XC60 D5 GT slippende koppeling bij koude motor
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Zolang Volvo de motoren dwars blijft plaatsen kunnen ze geen ZF automaten plaatsen. Volvo heeft aangegeven dat zij de motoren dwars plaatsen voor de veiligheid en niet van plan zijn daaraan iets te veranderen.
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Was de xc90 geen gt 5bak ?trimitie schreef:mijn ondervinding is dat de GT software van mijn XC60 D3 2.0 veel veel beter is afgesteld dan de GT van mijn vorige XC90 D5.
veel soepeler schakelen en bij vertragen remt hij wat af, bij de XC90 viel hij direct uit zijn toeren in ralentie....
wel moet je automaat gewoon zijn he, wetende dat hij redelijk snel naar hoogste versnelling wil.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Ik heb een 2008.Thom schreef:@V70 Classic: van wanneer is jouw T6? Het is een veelgehoorde klacht, dat de GT bij de dikkere motoren het plezier vergald. Mijn ervaring met de MY2012 is dat het nog geen perfecte bak, maar hij is wél veel beter gemanierd, schakelt vlot door en het 'gieren' bij iets steviger gasgeven is wel verleden tijd. Maar soit, de Duitse concurrentie levert sneller schakelende bakken af. Nu schijnt e.e.a. ook te maken te hebben met de beschikbare ruimte in het vooronder? Daarover is hier al eerder eens geschreven.
Als het moment van schakelen een beetje op het juiste moment zou komen was ie gewoon goed.
Het begrensde koppel en vermogen in de eerste trappen neem je dan voor lief.
Hij hoeft ook niet sneller te schakelen, enkel het schakelmoment zou beter kunnen.
Nu gaat het je tegen staan zodra je erover gaat nadenken.
Bij iets versnellen hangt ie gelijk in de 4500 a 5000 toeren.
En als je dan geen gas geeft rijdt je nog voor schut ook.
Die T6 heeft daar helemaal niets te zoeken in de Drive stand.
De auto is ook merkbaar sneller als je hem handmatig schakelt.
Waar ik in D en S werdt zoekgereden door een gesjipte 850T-5R en classic R, was het in manueel andersom.
Tenminste tot de 100 kon ik bijblijven, daar boven begonnen ze op de voorbumper te kleven.
Maar zo ik al eerder schreef de rest van de auto bevalt goed en het GT probleem omzeil ik door zelf te schakelen.
Heb je wat te doen ook.
Zodra de tuners er een oplossing voor hebben laat ik het wel weten.
grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 13.12.2005 - 04:30
- Locatie: Arnhem
Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590Nm ( de 2e)
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
Volvo V60 T6 recharge Fusion Red 340 pk/590 Nm
Peugeot 107 2009 Jaune Citrus 68 pk/98 Nm
Volvo V90 T4 Business Sport Bursting Blue 190 pk/300 Nm
Volvo V70 T5 Nordic+ Ice White 245 pk/350 Nm
Volvo XC60 D5 GT AWD
Volvo V70 D5
Volvo S60 D5
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Standkachel laten installeren, dan doet ie dan haast niet meer, spreek uit ondervinding.elvis21 schreef:Volgens mij dwalen we wat af. Ik dacht dat het hier ging om een slippende koppeling bij koude motor.
Welnu, mijn ervaringen met de GT-6 zijn hetzelfde als die van de TS-starter, Als de temperatuur onder de 5 graden komt, schakelt de bak de eerste 5 km ook wat later over en komt het toerental regelmatig boven de 3000.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D