Gasklephuizen
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
bij mijn weten minder dan 10%
Volvo for life
- FrankS60
- 5th Gear member
Dat strookt niet bepaald met de hoeveelheid klachten/vervangingen op dit forum, en ook niet met het aantal gele stickers op gasklephuizen dat ik bij de zoektocht naar mijn huidige auto tegen ben gekomen.bart simpson schreef:bij mijn weten minder dan 10%
We hebben het over hetzelfde gasklephuis/ETM op de modellen van na +/- 2000?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 7th Gear member
Er zijn ook maar weinig onderdelen die een autoleven meegaan,kwestie van geluk of pech hebben is dat.
Een gasklephuis is een electronisch,s onderdeel net als een dynamo of EGR klep,maar daar zeurt niemand over.
Ik heb hier een doos vol EGR kleppen van Volvo diesels en die zijn ook niet echt goedkoop te noemen,als de vervanging van zo,n klep tegenzit,dan ga je ook al snel richting de 1000 euro!
Een gasklephuis is een electronisch,s onderdeel net als een dynamo of EGR klep,maar daar zeurt niemand over.
Ik heb hier een doos vol EGR kleppen van Volvo diesels en die zijn ook niet echt goedkoop te noemen,als de vervanging van zo,n klep tegenzit,dan ga je ook al snel richting de 1000 euro!
- FrankS60
- 5th Gear member
Dan is die EGR klep dus net zo'n technisch drama als de ETM. Dat je daar minder mensen over hoort wil niet zeggen dat het probleem met die ETM ineens niet meer aanwezig is. En je hoort ook bijna nooit iets over een kapotte dynamo, of het is na 3 ton +. Slijtage oke, maar die ETM is gewoon bagger.Ramon&Ramon schreef:Er zijn ook maar weinig onderdelen die een autoleven meegaan,kwestie van geluk of pech hebben is dat.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
EGR is op zich al een dramatisch systeem. Je gaat vervuilde lucht terug de motor invoeren om je emissies te verbeteren. Leuk allemaal, waarom rijden we uberhaupt nog met luchtfilters?945i schreef:EGR is zeker ook van buitenlandse makelij?
http://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
die vervangingen die hier besproken worden zijn niet representatief voor het rijdende park, je leest op dit forum namelijk niets van diegenen die het probleem niet hadden en je leest hier niets over al dan niet probleemgevallen die dit forum niet bezoeken.FrankS60 schreef:Dat strookt niet bepaald met de hoeveelheid klachten/vervangingen op dit forum, en ook niet met het aantal gele stickers op gasklephuizen dat ik bij de zoektocht naar mijn huidige auto tegen ben gekomen.bart simpson schreef:bij mijn weten minder dan 10%
We hebben het over hetzelfde gasklephuis/ETM op de modellen van na +/- 2000?
Volvo for life
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
En meestal komen mensen op een forum omdat ze problemen hebben..., dit vertekent dus heel erg 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en de ongelukkige met dit probleem brult het (ook tot mijn ervaring) van ieder dak, die zul je dus zeker frekwent horen
Volvo for life
- FrankS60
- 5th Gear member
Vandaar ook dat ik er expliciet bij vermeld dat ik het ook tegen ben gekomen bij het zoeken naar een S60 voor mijzelf en bij zoektochten naar Volvo's voor anderen. Ook dan valt een relatief grote hoeveelheid vervangen ETM's op. Nu zegt de wet van de grote getallen en de wetenschap in het algemeen dat ik met zo'n 15 a 20 bekeken Volvo's met ETM niet een dusdanig grote groep heb dat het een onderzoek mag heten, maar toch viel het wel op.
Hetzelfde kan in dit geval dan gezegd worden over de handrem remschoenen. Zal ook zeker niet altijd zijn, edoch wel zo regelmatig dat iedereen dat als eerste roept wanneer er iets "raars" met een achterwiel of rem is. Het is in beide gevallen geen garantie dat het stuk gaat, maar echt goed zijn de onderdelen ook niet.
Hetzelfde kan in dit geval dan gezegd worden over de handrem remschoenen. Zal ook zeker niet altijd zijn, edoch wel zo regelmatig dat iedereen dat als eerste roept wanneer er iets "raars" met een achterwiel of rem is. Het is in beide gevallen geen garantie dat het stuk gaat, maar echt goed zijn de onderdelen ook niet.
- rvo033467
- 4th Gear member
Ramon&Ramon schreef:rvo033467 schreef:Ik was vorige week €400 euro kwijt voor een nieuwe ETM bij de dealer inkl. inbouwen, BTW en software reload.
Mooie prijs toch?
Prijs valt relatief wel mee inderdaad alleen jammer dat het voor niks was. Heeft mijn probleem niet verholpen.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een probleem wordt vaak te snel aan het ETM gehangen
Volvo for life
-
- 7th Gear member
bart simpson schreef:een probleem wordt vaak te snel aan het ETM gehangen
Dat is standaard hier,ETM en magneetkoppeling.

- Oceanracer
- Geartronic member
Voordat jij hier iemand op het forum weer eens ergens vals van beschuldigt: In dit geval was het de dealer zelf die heeft voorgesteld de ETM te vervangen en heeft NiEMAND hier gesuggereerd dat het vervangen van de ETM zijn probleem zou oplossen.Ramon&Ramon schreef:bart simpson schreef:een probleem wordt vaak te snel aan het ETM gehangen
Dat is standaard hier,ETM en magneetkoppeling.
Bovendien is van iedere falende airco, waarbij een te grote luchtspleet als mogelijke oorzaak werd genoemd, die magneetkoppeling ook de oorzaak gebleken of het probleem is nog niet aangepakt.
Beetje zielig om dan in andere topics mij en anderen aan te vallen, dat we hier allemaal maar wat roepen, om hier vervolgens zo'n leuk "grapje" te moeten maken. Dan moet je de volgende keer ook niet (weer) lopen zeiken als je commentaar krijgt. Want ook nu lok je het zelf weer uit!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 7th Gear member
Jij valt over dingen die echt nergens over gaan zeg.
Waar staat dat ik jou aanval?,ik zie het niet staan in het vorige berichtje.
Waar staat dat ik jou aanval?,ik zie het niet staan in het vorige berichtje.
- Oceanracer
- Geartronic member
Dan heb ik het vast (toen of nu) verkeerd begrepen...
bart simpson schreef:bij mijn weten minder dan 10%

Is denk ik ook beter, 10% die geen last hebben gehad met de ETM, maar die komen ook nog...
Maar die discussie hebben we hier al eens eerder gehad, dus zullen we het hier maar bij laten?
-
- 7th Gear member
Dat denk ik ook,wat ik er mee bedoel is dat de genoemde onderdelen hier zeer vaak ter sprake komen,niets meer en niets minder.Oceanracer schreef:Dan heb ik het vast (toen of nu) verkeerd begrepen...
Ik weet zelf ook wel dat die ETM vaak de boosdoener is van veel problemen.
Maar als je daar geen geintje meer over kan maken en alles bloedserieus moet nemen hier,dan is dat wel erg jammer.
- Oceanracer
- Geartronic member
Op mij kwam de opmerking anders over dan kennelijk door jou bedoeld. En natuurlijk moet een geintje kunnen!
- Thijs
- 7th Gear member
Das het lastige van geschreven woord.. Je mist de intonatie soms wel eens..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015