dat het er langzaam ingeslopen is, aangezien het me niet meteen opviel. Nu ik er echter op let valt het mij ook op dat het pedaal het eerste stuk indrukken nogal sponzig aanvoelt, tot een zeker moment 'van aangrijpen'. Op dit moment trekt hij echter ook meteen scheef, net of remt hij meer rechtsvoor/linksachter. Ook bouwt hij geen druk op bij 'pompend remmen'.
Ik heb de remolie al gecontroleerd. Ziet er goed uit. In september zijn er achter nieuwe remblokken op gekomen. Toen zat de klauw rechtsachter een beetje vast, en zijn ze allebei weer gangbaar gemaakt.
Maar nu mijn vraag: Wat kan dit zijn? En kan ik er voorlopig wel even mee rijden? Heb de auto in ieder geval tot het weekend nog dagelijks nodig!

Bij voorbaat dank.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als hij naar rechts trekt,remt links dus minder..
Almer
Starter

Dat klopt. Zou dat dus betekenen dat de linker-voorklauw vast zit? Of kan het probleem ook in de hoofdremcilinder zitten? Zie net dat de remolie ook nogal zwart van kleur is. Overmatige slijtage?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

dan is de remolie wel oud, die moet je om de paar jaar toch wel verversen. ik denk dat er vocht in zit en dat daardoor er een remklauw vast zit. Verwacht niet dat het aan de hoofdremcilinder ligt, die heeft een kruislingse werking.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Almer
Starter

De auto remt weer perfect. De linker-voorklauw zat vast. Hij wou niet meer glijden op de adapter. Los gemaakt, opnieuw ingevet en gemonteerd. Nieuwe remolie en het zaakje ontlucht. Remt nu weer heel strak. Bedankt.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”