navigatie hu 1205
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Die moeten gewoon verlicht zijn.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Die moet je natuurlijk wel aansturen op de juiste pin!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Hoezo denk jij dat dat niet het geval is?!Oceanracer schreef:Die moet je natuurlijk wel aansturen op de juiste pin!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Omdat de verlichting van de knoppen niet functioneert misschien?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik weet niet in welke auto je hem hebt ingebouwd, maar de HU 1205 is eigenlijk voor een S/V40 gemaakt. Deze heeft geen CAN bus, en de verlichting wordt dus gewoon met een draad aangestuurd.
Inderdaad, de juiste pin aansturen !!!!!
De meeste VOLVO's hebben wel een CAN bus.
Schema:
A1 = Constant +
A2 = Geschakelde +
A3 = Verlichting knoppen radio
A4 = Snelheidssignaal
A5 = Achteruitsignaal
A6 = Mute van de telefoon
A8, A12 = massa
Als je dus A3 doorverbind met A2, zou de verlichting altijd aan moeten zijn als het contact aan staat, is de simpelste oplossing. Volgens mij de paarse draad, maar weet ik niet zeker.
Een mooie en nettere oplossing is een aftakking te maken vanaf je verlichtingsschakelaar naar de A3 aansluiting.......zodra je verlichting aan is, is ook de HU verlicht.
Bij een S/V70 zit er ook geen snelheidssignaal (dus A4 is ook leeg op de groene connector aan de autokant)
Deze dien je uit je CEM te halen aansluiting D10, (centrale electronica module) let op dit is niet je zekeringen kast!
Hiervoor heb je wel speciale stekkertjes nodig zowel voor in de steker die in de cem gaat alswel voor in de groene steker die in je hu 1205 gaat.
Zonder snelheidssignaal zal de navigatie nooit werken, hij weet niet hoe hard je rijdt.
Overigens, volgens mij heeft de dealer ook verloopkabeltjes, die dit soort zaken regelt.
Misschien overbodige opmerking.........de stuurbediening zal standaard nooit werken, gaat ook via CAN bus.
Inderdaad, de juiste pin aansturen !!!!!
De meeste VOLVO's hebben wel een CAN bus.
Schema:
A1 = Constant +
A2 = Geschakelde +
A3 = Verlichting knoppen radio
A4 = Snelheidssignaal
A5 = Achteruitsignaal
A6 = Mute van de telefoon
A8, A12 = massa
Als je dus A3 doorverbind met A2, zou de verlichting altijd aan moeten zijn als het contact aan staat, is de simpelste oplossing. Volgens mij de paarse draad, maar weet ik niet zeker.
Een mooie en nettere oplossing is een aftakking te maken vanaf je verlichtingsschakelaar naar de A3 aansluiting.......zodra je verlichting aan is, is ook de HU verlicht.
Bij een S/V70 zit er ook geen snelheidssignaal (dus A4 is ook leeg op de groene connector aan de autokant)
Deze dien je uit je CEM te halen aansluiting D10, (centrale electronica module) let op dit is niet je zekeringen kast!
Hiervoor heb je wel speciale stekkertjes nodig zowel voor in de steker die in de cem gaat alswel voor in de groene steker die in je hu 1205 gaat.
Zonder snelheidssignaal zal de navigatie nooit werken, hij weet niet hoe hard je rijdt.
Overigens, volgens mij heeft de dealer ook verloopkabeltjes, die dit soort zaken regelt.
Misschien overbodige opmerking.........de stuurbediening zal standaard nooit werken, gaat ook via CAN bus.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Bijzonder, want bij het niet aangesloten zijn van die pen, word het maximale naar de verlichting gestuurd.Oceanracer schreef:Omdat de verlichting van de knoppen niet functioneert misschien?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als hij in een S60 zit ingebouwd, gaat de regelbare dashboardverlichting via de canbus. Je kunt de verlichting van de knoppen van de HU1205 in jouw geval dus niet regelen met dat knopje. De verlichting kan in jouw geval alleen op volle sterkte branden. Je moet hiervoor wel een draadje doorlussen naar de pin in de stekker van de HU1205.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dus je sluit een draad niet en toch werkt de verlichting? :roll:Bart Giesen schreef:Bijzonder, want bij het niet aangesloten zijn van die pen, word het maximale naar de verlichting gestuurd.Oceanracer schreef:Omdat de verlichting van de knoppen niet functioneert misschien?
Noem mij eigenwijs, maar die pin moet toch echt op een draadje worden aangesloten!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik had een 1205 in mijn S60, en de verlichting was altijd aan. Je kan in het menu nog kiezen tussen fel en zacht. De stekker had 2 extra draden, groen en oranje. Ik denk dat één voor de snelheidpuls was, die andere weet ik niet. Toen ik er een verloopje tussen deed voor de MII vielen de groene en oranje draad weg, en werkte de gps niet meer. Hij wist niet meer wat noord en zuid was.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
We wachten met spanning af...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ah, ik denk die gaat dat gelijk proberen.
Graag gedaan hoor! En dat horen we het t.z.t. wel. Succes!

Graag gedaan hoor! En dat horen we het t.z.t. wel. Succes!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Hmm die verloopkabel heb ik hier nog wel liggen, ga de Parrot toch niet aansluiten op mijn 803. Schijnt ook niet eens te kunnen met die kabel.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi