S40 op G3, stottert/houdt in, please help

Geproduceerd bij NedCar in Born
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Lijkt erop dat als ik flink gas geef dat hij er dan uit klapt.
Hoe zwaar hoort die zekering te zijn ?
Zwaarte van de zekering is afhankelijk van welke LPi (lees hoe oud) je hebt. In het begin was het 30 ampere en later gewijzigd in 15 ampere. Dus weer het advies om eerst te bepalen welk installatie je hebt.
Als je flink gas geeft gaat de auto meer LPG gebruiken en zal de pomp een ander toerental moeten gaan draaien (wordt door de gas computer geregeld) en gaat dus meer ampere gebruiken. Kan ook zijn dat de pomp inderdaad kapot is omdat hij sneller moet draaien maar dit niet kan omdat hij te zwaar loopt, hierdoor gaat er ook een te hoge stroom lopen. Je zou even de blauwe stuurdraad bij de tank ( en die naar de tank toe gaat ) aan massa kunnen leggen om te kijken of de pomp sneller gaat draaien en of de zekering er dan uit klapt. Eventueel kort herhalen met een 30 ampere zekering.

MvG Martin
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Dit zijn de gegevens

Vialle nr. 204073
RDW nr : VIAU-002 type 0050
Inspuitunit : Vialle 15
Regelunit LPE : Vialle 202079
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

heeft de tank een rechthoekige of een ronde aluminum deksel?
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

een rechthoekige met een draaiknop in het midden om hem los te draaien.
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Dit is 1e generatie tank (degene die vialle heeft doen besluiten om de boel failliet te laten verklaren om zodoende garantie te omzeilen en vervolgens een doorstart te maken zodat er geen garantie meer geclaimd kon worden). Vanaf eind 1996 werden de inst met een 15 ampere zekering geleverd door gewijzigde stuurelectronica
Doe een (de juiste) zekering erin laat de motor lopen. De tank moet hoog zoemend geluid maken. Trek de stekker van de blauwe signaal draad bij de tank los. De tank moet nu meer geluid maken.
Dit is de eerste stap om de pomp te controleren. Hierna moet je gaan meten met een multimeter. We lezen het wel.

succes
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

eh... wat moet ik meten dan met multimeter ?
ik heb wel zo'n ding...maar ben geen electra wonder.
maar, de 15A zekering moet er in, of de 30 ?
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

de 15A zekering moet er in, of de 30 ?
zekering hangt af van jaar van je tank. Je kunt dit wel terughalen via het nummer van je tank. Ik ga ervan uit dat de tank samen met de auto nw geleverd is dus kijk even op je kenteken. week 44 1996 is de overgang.
eh... wat moet ik meten dan met multimeter ?
Meten moet je pas doen nadat je dat met de stuurdraad hebt gedaan.
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Mijn auto is van Mei 1996.
dus de 30 A hoort er dan toch in....
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Mijn auto is van Mei 1996.
dus de 30 A hoort er dan toch in....
Uigaand van onderstaand ja
Ik ga ervan uit dat de tank samen met de auto nw geleverd is
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Maar ok... 15 A zekering erin... kap eraf... blauwe kabel....
en dan... wat moet ik meten
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

15 A zekering erin..
30 lijkt mij de juiste keus.
wat moet ik meten
niets meten, alleen luisteren naar het geluid van de pomp.
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

en als die dus meer geluid maakt, dan is pomp wel goed.
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

De tank moet hoog zoemend geluid maken. Trek de stekker van de blauwe signaal draad bij de tank los. De tank moet nu meer geluid maken
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

ja ok... ik was wat sneller.... maar dat stukje van jou op vorige pagina ja...
luisteren, dan stekker los...luisteren.
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

afhankelijk van de uitkomst weten we dan wat we verder moeten doen cq meten.
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Nou, auto is nu bij garage voor grote beurt.
Ik heb net vialle helpdesk gebeld en die raden sterk af om een 30A zekering te gebruiken.
Bij hun is ook niks bekend over die 30A zekering..
hij adviseerde wel om te proberen met een 20A zekering, te zware zekering, daar is de bedrading noet voor geschikt.......

En nog iets..
in de "cockpit" onder de meter voor de warmte v/d motor en benzinemeter zit een "display"
Hoort dat ding iets aan te geven ?
Hij geeft bij mij nl. niks aan....
Of is dat alleen als je boordcomputer hebt o.i.d.
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Ik heb net vialle helpdesk gebeld en die raden sterk af om een 30A zekering te gebruiken.
Bij hun is ook niks bekend over die 30A zekering
Hij moet dan maar eens zijn interne memo's gaan lezen!!!!!
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Volgens mij werk jij bij Vialle... :)
Zodra deze zekering er weer uit klapt, dan zal ik een zwaardere erin zetten.
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Zodra deze zekering er weer uit klapt
Klapt hij er niet meer meteen uit dan???
Voskewarez
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 13.07.2006 - 09:45
Locatie: Arnhem

Nee, af en toe....
lijkt net of dat hij er pas uitklapt als ik hem een keer "flink" op zijn staart trap.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”