GDI MOTOR

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Wie heeft er info over de 1.8 i gdi motor, ik heb nl. gehoord dat er nog al wat problemen mee zijn.
Misschien zijn er mensen die zelf ervaringen hebben of iemand anders weet met slechte ervaringen.
B.v.d.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

distributie riemen janken of breken regelmatig.
Gebruikersavatar
Maurice Pierik
4th Gear member
Berichten: 843
Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
Locatie: Helmond

Die directe injectiemotoren schijnen nogal te lijden van de kwaliteit van de europese benzine. Zit geloof ik meer zwavel in dan in Japan. Gevolg schijnt dat er onverbranden resten achterblijven in de motor, met vergoot slijtage tot gevolg.
Ik meen dat de levensduur soms minder dan 70.000km kan zijn, wat wel erg weinig is. Hopelijk is dat een tam-tam-verhaal. Mitsubishi is in ieder geval gestopt met GDI-motoren in Europa.
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Is het mogelijk om dan geen gdi in te bouwen.
Of geeft dat te veel problemen.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20778
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat verhaal van Maurice Pierik klopt, met nog een aanvulling.
Problemen met het recirculatiesysteem (EGR-klep)

De motor moet gereinigd en soms gedeeltelijk gereviseerd worden en daarna kan je het grotendeels opvangen door het tanken van Shell V-Power.

Wat bedoel je met GDI inbouwen??
Moet er een nieuwe motor in??
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Ik ben aan zoiets aan het denken ja, omdat mijn motor al nieuwe klepstoters heeft gekregen en nu blijkt dat hij een kantelzuiger heeft.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Motor management, bekabeling, sensoren enz enz zullen anders zijn denk ik, dus niet zo maar uit te wisselen lijkt mij.

Martin
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Dat is dan jammer.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Een gdi motor is een dieselmotor op benzine. Het lijkt mij ook niet mogelijk om deze motor met een gewone 1.8 te ruilen.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Remon schreef:Een gdi motor is een dieselmotor op benzine. Het lijkt mij ook niet mogelijk om deze motor met een gewone 1.8 te ruilen.
O daarom tikt hij zo.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Ik heb zelf 150.000 met een GDI gereden (S40 Phase II). Eigenlijk geen grote problemen gehad.

1) Problemen met de klepstoters. Motor liep verder nog wel normaal, zat alleen een bijgeleuid bij. Hiermee eenmaal bij de dealer geweest, toen werd er geen defect gevonden. Later bij een beurt constateerde een ervaren monteur dat het geluid net niet normaal was. (Ik geloof dat het een gebroken klepveer was)
2) Aanslag op de kleppen. Ook hier geen groot probleem, alleen het motormgmt lampje ging telkens aan, omdat de klep net niet goed sloot. Advies van de dealer: af en toe de auto flink op zijn staart trappen zou dit moeten voorkomen.

Al met al heeft de auto me geen een keer echt laten staan. In weken met veel snelwegverkeer deed 'ie 1:15. Een keer heb ik op een paar km's na de 1000km op 1 tank gehaald.
Gebruikersavatar
laheije
4th Gear member
Berichten: 814
Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
Locatie: Schimmert gemeente Nuth

Ik heb dat ding vanaf maart, en eigenlijk valt het allemaal best mee, ik heb dan wel nieuwe klepstoters moeten laten monteren en de distr.riem en waterpomp.
Alleen die kantelzuiger dat getik vindt ik best irritant en hij loopt stationair niet regelmatig, dit is ook niet zoals het moet ik kan alleen niet de oorzaak achterhalen want het gasklephuis heb ik ook al tig keer schoongemaakt.
1000 km. op een tank? hoeveel ltr. gaat er dan in jouw tank.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

65 liter. Loop je 1:15.3. De boordcompu gaf bijna altijd een verbruik van 6.5-6.6l/100km aan. (Overigens was mijn gemiddelde snelheid altijd meer dan 73km/u. Ik zat dan ook voornamelijk op de snelweg buiten de spits)
Off Topic
Woohoo shifted to second gear (member)
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

Een gdi motor is een dieselmotor op benzine. Het lijkt mij ook niet mogelijk om deze motor met een gewone 1.8 te ruilen.
Lijkt me niet de juiste omschrijving. Het is toch geen zelfontbrander? Er zitten gewoon bougies in. Is het niet meer het lean burn principe van Toyota?? oftewel: rijden met een erg arm mengsel.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
martin2
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49

Lijkt me niet de juiste omschrijving. Het is toch geen zelfontbrander? Er zitten gewoon bougies in
De overeenkomst met de diesel die bedoelt wordt is dat de brandstof direct in de cilinder wordt gespoten, uiteraard onder hoge druk.

MvG Martin
SE-40
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 29.10.2005 - 00:10
Locatie: Apeldoorn

[quote="lancer"]65 liter. Loop je 1:15.3. De boordcompu gaf bijna altijd een verbruik van 6.5-6.6l/100km aan. (Overigens was mijn gemiddelde snelheid altijd meer dan 73km/u. Ik zat dan ook voornamelijk op de snelweg buiten de spits)

65 liter? Toch gewoon 60 liter? Zo staat het ook in diverse naslagwerken. Of heb ik het nou mis?

Mij bevalt die Gdi (V40) tot nu toe prima. Inmiddels heb ik 'm een dik jaar. En: hij valt nog niet uit elkaar! (al heel wat natuurlijk als ik sommige hier op dit forum in vooral eerdere topics mag geloven) Geen problemen dus. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.
Haal er gemiddeld zo'n 1 op 14 mee (dus echt wel wat zuiniger dan Volvo's 1800) Helaas wel weer wat duurder in onderhoud (bv 150 duizend km beurt of 180 duizend km beurt= oa nieuwe distributieriem) Wat betreft dat onregelmatig stationair lopen, misschien iets last van, maar of dat nu zoveel anders/erger is dan bij andere motoren, durf ik zo niet te zeggen. De koffie blijft in ieder geval gewoon in de bekertjes...
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik heb deze moter ook gehad in mijn eerste V40. Een gele uit 2001. Hij beviel eigenlijk best goed hoor. Nooit geen klachten mee gehad. Had ook nog maar 36000 gelopen toen. Schakelde wel wat stroef. En ik vondt hem niet zuinig. 1:12 bij mij.

Je krijgt er wel altijd een boordcomputer bij.
O ja, de moter hield vreselijk in bij het inschakelen van de ECC, echt niet leuk meer..stotteren op de snelweg en bijna afslaan voor een verkeerslicht..
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
Romke
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 08.08.2006 - 21:42
Locatie: IJsselmuiden

Bij Mitsubishi (waar ze de GDI-blokken ook in Carisma's en Space Star's duwden) hebben de dealers een tijdlang op kosten van de importeur/fabrikant de hydraulische klepstoters mogen vervangen... Is jullie bekend of dat bij Volvo ook het geval is geweest? Het zijn immers dezelfde blokken...
Volvo V40 1.8 16v Europa (1998)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”